Jump to content

Wat vinden jullie hier nou van?

Robbert
 Share

Recommended Posts

De Groef audio is verheugd u te kunnen meedelen dat ze importeur en distributeur is geworden van AHP producten. Audiophile Hifi-Produkte (AHP) maakt zekeringproducten voor audio-installaties. Bij audiofielen is het reeds bekend dat de veel gebruikte automaatzekeringen van de huisinstallatie niet goed zijn voor prestaties van de audio-installatie. AHP heeft speciaal hiervoor een

Zodra ik mijn eigen huis heb en geen huurhuis meer ga ik dit zeker installeren!!!! Ik vind de prijzen enorm meevallen en waarom wel een netsnoer van honderden euro's en geen zekering van 50euro? dus ik vind dit absoluut geen volksverlakkerij, integendeel....betaalbaar!!! thumps up!!

Oja, ook erg goed dat ze de standaard maten genomen hebben, binnen een paar minuten geinstalleerd in je bestaande meterkast...goed product!!

Als je je al druk kan/mag maken om zulke kleine details...mag je een aardig knappe set hebben staan,maar waarom ook niet.

ik heb (nog) zat andere dingen te verbeteren bij mij maar wie weet,ooit.

De prijs is best netjes,komt nog wel een goedgekeurde beunhaas bij die het er voor je in moet zetten.

De Groef audio is verheugd u te kunnen meedelen dat ze importeur en distributeur is geworden van AHP producten. Audiophile Hifi-Produkte (AHP) maakt zekeringproducten voor audio-installaties. Bij audiofielen is het reeds bekend dat de veel gebruikte automaatzekeringen van de huisinstallatie niet goed zijn voor prestaties van de audio-installatie. AHP heeft speciaal hiervoor een

Je snapt het niet Henrie, audiofielen in een bouwmarkt zijn onzeker, omdat niemand ze verteld wat goed voor ze is en ze hebben zelf verstand van geluid en niet van electriciteit. Dus kopen ze hun bouwmarktspullen liever bij de hifizaak. Daar valt best wat voor te zeggen hoor, want als je set een beetje resolutie heeft hoor je al snel verschillen in de stroomvoorziening.

Je snapt het niet Henrie, audiofielen in een bouwmarkt zijn onzeker, omdat niemand ze verteld wat goed voor ze is en ze hebben zelf verstand van geluid en niet van electriciteit. Dus kopen ze hun bouwmarktspullen liever bij de hifizaak. Daar valt best wat voor te zeggen hoor, want als je set een beetje resolutie heeft hoor je al snel verschillen in de stroomvoorziening.

Je gaat me toch niet vertellen dat die gouden contactpunten (die voor zo ver ik nu kan zien het enige verschil zijn met standaard zekeringen) een beter geluid oplevert? Je moest eens weten hoeveel contactovergangen er nog voor die zekering zitten... Moeten we die nou ook allemaal van goud gaan maken?

Nee, dat bedoel ik ook niet, maar een hifizaak kan je vertellen dat bijvoorbeeld de oude smeltzekeringen beter klinken dan die nieuwe dingen, terwijl de bouwmarktmedewerker zegt dat de nieuwe veel makkelijker zijn en dat het geen r*k uitmaakt.

Ok. Dan heb je gelijk...

Ik wil overigens niet zeggen dat er geen verschil zit tussen zekeringen, maar dan wel op een ander gebied dan audio. Sommige (goedkope modellen) hebben gewoon meer moeite met afschakelen dan anderen. Dit uit zich vooral in meer warmteontwikkeling en een veel hogere kortsluitstroom (en daardoor dus meer warmte). Maar ze werken uiteraard allemaal, anders mogen ze niet verkocht worden...

Ik geloof best dat dit verschil zou kunnen maken, ik hoor ook een verbetering als ik de aardlekschakelaar voor mijn audiogroep weghaal. Is dat ook niet een automaat?

PS Ik speel nu b.t.w. MET aardlekschakelaar i.v.m. veiligheid.

Ik geloof best dat dit verschil zou kunnen maken, ik hoor ook een verbetering als ik de aardlekschakelaar voor mijn audiogroep weghaal. Is dat ook niet een automaat?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :huh: Als je een aardlekschakelaar uitschakelt (of dat nou een losse aardlekschakelaar is of een ingebouwde aardlekschakelaar in een automaat) dan schakel je de stroom gewoon uit. Dus dan doet je set helemaal niks meer. Of bedoel je dat je de randaarde losmaakt?

Je snapt het niet Henrie, audiofielen in een bouwmarkt zijn onzeker, omdat niemand ze verteld wat goed voor ze is en ze hebben zelf verstand van geluid en niet van electriciteit. Dus kopen ze hun bouwmarktspullen liever bij de hifizaak.  Daar valt best wat voor te zeggen hoor, want als je set een beetje resolutie heeft hoor je al snel verschillen in de stroomvoorziening.

Je gaat me toch niet vertellen dat die gouden contactpunten (die voor zo ver ik nu kan zien het enige verschil zijn met standaard zekeringen) een beter geluid oplevert? Je moest eens weten hoeveel contactovergangen er nog voor die zekering zitten... Moeten we die nou ook allemaal van goud gaan maken?

In ons bedrijf hebben we jaren lang voor schakelkasten van de PTT contacten gamaakt. Omdat diezelfde PTT gegarandeerd 100% contactzekerheid wilde, waren die contacten van, jawel, zo goed als 100% zuiver zilver. :)

Goud schijnt helemaal niet zo'n goede geleider te zijn. <_< Het helpt wel om corrosie tegen te gaan. In dat kader moet je ook de vergulde contacten van kabels zien; niet voor het verbeteren van het contact.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :huh: Als je een aardlekschakelaar uitschakelt (of dat nou een losse aardlekschakelaar is of een ingebouwde aardlekschakelaar in een automaat) dan schakel je de stroom gewoon uit. Dus dan doet je set helemaal niks meer. Of bedoel je dat je de randaarde losmaakt?

Aardlekschakelaars zijn er voor de veiligheid, niet om mee te spelen. :blink:<_<

Aardlekschakelaars zijn er voor de veiligheid, niet om mee te spelen. :blink:<_<

Nee, dat weet ik. Daarom snap ik ook niet wat hij bedoelt met de aarlekschakelaar weghalen...

Over je vorige post:

Goud wordt idd vooral toegepast omdat het niet corrodeert. Of het beter of minder goed geleid, weet ik zo niet. Ik weet wel dat goud als geen ander hitte reflecteert, maar das weer wat anders...

Volgens mij bedoelt hij dat als je de aardlekschakelaar gewoon weg laat in de electriciteitsinstallatie in huis.

Mijn gedachten over dit soort dingen:

Ik geloof er helemaal geen *@ van, dus volgens mij volksverlakkerij (al zijn ze voor audiofiel begrippen niet heel duur).

Druk er Siltech op en je kan de prijs ver-10-voudigen.

Let's try before we cry.... :ph34r:

Zegt een eigenaar van een Ferrari Enzo tegen een Kia Rio-eigenaar: "Zeg, met die nieuwe ZZX-banden van Yamamoto ben ik wel drie seconden sneller op dit circuit. Man, wat een grip!"

Reageert de eigenaar van de Kia Rio: "Vreemd, ik mocht ze ook testen van mijn dealer, maar ik merkte er op dit circuit helemaal niks van. Geef mij maar die standaard banden, die voldoen prima zo!"

:ph34r:

Let's try before we cry.... :ph34r:

Zegt een eigenaar van een Ferrari Enzo tegen een Kia Rio-eigenaar: "Zeg, met die nieuwe ZZX-banden van Yamamoto ben ik wel drie seconden sneller op dit circuit. Man, wat een grip!"

Reageert de eigenaar van de Kia Rio: "Vreemd, ik mocht ze ook testen van mijn dealer, maar ik merkte er op dit circuit helemaal niks van. Geef mij maar die standaard banden, die voldoen prima zo!"

leuke metafoor ;)

Don't you know, we're talking about resolution...

Prachtig voorbeeld Proprius!

Don't you know, we're talking about resolution...

Prachtig voorbeeld Proprius!

En als in die Ferrari Enzo eigenaar nou ook eens van die audio zekeringen in z'n Ferrari Enzo stopt? Gaat ie vast nog 3 km harder :rolleyes:

Trouwens als je wel zo'n groot verschil met die audio zekeringen hoort laat dan ook gelijk het energiebedrijf de hoofdzekering vervangen anders ben je nog met nix bezig ...

Maar laten we wel zijn, als je audiospullen zo gevoelig zijn voor dit soort aanpassingen en je zo'n verschil hoort dan zijn je audiospullen gewoon prut, ongeacht de prijs. Hoezo resolutie? Gewoon overgevoelig voor het lichtnet.

;)

Maar laten we wel zijn, als je audiospullen zo gevoelig zijn voor dit soort aanpassingen en je zo'n verschil hoort dan zijn je audiospullen gewoon prut, ongeacht de prijs. Hoezo resolutie? Gewoon overgevoelig voor het lichtnet.

Ik lach me suf :P