Jump to content

Schone Stroom Zekering

Opamp
 Share

Recommended Posts

Wat een onzin , nee dit heb ik nog nooit gehoord schonestroom zekeringen :lol:

net zo`n onzin als groenestroom zekeringen :P

Nee je kan alleen schonere stroom krijgen door het gebruik van Netfilters/Ferrietringen en afgeschermde kabels en bij voorkeur een combinatie van dit alles. ;)

Marcel

meneer Kemp heeft bij mij de zekeringautomaat een tijdje terug vervangen door antieke smeltzekeringen. niet zo hoogdravend als wat nu bij De Groef te koop is, maar wel naar zijn zeggen geselecteerd op klank.

en dat was een vooruitgang: voller, rustiger, geluiden beter te onderscheiden.

groet

meneer Kemp heeft bij mij de zekeringautomaat een tijdje terug vervangen door antieke smeltzekeringen. niet zo hoogdravend als wat nu bij De Groef te koop is, maar wel naar zijn zeggen geselecteerd op klank.

en dat was een vooruitgang: voller, rustiger, geluiden beter te onderscheiden.

groet

:confused: Als dit echt zo is, wat ik me afvraag trouwens, de zekering van de nuon zit er ook voor(misschien een halve meter er onder) als je die ook vervangt door zo,n speciale zekering wat gebeurt er dan :confused:

Dan heb je in je hele huis schone stroom. :lol:

Wat een gelul! Een aparte leiding, met eigen zekeringgroep naar je luisterkamer trekken, daar kan ik gerust in komen. Zo heb je ook geen storingen van de droogkast of andere elektrisch materiaal in huis.

maar een "audiofiele zekering" man man man laat me niet lachen :blink:

Voodoo net zoals steutjes voor kabels, groene stiften en viltmatten, schijfjes die je in de kamer moet kleven, houten schijfje dat je op de baffle moet kleven,.... je kent ze wel.

Ah ja

er zullen er wel altijd zijn die geld teveel hebben en aan zulke prullen geld willen hangen... <_<

de grote zekering van het energiebedrijf is geen automaat, dat is een hele dikke smeltzekering.

ja je kan wel lachen voor je het gehoord hebt, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het een verbetering is. en niet omdat het duur was, want dat was het niet.

groet

de grote zekering van het energiebedrijf is geen automaat, dat is een hele dikke smeltzekering.

ja je kan wel lachen voor je het gehoord hebt, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het een verbetering is. en niet omdat het duur was, want dat was het niet.

groet

Hoeft niet!

Ik heb genoeg kasten gezien waar de hoofdschakelaar vervangen is door een automaat!

Groeten Simon

groet

:huh: Wist jij dat er sinds een paar jaar ook door het energie bedrijf ook automaten worden gebruikt??

Alleen bij de iets oudere woningen zitten zekeringen.

B)

ouderwetse smeltzekering zijn klankmatig ook beter, ik heb zelf smeltzekeringen van jongbloed, een duitser die die zekeringen maakt, 20A. Je kunt ook nog gewoon je aardlek eruit slopen, dat verschil is ook gigantisch maar niet echt veilig en aan te raden ;)

groet

Zoals Depeter en Seoman al zeiden: dit is al lang niet meer waar. In de middenspanning komen steeds meer schakelaars voor i.p.v. zekeringen. Vooral vacuumschakelaars, want die zijn lekker compact en gaan lang mee. Ook gasgevulde (SF6-gas) en oliegevulde schakelaars komen voor. Maar die wil je eigenlijk niet meer. De olie raakt namelijk vervuild (met roet) na veel schakelen en SF6-gas is zwaar giftig. Vacuum is beter...

:huh: Wist jij dat er sinds een paar jaar ook door het energie bedrijf ook automaten worden gebruikt??

Alleen bij de iets oudere woningen zitten zekeringen.

B)

Klopt, bij ons zit er ook zo'n kreng in. Afgezien van audiofiele toestanden klapt die hoofdautomaat er standaard uit als er een groep uitvliegt ??? Je vraagt je af waarom je iegenlijk aparte groepszekeringen hebt.

:(

ja ... ik heb natuurlijk wel staan meekijken dus die smeltzekering zit er wel ...

hoe dan ook, het verschil is te horen. net als bij plaatsen van fatsoenlijke lasdoppen in plaats van die grijze blokjes die een klein beetje klemmen ....

probeer het gewoon, zet er een niet-dure smeltzekering in eerst. ik denk niet dat zo'n dure nog veel zou doen ten opzichte van een standaard smeltzekering.

baai

ja ... ik heb natuurlijk wel staan meekijken dus die smeltzekering zit er wel ...

hoe dan ook, het verschil is te horen. net als bij plaatsen van fatsoenlijke lasdoppen in plaats van die grijze blokjes die een klein beetje klemmen ....

probeer het gewoon, zet er een niet-dure smeltzekering in eerst. ik denk niet dat zo'n dure nog veel zou doen ten opzichte van een standaard smeltzekering.

baai

In plaats van speculeren over niets zou iemand gewoon, bij wijze van experiment, eens kunnen gaan luisteren naar een volledig ONgezekerde audioset? Een niet-zekering is altijd audiofiele dan de audiofielste zekering, dus dat moet dan weer zo gweldig veel betergoeier klinken dan met zo'n dure gouden zekering, laat staan met een automaat???

Heeft niemand dat nou eens geprobeerd?

(tuurlijk wel.....)

En?

(wat denk je zelf.....)

baai

In plaats van speculeren over niets zou iemand gewoon, bij wijze van experiment, eens kunnen gaan luisteren naar een volledig ONgezekerde audioset? Een niet-zekering is altijd audiofiele dan de audiofielste zekering, dus dat moet dan weer zo gweldig veel betergoeier klinken dan met zo'n dure gouden zekering, laat staan met een automaat???

Heeft niemand dat nou eens geprobeerd?

(tuurlijk wel.....)

En?

(wat denk je zelf.....)

Ja, dit soort ideeen moet je maar geven idd. Straks is er ook nog iemand zo gek om het echt te doen! :angry: Tja, als je dood wil, of je apparatuur graag wilt frituren, moet je het doen. Grote kans dat er niks gebeurt natuurlijk, want hoevaak gebeurt er nou iets met de stroomvoorziening van je set, maar je bent echt niet goed bij je hoofd als je het doet...

Heeft ook helemaal geen nut. Je blijft zekeringen en automaten houden in het elektriciteitsnet. En niet zo'n beetje ook. Na elke aftakking zit weer een zekering of automaat, dus wat zal zo'n zekeringetje in de meterkast dan nog. Die maakt echt wel goed contact hoor. Want, nogmaals(!), als men ergens op goede contacten let dan is het wel in de energietechniek. Slechte contacten leiden met de hoge stromen die in een elektriciteitsnet voorkomen namelijk heel snel tot te hoge temperaturen. Met uitval van installaties als gevolg. En dat wil men ten allen tijde voorkomen (al lukt dat natuurlijk niet altijd, maar er wordt wel het meest mogelijke aan gedaan)...

Heeft ook helemaal geen nut. Je blijft zekeringen en automaten houden in het elektriciteitsnet. En niet zo'n beetje ook. Na elke aftakking zit weer een zekering of automaat, dus wat zal zo'n zekeringetje in de meterkast dan nog. Die maakt echt wel goed contact hoor. Want, nogmaals(!), als men ergens op goede contacten let dan is het wel in de energietechniek. Slechte contacten leiden met de hoge stromen die in een elektriciteitsnet voorkomen namelijk heel snel tot te hoge temperaturen. Met uitval van installaties als gevolg. En dat wil men ten allen tijde voorkomen (al lukt dat natuurlijk niet altijd, maar er wordt wel het meest mogelijke aan gedaan)...

Goh, je kan wel op de afdeling PR werken :D

Energietechniek is heel algemeen hoor, dus 'de PR afdeling'? ;)