Dave Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Italiaanse Zingali speakers. Ik heb de mogelijkheid die te kopen, maar ik ben benieuwd wat jullie van weten. Als je die hebt, waar heb je het mee gecombineerd en wat voor muziek luister je? Plus- en minpunten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Ik vind ze absoluut fantastisch. Gewoon gaan luisteren bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Als je niet tegen de klank van Zingali kan, kun je denk ik zowiezo niet tegen hoornluidspreker. In combinatie met een wat schel klinkende versterker, kan het een overvloed aan middentonen geven. Niet iedereen is daarvan gecharmeerd. Ik ben bijv geen fan van hoornLS. Toch kunnen ze in combinatie met de juiste versterker heel erg goed klinken en ja, ik kan er dan ook intens van genieten. Als een Zingali agressief klinkt, zoek het dan niet in de speaker, maar in de aansturing Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 net zoals een klipsch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Dave je hebt een pm van mij. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 23 januari 2005 Author Report Share Posted 23 januari 2005 Bedankt sultankat, Ik heb het bekeken, maar de zingali's die ik zoek staan er niet tussen. Ik ga ze sowieso eerst beluisteren. Ik hoop alleen dat ze voldoende controle hebben over de bas, want de Italianen maken dingen zo graag zoet en romantisch, dat ze het woord 'controle' vaak vergeten, met name in de lage gebieden (kijk naar Sonus Faber). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Bedankt sultankat, Ik heb het bekeken, maar de zingali's die ik zoek staan er niet tussen. Ik ga ze sowieso eerst beluisteren. Ik hoop alleen dat ze voldoende controle hebben over de bas, want de Italianen maken dingen zo graag zoet en romantisch, dat ze het woord 'controle' vaak vergeten, met name in de lage gebieden (kijk naar Sonus Faber). Als een Sonus Faber wollig klink in het laag, is ook hier de aansturing niet goed. Zoet en romantisch is misschien en betere woordkeus . dat het zo klinkt ligt dan aan de versterking die waarschijnlijk een te lage dempingsfactor heeft. Een fenomeen dat je bij Engelse bakjes veel tegenkomt. Controle krijg je bij voldoende demping en dan gaat het ook met een Sonus Faber goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Als een Sonus Faber wollig klink in het laag, is ook hier de aansturing niet goed. Zoet en romantisch is misschien en betere woordkeus . dat het zo klinkt ligt dan aan de versterking die waarschijnlijk een te lage dempingsfactor heeft. Een fenomeen dat je bij Engelse bakjes veel tegenkomt. Controle krijg je bij voldoende demping en dan gaat het ook met een Sonus Faber goed. Helemaal mee eens, was ook mijn ervaring in de combinatie Sonus Faber Concerto met de Quad 909. Na kortere en dikkere kabels was het probleem goeddeels weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Nou, ik ga de Zingali Overture 2 beluisteren met Primare versterker en cd speler. Over het algemeen beschikt Primare over goede controle en klink enigzins nuchter, wat misschien een goed huwelijk zou kunnen vormen met de romantische Zingalis...ik hoop dat hun kinderen de beste van de twee in zich zullen hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik heb ze wel eens gehoord en vond ze te schel, niet mijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Italiaanse Zingali speakers. Ik heb de mogelijkheid die te kopen, maar ik ben benieuwd wat jullie van weten. Als je die hebt, waar heb je het mee gecombineerd en wat voor muziek luister je? Plus- en minpunten? Dave, De overture's 2S (eerste versie) gebruik ik in combinatie met een graaf gm 20 en een bow cd draaier. In mijn situatie kan ik niet zeggen dat de Z's schel zijn, ondanks een te harde ruimte. Het afgeronde hoog van de bow zal hierin natuurlijk ook z'n rol spelen. Zoet en romantisch klinkt het ook niet, hoewel wat meer pit bij "zwaarmetaal" wel zou mogen. Perssonlijk spreken de S2 en S4 mij meer aan dan de S1 en S3, de laatsten en alle kleinere modellen zijn inderdaad wat lieflijker. Het laag is zoals je mag verwachten van zo'n relatief klein basreflexje, gewoon goed. Niet het allerstrakste en diepste wat er mogelijk is. Ik heb wel het gevoel dat ze relatief veel ruimte nodig hebben, bij mij staan ze ~2.4 m van de achterwand en ~0.9 m van de zijwanden. Het laatste zou wat meer mogen zijn, maarja, de kamer is niet breder. Grappig is ook dat je door met de opstelling te spele er voor kunt zorgen dat het geluidsbeeld voor de speakers geplaatst wordt ipv er achter. Ik ben nogal gecharmeerd van de stemweergave van deze set en de prestaties met kleine en middelgrote ensembles, zowel electrisch, electronisch als acoustisch. Bij zeer groot(s) werk loopt alles een beetje in de soep, de afbeelding is te klein. Maar ikdenk dat het in de acoustiek zit omdat ik dit bij een andere luisterruimte niet ondervond. Voor wat m'n muzieksmaak betreft prik eens rond in de "welke muziek staat er nu op ..." draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 25 januari 2005 Author Report Share Posted 25 januari 2005 Ik heb de Overture 2 beluisterd met Primare en het gaat niet! Eigenlijk heb ik kunnen concluderen dat ze het beste klinken met de buizen. Transistor versterker en een hoorn luidspreker - geen goed huwelijk. Dus moet ik verder kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ga eens naar Unison research luisteren. Bijvoorbeeld de S8. Ik weet helaas niet wat die kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Ik heb de Overture 2 beluisterd met Primare en het gaat niet! In welk opzicht niet? Als ik zin heb zal ik ze'ns op m'n oude MF A100-x aansluiten, ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Ik heb de Overture 2 beluisterd met Primare en het gaat niet! In welk opzicht niet? Als ik zin heb zal ik ze'ns op m'n oude MF A100-x aansluiten, ben benieuwd. In de zin dat het klinkt alsof het geluid uit een tunnel komt. Een of twee geluiden komen versterkt naar buiten, terwijl de rest ergens diep acherin blijf zwemmen. Er was geen sprake van een breed geluid, noch was het coherent. Zelfs de verkoper vond het embarlijk klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Ga eens naar Unison research luisteren. Bijvoorbeeld de S8. Ik weet helaas niet wat die kost. De winkel had ook de Unison Research, en volgens de verkoper klinkt het veel beter ermee, wat ik mij kan voorstellen. Maar helaas had ik geen tijd om deze combo te beluisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ga eens naar Unison research luisteren. Bijvoorbeeld de S8. Ik weet helaas niet wat die kost. De winkel had ook de Unison Research, en volgens de verkoper klinkt het veel beter ermee, wat ik mij kan voorstellen. Maar helaas had ik geen tijd om deze combo te beluisteren... Jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Ga eens naar Unison research luisteren. Bijvoorbeeld de S8. Ik weet helaas niet wat die kost. De winkel had ook de Unison Research, en volgens de verkoper klinkt het veel beter ermee, wat ik mij kan voorstellen. Maar helaas had ik geen tijd om deze combo te beluisteren... Jammer. toch nog eens afspraak maken en gaan luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
goudenhart Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 ja het zijn bijzondere luidsprekers wanneer ze in de juiste configuratie zijn op genomen. Zelf heb ik de Zingali S1 in combinatie met een Unison Research S2 (met NOS buisjes) en een door Bas fantastisch gemodificeerde Sony dvp-s9000es. Het zijn helder en eerlijk klinkende weergevers die uitblinken bij stem en akoustische klanken. Na lang experimenteren heb ik door de bekabeling een voor mij heerlijk geluidsplaatje. De opstelling luistert echter zeer nauw, daar zijn grote verschillen te beluisteren! Mijn voorkeur gaat uit naar een sterk op de luisterplek gerichte opstelling van de Zingali's. De weergevers dienen ook vrij te staan; zo'n meter rondom dient vrij te zijn. Tot slot een retorische vraag over de looks en afwerking: Zijn ze mooi? Echt tot slot zeg ik: bel Wim van Kraanen, de importeur. Hij weet heel goed te adviseren in alle vriendelijkheid en bescheidenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts