FrankD Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Schud ze maar uit de mouw, de buizenmerken met grip. Wat? Of zit er niks in de mouw? Hubertinus Wat denk je ik ben er verslaafd aan Er lijken wel een paar handgrepen op te zitten, maar grip op luidsprekers? Deze otl's moet je niet echt belasten want het klinkt vrij snel geknepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pimster Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 T+A V10? Dynamisch, attack, maar ook warm in de goede zin des woords. (zonder handgrepen, op 4 ohms luidsprekers met impedantieminimum van 2,2 op 200hz). Ik heb 'm en verkoop 'm niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Toch komen we weer niet veel verder dan het bekende welles/nietes spelletje. Heren, graag constructieve bijdragen oftewel geen slap gelul. Schud ze maar uit de mouw, de buizenmerken met grip. Wat? Of zit er niks in de mouw? Hubertinus Welles nietes hou je altijd Huub denk ik Waarom ga je dat ding niet eens beluisteren , b.v. thuis ??? groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Misschien een Pathos Classic One?? www.pathosacoustics.com Of de LUA Sinfonietta?? Ik ben nog niet zo bekend in de HomeHiFi maar wat is OTL?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Misschien een Pathos Classic One?? www.pathosacoustics.comOf de LUA Sinfonietta?? Ik ben nog niet zo bekend in de HomeHiFi maar wat is OTL?? OTL = output transformer less, om de uitgangsimpedantie (Z) een beetje laag te houden (1/Z is dempingsfactor), moet je van een speciaal type buis (met een lage uitgangsimpedantie) een heel zwikkie buizen parallel zetten. En dan nog verkiezen deze versterkers een 16 ohm last om niet te veel stroom te hoeven leveren. Er zijn OTL versterkers die het wel trekken (met 6c33c-B of EL509 buizen) maar deze bruten stoken al 400 watt weg aan gloei (16 buizen per kant). Zeer inefficient. Het voordeel is dat bij deze buizenversterkers geen uitgangstrafo in de signaalweg zit. Echter er zijn ook SE en PushPull buizenbakken met de 6c33c en een uitgangstrafo, de ontwerpen met een solid state gestabiliseerde voeding hebben doorgaans een buitengewoon goede basweergave, bite, grip of hoe jullie audiofielen dat ook noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Nu heb ik ook eens bij Consonance gekeken. Wie heeft er zo'n versterker en met welke luidsprekers? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Nu heb ik ook eens bij Consonance gekeken. Wie heeft er zo'n versterker en met welke luidsprekers? Hubertinus Ik heb de versterker nog niet beluisterd, maar wel de Reference CD-speler. Er staat in de rubriek "Recenties" nog een topic over, ooit gestart door PD. Ik heb daar ook mijn bevindingen in geventileerd. Als de versterker ook maar enigszins klinkt als de cd-speler, is het absoluut een optie. Ik weet alleen niet hoe stabiel die versterker is. Je Totems zijn dan wel niet moeilijk aan te sturen, maar ook niet echt makkelijk. Enige stabiliteit van de versterker is wel gewenst en niet iedere buizenversterker heeft dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
advr Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 hallo, ik val midden in deze discussie maak ben een aantal jaren geleden ook met het buizenvirus besmet geraakt. Ik ben nu in het bezit van een Audio Innovations 500 MKII met veel modificaties maar daar komt verandering in. Morgen kan ik mijn Graaf GM50B op gaan halen. Een 50 Watt gebelanceerde buizenversterker die mij na veel andere versterkers het juiste gevoel gaf. Afgelopen maanden zijn gepasseerd: Audio Research VSi55, Audio Research VS55/LP16 (voor/eind combi), Unison Research S8 en tenslotte ook de T+A V10! Ze hebben alles wat maar de Graaf combineert geweldige kracht, plaatsing, detaillering en muzikalitiet gecombineerd in een pakket. Daarbij is ie volledig gebalanceerd van voor tot eindtrap. Daar past mijn Unico cd speler precies bij, die is ook gebalanceerd. De T+A V10 was ook prachtig maar won het niet qua muzikaliteit van de Graaf. De S8 gaf een schoon geluid maar miste kracht, de AR's geven veel kracht maar weer minder details en plaatsing. Zo bleef de Graaf over. Ik zou hem ook zeker eens gaan beluisteren, je zult er geen spijt van krijgen... Ad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Kijk ook eens naar de JJ 828 een Slowaaks product met 4 x KT88 per kanaal, hiermee zijn heel wat speakers tot muziek te bewegen............... http://www.jj-electronic.sk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 In de signaalweg van deze versterker is gebruikt gemaakt van transistoren. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 @ ADVR, ik heb die Graaf GM50B beluisterd en zoals je hebt kunnen lezen was ik daar zeer van onder de indruk. Echter...zover reikt het budget niet. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
advr Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 @ ADVR, ik heb die Graaf GM50B beluisterd en zoals je hebt kunnen lezen was ik daar zeer van onder de indruk. Echter...zover reikt het budget niet. Hubertinus Hoi Hubertus, Stom ik had daar overheen gelezen... Ad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Hallo, Even over de Jadis Orchestra: In de signaalweg van deze versterker is gebruikt gemaakt van transistoren. Tsja, ik kan er ook niets aan doen. Groet, mark Vorige week zo'n ding open gehad, dit niet kunnen constateren, lijkt mij een fabeltje................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Ik heb mijn Prologue Two intussen zes maanden. Kan niet zo direct iets negatiefs erover verzinnen. Of ja, ik moet altijd rechtstaan om het volume te veranderen... Kan volgens mij wel het een en het ander aansturen. mvg,Fons Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Met buizen is niets mis mee. Zelf heb ik mindere ervaringen met zgn high end power versterkers. Ik zou gewoon je totems meenemen en uitproberen met die Pruma Luna. Volgens mij krijg je ze ook wel mee naar huis als je serieus geinteresseerd bent. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts