nout Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Uit nieuwsgierigheid eerder, niet direkt omdat ik me zorgen maak, dit: Mijn versterker, een Marantz PM 7200, maakt wanneer hij enkele uren aan staat maar zonder dat er muziek gedraaid wordt eenmalig een klikkend geluid. Elke dag hetzelfde ritueel, na enkele uren aan te staan. Eenzelfde klik als wanneer de versterker aanspringt (maar dan is er 2 maal zo'n klik) en wanneer je de versterker uitzet (ook dan 2 maal een klik). Waar duidt dit op? Hij staat dan overigens niet in class A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Uit nieuwsgierigheid eerder, niet direkt omdat ik me zorgen maak, dit: Mijn versterker, een Marantz PM 7200, maakt wanneer hij enkele uren aan staat maar zonder dat er muziek gedraaid wordt eenmalig een klikkend geluid. Elke dag hetzelfde ritueel, na enkele uren aan te staan. Eenzelfde klik als wanneer de versterker aanspringt (maar dan is er 2 maal zo'n klik) en wanneer je de versterker uitzet (ook dan 2 maal een klik). Waar duidt dit op? Hij staat dan overigens niet in class A. Vermoedelijk een Relaiy dat even af schakeld. Ik raad je aan om er tog eens naar te laten kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Kan dat dan problemen gaan geven, zo'n relais dat af-schakelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Hoor je ook een klikkend geluid als je daarna weer muziek gaat spelen? Ik heb een PM7000 (bijna gelijk aan de PM7200) en die klikt overigens niet. Maar ja, ze zijn niet helemaal gelijk, dus misschien hoort het bij die van jou wel zo... Je zou het voor de zekerheid ff kunnen navragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Hoor je ook een klikkend geluid als je daarna weer muziek gaat spelen? Nee dat is het gekke. Maar tot dusver levert het geen problemen op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Hoor je ook een klikkend geluid als je daarna weer muziek gaat spelen? Nee dat is het gekke. Maar tot dusver levert het geen problemen op. Dat is dan heel apart idd... Je zou zeggen dat zo'n relais iets aan- of uitschakelt. Maar blijkbaar niets nuttigs? Zou het dus ff navragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 24 januari 2005 Report Share Posted 24 januari 2005 Kan dat dan problemen gaan geven, zo'n relais dat af-schakelt? Zou kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 24 januari 2005 Author Report Share Posted 24 januari 2005 Bedankt voor de tip/waarschuwing. Ik zal er eens naar laten kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Bedankt voor de tip/waarschuwing. Ik zal er eens naar laten kijken. Dan zal het zekker goed komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 27 januari 2005 Author Report Share Posted 27 januari 2005 Het blijkt de metalen behuizing van de versterker te zijn, die door warmte uitzet (en kou weer inkrimpt). Het geluid klinkt griezelig veel als een relay klik. Ik heb de schroefjes een tikje losser gedraaid en het klikken is verdwenen. (storm in een glas water) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Het blijkt de metalen behuizing van de versterker te zijn, die door warmte uitzet (en kou weer inkrimpt). Het geluid klinkt griezelig veel als een relay klik. Ik heb de schroefjes een tikje losser gedraaid en het klikken is verdwenen. (storm in een glas water) Storm in een glas water dan idd Tja, je moet er maar opkomen dat dat het is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 27 januari 2005 Author Report Share Posted 27 januari 2005 Ik was er niet zelf opgekomen, ik had het "probleem" ook voorgelegd op het HiFi-Choice forum en daar was iemand zo clever dit op te merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts