WanFie Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Ik heb het elder ook al eens aangekaart, maar daar komen weinig reacties, dus daarom hier nog maar 'n keer. In mijn Omega's zit een Watson woofer. Deze wordt gefilterd met een complex filter met laagopslingering. Tevens heb ik de beschikking over een 4 kanaals dbx BX1 versterker die in het geheel geen moeite heeft met lage impedanties. Nu denk ik dus de dbx in combinatie met een Behringer CX2310 op alleen de woofers te gebruiken. Dit betekend dus twee versterkers op Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 januari 2005 Report Share Posted 25 januari 2005 Is de Behringer van voldoende kwaliteit om de passieve filters te kunnen vervangen en is het passieve filter wel op deze manier vervangbaar (i.v.m. de opslingernetwerken). Voor het geld van die Behringer zou ik het gewoon proberen, in een winkel in Gronigen lagen ze voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 januari 2005 Author Report Share Posted 26 januari 2005 Is de Behringer van voldoende kwaliteit om de passieve filters te kunnen vervangen en is het passieve filter wel op deze manier vervangbaar (i.v.m. de opslingernetwerken). Voor het geld van die Behringer zou ik het gewoon proberen, in een winkel in Gronigen lagen ze voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Ik ben ook benieuwd naar het resultaat Hans. Misschien iets voor mijn hybride ESL project. Zou je alleen niet de CX3400 nemen?? Deze is stereo 3 band of mono 4 band, misschien leuk voor de toekomst (alles actief)?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 De opslingernetwerken verprutsen volgens mij het grootste deel van het signaal. Wanneer die moeten blijven zitten is het denk ik niet de moeite... . Of de seriecondensators met het laag naar jouw idee het geluidsbeeld verprutsen kan zo zijn maar ze zijn een onderdeel van het specifieke geluid van Infinity. Haal je ze er uit en pas je het kastvolume daar ook op aan zal het laag waarschijnlijk lang niet zo indrukwekkend zijn zoals het nu is. De Q is bij Infinity dacht ik vrij hoog, wat dat betreft zijn die bakken aardig vergelijkbaar met amerikaanse bakken op vier wielen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 januari 2005 Author Report Share Posted 26 januari 2005 Ik ben ook benieuwd naar het resultaat Hans. Misschien iets voor mijn hybride ESL project. Zou je alleen niet de CX3400 nemen?? Deze is stereo 3 band of mono 4 band, misschien leuk voor de toekomst (alles actief)?! Eigenlijk is de Omega een zesweg speaker. Spreek spoel 1 van de woofer Spreekspoel 2 van de Woofer Midbass Mid Tweeter Tweeter aan de achterzijde. Vierweg is dus nog geeneens voldoende. Nou steekt het filter in het hoog en midden wel goed in elkaar, goede condensatoren en hoorlijke spoelen. In het laag zitten dus elco's van 880 microfarad is serie, en dat vind ik dan weer iets minder.... Dat er ook een CX3400 is wist ik niet. Wel lees ik dat hier ook nog 'n limiter in zit. Ik houd het liever zo puur mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Ik ben ook benieuwd naar het resultaat Hans. Misschien iets voor mijn hybride ESL project. Zou je alleen niet de CX3400 nemen?? Deze is stereo 3 band of mono 4 band, misschien leuk voor de toekomst (alles actief)?! Eigenlijk is de Omega een zesweg speaker. Spreek spoel 1 van de woofer Spreekspoel 2 van de Woofer Midbass Mid Tweeter Tweeter aan de achterzijde. Vierweg is dus nog geeneens voldoende. Nou steekt het filter in het hoog en midden wel goed in elkaar, goede condensatoren en hoorlijke spoelen. In het laag zitten dus elco's van 880 microfarad is serie, en dat vind ik dan weer iets minder.... Dat er ook een CX3400 is wist ik niet. Wel lees ik dat hier ook nog 'n limiter in zit. Ik houd het liever zo puur mogelijk. Tja om nu 6 Array's per kant in te zetten?!? Dat van die limiter had ik niet opgemerkt. Een hele gewaagde optie zou zijn om alle correcties er uit te halen (scheiding passief / actief / combi) en te vervangen door een Behringer Ultracurve SE Tuned van Soundline. Gevoelsmatig lijkt mij dit nogsteeds de toekomst, maar hoe hij klinkt!?!? Actieve filters schijnen makkelijk te bouwen te zijn houden kenners mij voor, maar mijn kennis van electrotechniek schiet nog te kort en ik kan weinig goede beginners info vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Is dit geen goede en goedkope optie? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7 Kan hier gewoon een 15v adapter op worden aangesloten? Deze is erg goedkoop en heeft normaal cinch aansluitingen: www.conrad.nl model ACTIVE CROSSOVER X-OVER 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Nadat ik m'n hoogmid en laagmid filter heb voorzien van MKP condensatoren is er eigenlijk helemaal geen behoefte meer om het laag actief te gaan aansluiten. Het "probleem" zat dus duidelijk in het laagmid. Ik heb nu weer geleerd dat "problemen" in het laag vaak veroorzaakt worden door het gebied tussen 100 en 500 Hz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts