ctcen Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Als ik mijn oor tegen de luidspreker plaats, hoor ik een lichte brom. Weet iemand waar dit door komt en hoe het op te lossen is? Heeft het een nadelig effect op het geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 De oorzaak ligt vrijwel zeker bij de bron. Kan een versterker zijn, een cd speler of een grondlus van je kabelaansluiting. Kortom probeer eens je probleem systematisch te achterhalen. Trek eens je cd-speler eruit. Hoor je het dan nog? Zet eens je versterker volume helemaal op 0, hoor je het dan nog?. Trek eens je kabel eruit. Hoort je het dan nog? Je speakers zijn het vrijwel zeker niet, tenzij je actieve speakers heb... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 23 januari 2005 Report Share Posted 23 januari 2005 Hallo, Ik had op mijn set ook een brom. Om het weg te krijgen heb ik een mantelstroomfilter tussen de CAI en de tuner aangesloten. Daarna was het nog niet helemaal weg en heb ik van alle apparaten beginnend bij de eindversterker, daarna voorversterker, daarna CD-speler of tuner alle netsnoeren 1 voor 1 aangesloten. Had ik bij bijvoorbeeld de voorversterker een brom, heb ik de netsnoer van de voorversterker omgedraaid en toen was het weg. Zo heb ik het gedaan bij alle apparaten. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastlex Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Toevallig niet alleen bij muziek via de PC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
petra Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Toevallig een draadloos netwerk? Op de een of andere manier stoort mijn router op mijn luidsprekers. Zorgt ook voor een brom. Petra Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Toevallig een draadloos netwerk? Op de een of andere manier stoort mijn router op mijn luidsprekers. Zorgt ook voor een brom. Petra Dat ding loopt op 2,4 Ghz ongeveer, vaag dat je dan last hebt van storing. Kan best hoor, geloof het graag. Maar dan zou je met een draadloze telefoon ook last moeten hebben. En met een gsm ook. Dat kon nog wel eens met afscherming te maken hebben. Heb (had) ik met mijn gsm, met mijn draadloze netwerk geen last van overigens, maar met mijn gsm dus wel. Afgeschermde kabels, weg probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
petra Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Hoi, En wat is dan een afgeschermde kabel (ik weet het een beginnersvraag). Petra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Hoi, En wat is dan een afgeschermde kabel (ik weet het een beginnersvraag). Petra Een afgeschermde kabel is een kabel met een ader (of 2 aders) met daar omheen een afscherming. Bijvoorbeeld een coaxkabel voor het signaal voor de tv en/of radio. Dat is een massieve ader met daar omheen eerst isolatiemateriaal en daar weer omheen de mantel (al die losse draadjes door elkaar). Deze schermt de signaaldraad (dat is de ader binnenin) af tegen de boze buitenwereld Om ervoor te zorgen dat er geen storing op komt. Bij zo'n coaxkabel is de mantel ook meteen de retour voor het signaal. Bij kabels met 2 aders binnen de mantel werkt de mantel alleen als afscherming. De 2 aders werken dan als signaal- en retourdraad ('plus' en 'min' dus)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
petra Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als ik dit zo lees dan denk ik dat mijn luidsprekerkabel (van den Hul cs122) een afgeschermde. Klopt dat? Petra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als ik dit zo lees dan denk ik dat mijn luidsprekerkabel (van den Hul cs122) een afgeschermde. Klopt dat? Petra Zou kunnen. Ik ken die kabel niet... Misschien iemand anders..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als ik dit zo lees dan denk ik dat mijn luidsprekerkabel (van den Hul cs122) een afgeschermde. Klopt dat? Petra Als het die gele is met een hele zachte mantel en nogal flexibel: nee, die is niet afgeschermd. Luidsprekerkabels zijn trouwens niet zo vaak afgeschermd, maar interlinks bijna altijd weer wel omdat ze zwakkere signalen transporteren en gevoeliger kunnen zijn voor instraling. Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als ik dit zo lees dan denk ik dat mijn luidsprekerkabel (van den Hul cs122) een afgeschermde. Klopt dat? Petra Ik heb hem ook, is niet afgeschermd. Ik mis de afscherming ook niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Kan van alles zijn Zendbakkies in de buurt ook heerlijk voor op je speakers...Gsm,Versterker,Cdspeler enz. Oplossing een voor en testen zo kom je erachter. Is vervelend moet je afkoppelen en wisselen met je interlinks enz. Tis niet anders Desnoods een Gauss meter kopen [dat is voor magnetisch velden temeten] even beetje rondlopen enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts