Jump to content

Krakend geluid in een kanaal versterker

Utlover
 Share

Recommended Posts

Mijn versterker (Acurus Mondial A200) heeft (alleen) in het rechterkanaal af en toe een krakend geluid. Tot nu toe heb ik de volgende handelingen verricht:

- Ontkoppeld van de voorversterker (gekraak blijft);

- het rechterkanaal aan de linkerbox gekoppeld (gekraak verhuist mee);

- Versterker opengemaakt en gecontroleerd op stof (niks aangetroffen);

- Tulpstekers voor de boxen meerdere malen erin en eruit gehaald (om de contacten te proberen te reinigen).

Het gekraak is niet continue. Dan is het weer een tijdje stil, dan barst het weer los soms harder, soms zachter. Als ik zacht muziek speel hoor je het er doorheen, bij harder spelen niet of nauwelijks. In mijn kennisenkring hebben mensen geopperd dat ik contactspray moet gebruiken (waar haal je dat, waar moet je dat op spuiten?), of dat er sprake zou zijn van een lekkende elco (eelco, eelko??).

Wie heeft er tips?

In mijn kennisenkring hebben mensen geopperd dat ik contactspray moet gebruiken (waar haal je dat, waar moet je dat op spuiten?), of dat er sprake zou zijn van een lekkende elco

In een eindtrap valt niet veel met con-spray te doen daarnaast raad ik je aan dit

product geheel niet te gebruiken ( als je niet weet waar en hoe)

Waarom kijkt die kennis er niet even na in plaats van wat dingen te roepen.

Ik zou eerder eens naar de bedrading/aansluiting van de input kijken inplaats van naar de speaker stekkers.

Ook kan het goed zijn dat er een massa contact van het signaal niet goed is, of dat dit probleem komen van een slechten soldeerring op de print

( los zittende tor/elco )

die door temp verschil zijn contact begint te verliezen en wat je dan krijgt is dat deze wat gaat vonken op zijn soldering.

Dat weer als gevolg heeft kraken ik heb het gevoel dat je daar maar eens moet zoeken/laten

( maar let wel als je er niets van af weet laat het dan doen ga niet zelf aan het

kloten de kans dat je meer schaden maakt is groot)

en dat mag toch niet de bedoeling zijn