Jump to content

Netfilter; welk merk?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Heb de afgelopen week mijn installatie (hybride vesrterker en cd speler) aangesloten op een een Sitecom stekkerdoos. Het komt mij voor dat het geluid aangenamer klinkt en er meer rust in zit. Nadeel is dat het laag wat minder lijkt.

Toch ervaar ik de verandering als positief.

Wat zijn nu goede merken?

Waarom? ;)

Furutech past verschillende de-magnetisatie methoden toe op hun onderdelen. Verder selecteren ze hun onderdelen op lage 'magnetische waarden'. Weet niet precies wat dit inhoud maar ze doelen op het verlagen van energieopslag (signaalverlies). Dit doen ze overigens in vrijwel AL hun producten, bijvoorbeeld ook RCA-pluggen. In de praktijk blijkt het ZEER goed te werken.

Ik vind overigens geen enkele filter van welk merk dan ook geschikt. Technisch gezien wordt het geluid vaak wel beter, meer details, strakkere bas etc. maar de muzikaliteit, ziel en klankleur verdwijnen ALTIJD voor een deel. Waarom ga je niet gewoon voor een goed powerblock zonder filter? Heb je een bepaalde reden om te willen filteren?

Overigens zelf luisteren en oordelen alvorens te kopen :)

ik heb goede ervaringen met een Hype-filter. Bij voorkeur alleen digitale spullen op aansluiten. Eventueel ook de voorversterker, maar zeker geen eindversterker.

Oja, ik gebruik ook nog een filter van Artspeak, parallel geschakeld. Vergelijkbaar met de KEMP SNS-plug. Ook netfilter van Seec (het type dat voor 1 apparaat geschikt is) geeft een hoorbare verbetering.

Lourens

Waarom? ;)

Omdat dat een merk is dat ook door Audio-Cube gevoerd wordt... ;):P:D:D:D:D:D:D:lol::lol:

Nee hoor, hoewel zij precies zoeken wat ik zoek vertrouw ik nog altijd alleen op mijn oren :)

Verder, ik heb dezelfde 'smaak' als zij, dus ja wat zij verkopen vind ik allemaal mooi spul. Is daar iets mis mee?

Als je geen laag problemen wil.

Parrallel filteren,teminste als je het betaalbaar wil houden,o.a. Kemp,of beter IsoTek en ik geloof Powerlab.

wil je iets meer uitgeven moet je bij PS zijn, de rest 'kleurt' allemaal in het laag.

Neem zo'n Belkin,Hype,monster of noem maar op om je PC te filteren,heeft een positieve invloed op je audio (mits je pc aanstaat tijdens het luisteren),sluit ook de tv en andere niet audio shit aan op zo'n computerfiltertje(daar zijn ze voor ontwikkelt,Continu spaning leveren) heeft ook een positieve invloed bij gelijk tijdig gebruik van je audio.

die "PC" filtertjes zijn wel vaak prima te gebruiken op een CD/DVD speler en soms op een voorversterker zonder hoorbare kleuring.

Heb de afgelopen week mijn installatie (hybride vesrterker en cd speler) aangesloten op een een Sitecom stekkerdoos. Het komt mij voor dat het geluid aangenamer klinkt en er meer rust in zit. Nadeel is dat het laag wat minder lijkt.

Toch ervaar ik de verandering als positief.

Wat zijn nu goede merken?

Dat zijn de merken die jij!!!!!!!!! goed vind klinken

het heeft toch geen nut om een merk te kopen dat door

een ieder als goed beschouwd woord maar dat jij niet

mooi vind klinken.

koop wat jou het meest aanspreekt.

Overigens ik heb totaal niks met netfilters.

Maar ja dit is dus ook zo iets waar jij niks aan heb net zo goed

als een merk naam

WAT WEER EEN ONZINNIG GEDOE <_<

Alle net filters werken met de zelfde opbouw uit spoelen en condensators , ze noemen deze filters in de elektonica breedband LC filters.

Je kunt ze beter niet toepassen op versterkers die met meer dan 3A gezekerd zijn, bij hoge vermogens krijg je namelijk ook spannings verval :(

veel producenten van dure filters zeggen dat je bij hun filters dit niet hebt :angry: allemaal onzin als er in een filter bijv een spoel gebruikt wordt van 5mH zal dit filter een spannings verval geven van 10V bij 2A en dat houdt weer in dat je 30W minder vermogen op kunt nemen.

Zelf pas ik alleen filters toe die in de industrie gebruikt worden in computers/CNC Draai-Freesmachines deze zijn goed te gebruiken voor CD spelers en dergelijke en zijn relatief goedkoop :D

Dus kijk eerst een goed rond voor je zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters :(

Marcel

Alle net filters werken met de zelfde opbouw uit spoelen en condensators , ze noemen deze filters in de elektonica breedband LC filters.

Je kunt ze beter niet toepassen op versterkers die met meer dan 3A gezekerd zijn, bij hoge vermogens krijg je namelijk ook spannings verval :(

veel producenten van dure filters zeggen dat je bij hun filters dit niet hebt :angry: allemaal onzin als er in een filter bijv een spoel gebruikt wordt van 5mH zal dit filter een spannings verval geven van 10V bij 2A en dat houdt weer in dat je 30W minder vermogen op kunt nemen.

Zelf pas ik alleen filters toe die in de industrie gebruikt worden in computers/CNC Draai-Freesmachines deze zijn goed te gebruiken voor CD spelers en dergelijke en zijn relatief goedkoop :D

Dus kijk eerst een goed rond voor je zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters :(

Marcel

Dus kijk eerst een goed rond voor je zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters 
Dat is dan jou mening en wat jij een audiofiel kreng noemt

is voor een ander een gewoon ding.

En daarnaast wat is het probleem van de 10Vspannings verschil kijk een naar je net 230 mag 10% schommelen en dat doe het ook wel

is dus een verschil van 23V.

Daarnaast is geen filter de best als je een filter nodig heb om je apparatuur

beter te krijgen dan moet je eens aan wat anders gaan denken. ;)

Maar dan nog moet een ieder dat voor zich zelf uit maken

Marcel

Dus kijk eerst een goed rond voor je zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters

Mijn ervaring is dat een netfilter, vooral op hoog niveau van muziekweergave, vooral nadelig werkt. Zoals gezegd klinkt het wat 'mechanisch' met filter, de ziel en klankkleur verdwijnt.

Als je zo`n filter verkeert gebruikt kan dat gebeuren ja ;)

Marcel

Mijn ervaring is dat een netfilter, vooral op hoog niveau van muziekweergave, vooral nadelig werkt. Zoals gezegd klinkt het wat 'mechanisch' met filter, de ziel en klankkleur verdwijnt.

Marcel

Verklaar eens nader

Marcel

Verklaar eens nader

Ik ga niet in herhaling vervallen ;)

Marcel

Marcel

Marcel, voor zover ik weet werken niet alle filters per definitie zoals jij het hier omschrijft. Er zijn er ook die een galvanische scheiding van het net aanbrengen, maar die liggen doorgaans in een hogere prijsklasse.

Als long-time audiofiel kan ik me echter aansluiten bij de mening van reMc. Een netfilter, ongeacht het werkingsprincipe, heeft absoluut een keerzijde naast allerlei veranderingen die vaak ook als verbetering kunnen worden aangemerkt.

In het geval de verbeteringen de keerzijde overtreffen zul je enthousiast zijn over netfiltering, maar in het geval de keerzijde even zwaar of zwaarder weegt dan de winst zelf van het filter, zul je je wat gematigder opstellen.

Persoonlijk ben ik er nog niet uit. Aangezien mijn set bulkt van de dynamiek sta ik niet afwijzend tegenover het inleveren van enkele dB's headroom, maar op het punt van bijvoorbeeld ruimtelijke vervlakking wil ik niks inleveren. Veel filtering schoont op ten koste van dynamiek, maar soms ook ten koste van 3D-afbeelding (diepte) en dat zou voor mij een te zware prijs zijn, al zijn er verder nog zoveel voordelen.

Ik ben het met je eens dat je eerst goed moet rondkijken voor je "zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters". Daarom mag je bij de meeste zichzelf respecterende dealers eerst uitgebreid thuis naar die dingen luisteren.

Toine.

Probeer een regenerator (PS Audio) of de Ultimate Outlet (heb ik te koop).

Dit zijn beide GEEN filters maar het geluid wordt vele malen beter.

Verder zijn er maar bitter weinig goede filters.

KE SNS plug is goed (parallel)

MIT Z-series.

Met serie filters heb ik de ervaring dat het geluidsbeeld aangetast wordt.

Marcel

Marcel, voor zover ik weet werken niet alle filters per definitie zoals jij het hier omschrijft. Er zijn er ook die een galvanische scheiding van het net aanbrengen, maar die liggen doorgaans in een hogere prijsklasse.

Als long-time audiofiel kan ik me echter aansluiten bij de mening van reMc. Een netfilter, ongeacht het werkingsprincipe, heeft absoluut een keerzijde naast allerlei veranderingen die vaak ook als verbetering kunnen worden aangemerkt.

In het geval de verbeteringen de keerzijde overtreffen zul je enthousiast zijn over netfiltering, maar in het geval de keerzijde even zwaar of zwaarder weegt dan de winst zelf van het filter, zul je je wat gematigder opstellen.

Persoonlijk ben ik er nog niet uit. Aangezien mijn set bulkt van de dynamiek sta ik niet afwijzend tegenover het inleveren van enkele dB's headroom, maar op het punt van bijvoorbeeld ruimtelijke vervlakking wil ik niks inleveren. Veel filtering schoont op ten koste van dynamiek, maar soms ook ten koste van 3D-afbeelding (diepte) en dat zou voor mij een te zware prijs zijn, al zijn er verder nog zoveel voordelen.

Ik ben het met je eens dat je eerst goed moet rondkijken voor je "zo`n duur audiofiel kreng in huis haalt, dat de zelfde resultaten haalt als goedkope industrieele filters". Daarom mag je bij de meeste zichzelf respecterende dealers eerst uitgebreid thuis naar die dingen luisteren.

Toine.

Als er filters verkocht worden die niet de opbouw hebben die ik noemde dan mogen ze volgens de electronica standaard de naam NETFILTER niet dragen.

Ik gebruik zelf netfilters alleen voor CD/DVD/SACD spelers, deze trekken weing Amperes en hier kan behoorlijk veel vooruitgang geboekt worden.

de problemen die u hier voorsteld heb ik met expirimenten ook waargenomen bij versterkers en dit kwam alleen doordat het filter niet genoeg stroom aan kon.

Want toen ik er een filter aan hingdie gebouwd was voor 16A waren deze problemen weg maar werd het effect van zo`n hoogfrequentfilter erg klein.

het ging trouwens niet eens zo zeer om een paar dB minder maar vooral de geknepen klank en verlies van diepte in het geluid waren niet om aan te horen.

Veel prblemen met netfilters komen doordat ze niet gebruikt worden voor de belasting waarvoor ze ontworpen zijn.

marcel

Als je geen laag problemen wil.

Parrallel filteren,teminste als je het betaalbaar wil houden,o.a. Kemp,of beter IsoTek en ik geloof Powerlab.

wil je iets meer uitgeven moet je bij PS zijn, de rest 'kleurt' allemaal in het laag.

Neem zo'n Belkin,Hype,monster of noem maar op om je PC te filteren,heeft een positieve invloed op je audio (mits je pc aanstaat tijdens het luisteren),sluit ook de tv en andere niet audio shit aan op zo'n computerfiltertje(daar zijn ze voor ontwikkelt,Continu spaning leveren) heeft ook een positieve invloed bij gelijk tijdig gebruik van je audio.

die "PC" filtertjes zijn wel vaak prima te gebruiken op een CD/DVD speler en soms op een voorversterker zonder hoorbare kleuring.

:) Wat krijgen we nou Pietje? :)

Jij prijst filters aan en je vergeet je eigen goeie creaties...............????????????? :confused::)