joopus Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 ik heb de mogelijkheid om mijn monitoren te biwiren. geeft dit een ander resultaat............????????/ op mijn versterker zit ook een biwire aansluiting..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 ik geloof niet in dure kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 ik geloof niet in dure kabels Hoef je ook niks te proberen. Trouwens, ik geloof niet in bi-wiring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 heb onlangs mijn Focal Triga zelfbouwspeakers gebiwired met Xindak ls kabel dus dezelfde kabel voor het laag en de andere set voor het mid en hoog dit aangesloten op (fantatische) vincent sp331 hybride eindversterker die tevens biwire aansluitingen heeft, veel beter dan de vd hul cs122 monowire die ik hiervoor gebruikte, strakker laag en een beter stereobeeld wil dit op mijn set beneden ook toepassen, maar hier staat 1 scanspeak ultim0 (met focal tweeter) 1 m van de versterker en de andere op 4 meter dit in verband met opstelling van projectie tv en subwoofer zit nu vd hul cs122 tussen die ik wel goed vindt klinken . toch raar met zelfd tweeter en zelfde sp331 eindversterker zo zie je dat biwiren niet altijd de oplossing is of echt verbetering hoeft te geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Mijn ervaring met zeer goede l.s. kabels is, dat dat bi-wiring niets meer uitmaakt. Het kan zelfs een verslechtering geven. Ik heb eens de proef op de som genomen met een bi-wire set; merk weet ik niet meer, en de enkel-wire van Analysis Plus Oval 9, die ik nu al een tijd gebruik. De enkele Analysis Plus Oval 9 veegde de vloer aan met de bi-wire kabels. Ook de DYI-biwire van 4mm2 die ik zelf nog had, kon zelfs niet in de buurt komen van de Analysis. Dus.....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 22 januari 2005 Report Share Posted 22 januari 2005 Mijn ervaring met zeer goede l.s. kabels is, dat dat bi-wiring niets meer uitmaakt.Het kan zelfs een verslechtering geven. Maakt dus (kennelijk) wel iets uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 januari 2005 Author Report Share Posted 22 januari 2005 Koop dan een eindje electriciteitsdraad bij de Gamma dan zo slecht ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Mijn ervaring met zeer goede l.s. kabels is, dat dat bi-wiring niets meer uitmaakt.Het kan zelfs een verslechtering geven. Ik heb eens de proef op de som genomen met een bi-wire set; merk weet ik niet meer, en de enkel-wire van Analysis Plus Oval 9, die ik nu al een tijd gebruik. De enkele Analysis Plus Oval 9 veegde de vloer aan met de bi-wire kabels. Ook de DYI-biwire van 4mm2 die ik zelf nog had, kon zelfs niet in de buurt komen van de Analysis. Dus.....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 januari 2005 Author Report Share Posted 23 januari 2005 ben benieuwd, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 ben benieuwd, Meer dan twee of drie woorden krijg jij meestal niet op het scherm geklopt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Als ik ooit wil gaan biwiren (goed Nederlands?) wil ik dat dmv shotgun geen biwire kabels maar 2 sets mono wire. Maar volgens mij heeft biwire past ook echt zin als je gaat bi ampen. Het liefst actief gefilterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik heb het voor de grap eens uitgeprobeerd, en zo gehouden. Ik zal dan wel een slechte set hebben, want ik vond het een grote verbetering!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Als ik ooit wil gaan biwiren (goed Nederlands?) wil ik dat dmv shotgun geen biwire kabels maar 2 sets mono wire. Maar volgens mij heeft biwire past ook echt zin als je gaat bi ampen. Het liefst actief gefilterd. Volgens mij; maar ja wie ben ik, kun je bij bi-ampen alleen single-wire kabels gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Ik heb het voor de grap eens uitgeprobeerd, en zo gehouden. Ik zal dan wel een slechte set hebben, want ik vond het een grote verbetering!! In de eerste plaats is het zo, als jij het goed vindt klinken is het goed. Daarom moet jij je ook geen barst aantrekken van wat anderen zeggen. En waarom zou jouw set slecht zijn? Als jij tevreden bent is het ok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Als ik ooit wil gaan biwiren (goed Nederlands?) wil ik dat dmv shotgun geen biwire kabels maar 2 sets mono wire. Maar volgens mij heeft biwire past ook echt zin als je gaat bi ampen. Het liefst actief gefilterd. Volgens mij; maar ja wie ben ik, kun je bij bi-ampen alleen single-wire kabels gebruiken. Klopt, Ooit (een beetje dagdromen) wil ik mijn filter uit mijn speakers halen en vtssen mijn pre en power amps zetten. Met 4 monoblokken of zo. Het liefts zou ik dan mijn speaker kabel dierct op mijn units willen hebben zodat je niet 2 stukken kabel nodig hebt (van power naar speaker en van speaker naar de units.). Ik weet niet of dit ook goed werkt maar een beetje dagdromen moet kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Als ik ooit wil gaan biwiren (goed Nederlands?) wil ik dat dmv shotgun geen biwire kabels maar 2 sets mono wire. Maar volgens mij heeft biwire past ook echt zin als je gaat bi ampen. Het liefst actief gefilterd. Volgens mij; maar ja wie ben ik, kun je bij bi-ampen alleen single-wire kabels gebruiken. Klopt, Ooit (een beetje dagdromen) wil ik mijn filter uit mijn speakers halen en vtssen mijn pre en power amps zetten. Met 4 monoblokken of zo. Het liefts zou ik dan mijn speaker kabel dierct op mijn units willen hebben zodat je niet 2 stukken kabel nodig hebt (van power naar speaker en van speaker naar de units.). Ik weet niet of dit ook goed werkt maar een beetje dagdromen moet kunnen. Leg deze vraag eens voor aan Bas de Vries, krijg je zeker het juiste antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts