Jump to content

dynaudio audience 70 ervaringen?

fets
 Share

Recommended Posts

Zijn er mede forum gebruikers die iets weten over de plaatsing van deze speaker?

Ze staan nu op de orginele spikes op een dikke tegel.

Ik heb gezien dat er onder de speaker een soort plint zit die indirect met rubber voetjes contact maakt met de kast.

Rubber,plint,spikes,dikke tegels(6cm) zorgen er nog steeds niet voor dat de tweeter zich op oorhoogte bevind. (of moet dat niet met deze speaker?)

Hoewel ik zeer tevreden ben over het dynamishe en gedetaileerde open geluid, ben ik toch zeer benieuwd wat andere eigenaren van deze speakers gedaan hebben om het mooiste resultaat te krijgen.

Het beste wat ik er van kan zeggen is experimenteer met de hooghte en volgens mij hoeven tweeters niet excat op oorhooghte. Ik zou dan mijn spreaker zeker een 10cm hoger moeten zetten en dat ga ik toch echty niet doen.

Het beste wat ik er van kan zeggen is experimenteer met de hooghte en volgens mij hoeven tweeters niet excat op oorhooghte. Ik zou dan mijn spreaker zeker een 10cm hoger moeten zetten en dat ga ik toch echty niet doen.

Het verschilt wel enorm per soort tweeter. Bij mij zitten de (dome)tweeters niet op oorhoogte, maar ook zo'n 10cm lager of zo. Bij mij maakt dat niet zo veel uit, want als ik 10cm onderuit zak dan verandert het geluid niet dramatisch. Bij m'n ouders is dat wel anders. Die hebben een stel Quadral's Aurum 7 en daar zit een bandtweeter(?) in. Daarbij hoor je duidelijk een grens tussen recht voor de tweeter en boven (of onder) de tweeter. Ook is de sweetspot niet zo groot. Waarschijnlijk doordat de tweeters ook maar weinig naar opzij stralen. Deze tweeters moeten dus wel op oorhoogte zitten, anders houd je geen hoog over. Zeker niet op de NAD-set van m'n ouders (NAD klinkt toch al niet erg 'forward' vind ik). Met de tweeter op oorhoogte klinkt het overigens wel heel mooi, zo'n bandtweeter...