thingman Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als er filters verkocht worden die niet de opbouw hebben die ik noemde dan mogen ze volgens de electronica standaard de naam NETFILTER niet dragen. Ik gebruik zelf netfilters alleen voor CD/DVD/SACD spelers, deze trekken weing Amperes en hier kan behoorlijk veel vooruitgang geboekt worden. de problemen die u hier voorsteld heb ik met expirimenten ook waargenomen bij versterkers en dit kwam alleen doordat het filter niet genoeg stroom aan kon. Veel prblemen met netfilters komen doordat ze niet gebruikt worden voor de belasting waarvoor ze ontworpen zijn. marcel Misschien heten ze dan niet NETFILTER, maar POWER CONDITIONER. Anyway, onder netfiltering versta ik (en volgens mij het grootste deel van audiominnend Nederland) alle mogelijke randapparatuur die ingezet wordt om de kwaliteit van de aangeboden netspanning te verbeteren. Een beetje begripsverwarring dus. In mijn betoogje verwees ik ook naar de situatie waarin de filtering op alles behalve eindversterking werd toegepast. Ik ben me er van meet af aan van bewust geweest dat een NETFILTER ongeschikt is daarvoor. Mijn waarnemingen betreffen dan ook netfilters op het front-end en op de voorversterker. Voor zover ik weet kun je alleen de conditioners van Tice & Titan voor een eindversterker hangen zonder noemenswaardige verliezen (behalve in de portemonnee ). In de handleidingen van alle mij bekende netfilters wordt nadrukkelijk gewezen op het belastingsprobleem om te voorkomen dat mensen eindversterkers op netfilters gaan aansluiten. Ook de dealers die je die dingen op zicht meegeven weten er doorgaans wel zoveel van dat ze je hiervoor nog eens extra waarschuwen. Daarom denk ik dat het aantal mensen dat een zware eindversterker achter een netfilter hangt heel gering is en nooit verantwoordelijk kan zijn voor de gestage stroom van meldingen omtrent de keerzijde van netfiltering. Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Voor zover ik weet kun je alleen de conditioners van Tice & Titan voor een eindversterker hangen zonder noemenswaardige verliezen (behalve in de portemonnee ). In de handleidingen van alle mij bekende netfilters wordt nadrukkelijk gewezen op het belastingsprobleem om te voorkomen dat mensen eindversterkers op netfilters gaan aansluiten. Ook de dealers die je die dingen op zicht meegeven weten er doorgaans wel zoveel van dat ze je hiervoor nog eens extra waarschuwen. Daarom denk ik dat het aantal mensen dat een zware eindversterker achter een netfilter hangt heel gering is en nooit verantwoordelijk kan zijn voor de gestage stroom van meldingen omtrent de keerzijde van netfiltering. Toine. Beste Toine Er wordt bij goede Hifi zaken meestal wel op gewezen dat je er beter geen eind versterker op aan kunt sluiten maar het komt toch noch veel voor dat ze wel voor eindversterkers worden aangeprezen , kijk maar bij HIFI.NL daar staat ook een recensie waar bij er een filter voor de versterker werd gehangen. Als een filter wel tot 16A gebruikt kan worden kun je er van uitgaan dat de smoorspoel zo`n kleine waarde heeft dat hij alleen nog hoogfrequent filtert du s ver boven het hoorbare bereik ook dit heeft wel enig effect natuurlijk maar lang niet het effect als echt breedband filters en dat is wel erg zonde van het geld. En ik maak op bestelling filters voor het gebruik bij CD/SACD/DVD spelers, maar de meeste mensen die mij bellen vragen naar een netfilter voor een versterker. Dat raad ik ze altijd af, en raad ik ze een goede afgeschermde kabel voor de versterker aan en een filter voor de Digitale apparaten. En ik heb totnu toe alleen maar positieve reacties gehad. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 In mijn netfilter zijn vier stopcontacten parallel gefilterd, en drie parallel Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 marcel In mijn betoogje verwees ik ook naar de situatie waarin de filtering op alles behalve eindversterking werd toegepast. Ik ben me er van meet af aan van bewust geweest dat een NETFILTER ongeschikt is daarvoor. Mijn waarnemingen betreffen dan ook netfilters op het front-end en op de voorversterker. In de handleidingen van alle mij bekende netfilters wordt nadrukkelijk gewezen op het belastingsprobleem om te voorkomen dat mensen eindversterkers op netfilters gaan aansluiten. Ook de dealers die je die dingen op zicht meegeven weten er doorgaans wel zoveel van dat ze je hiervoor nog eens extra waarschuwen. Daarom denk ik dat het aantal mensen dat een zware eindversterker achter een netfilter hangt heel gering is en nooit verantwoordelijk kan zijn voor de gestage stroom van meldingen omtrent de keerzijde van netfiltering. Toine. Ik heb dus de HMS Energia met separate filtering voor digitaal, analoog, eindversterker. Zou dus moeten kunnen aldus deze oosterbuur. Toch prefereer ik de 909 eindtrap rechtstreeks op het net. Ook met een HMS-kabel maar met alleen een Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 En ik maak op bestelling filters voor het gebruik bij CD/SACD/DVD spelers, maar de meeste mensen die mij bellen vragen naar een netfilter voor een versterker.Dat raad ik ze altijd af, en raad ik ze een goede afgeschermde kabel voor de versterker aan en een filter voor de Digitale apparaten. En ik heb totnu toe alleen maar positieve reacties gehad. Marcel Je maakt me wel nieuwsgierig naar zo'n netfilter, of hangt er een audiofiel prijskaartje aan? Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik heb dus de HMS Energia met separate filtering voor digitaal, analoog, eindversterker. Zou dus moeten kunnen aldus deze oosterbuur. Toch prefereer ik de 909 eindtrap rechtstreeks op het net. Ook met een HMS-kabel maar met alleen een Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik heb dus de HMS Energia met separate filtering voor digitaal, analoog, eindversterker. Zou dus moeten kunnen aldus deze oosterbuur. Toch prefereer ik de 909 eindtrap rechtstreeks op het net. Ook met een HMS-kabel maar met alleen een Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Als je geen laag problemen wil. Parrallel filteren,teminste als je het betaalbaar wil houden,o.a. Kemp,of beter IsoTek en ik geloof Powerlab. wil je iets meer uitgeven moet je bij PS zijn, de rest 'kleurt' allemaal in het laag. Neem zo'n Belkin,Hype,monster of noem maar op om je PC te filteren,heeft een positieve invloed op je audio (mits je pc aanstaat tijdens het luisteren),sluit ook de tv en andere niet audio shit aan op zo'n computerfiltertje(daar zijn ze voor ontwikkelt,Continu spaning leveren) heeft ook een positieve invloed bij gelijk tijdig gebruik van je audio. die "PC" filtertjes zijn wel vaak prima te gebruiken op een CD/DVD speler en soms op een voorversterker zonder hoorbare kleuring. Wat krijgen we nou Pietje? Jij prijst filters aan en je vergeet je eigen goeie creaties...............????????????? Laat ik aan jullie over,er is maar 1 filter.... ook (of vooral)goed op eind bakken(vooral transistor) Ik weet niet hoe ik aan moet leveren,helmaal nou met Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Riep je?Maar Toine,kom eens een paar filters halen speel er eens een tijdje mee, Niet goed geld te.., ach betaal maar als ze bevallen,anders breng je ze maar weer retour,even goede vrienden. Daar hebtik wel oren naar! Wil je me priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Riep je?Maar Toine,kom eens een paar filters halen speel er eens een tijdje mee, Niet goed geld te.., ach betaal maar als ze bevallen,anders breng je ze maar weer retour,even goede vrienden. Daar hebtik wel oren naar! Wil je me priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Daar hebtik wel oren naar!Wil je me priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Daar hebtik wel oren naar! Wil je me priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Ik neem aan dat je die dingen later ook nog zult bouwen. Bedankt en een vriendelijke groet, Toine. Toine, Het neemt een beetje te veel van m'n tijd,weet niet of ik met de filter bouw door ga. m.vr.gr.Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ik neem aan dat je die dingen later ook nog zult bouwen. Bedankt en een vriendelijke groet, Toine. Toine, Het neemt een beetje te veel van m'n tijd,weet niet of ik met de filter bouw door ga. m.vr.gr.Theo Dat zou echt spijtig zijn Theo, maar je gezin gaaat inderdaad voor. Je kunt mss met wachtlijsten beginnen werken, dat je maar 1 weekend op een maand aan je filters besteedt of zo...Moeten de mensen dan maar begrip voor hebben. Mvg, Roeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts