Jump to content

Wat vinden jullie hier nou van?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik geloof best dat dit verschil zou kunnen maken, ik hoor ook een verbetering als ik de aardlekschakelaar voor mijn audiogroep weghaal. Is dat ook niet een automaat?

PS Ik speel nu b.t.w. MET aardlekschakelaar i.v.m. veiligheid.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :huh: Als je een aardlekschakelaar uitschakelt (of dat nou een losse aardlekschakelaar is of een ingebouwde aardlekschakelaar in een automaat) dan schakel je de stroom gewoon uit. Dus dan doet je set helemaal niks meer. Of bedoel je dat je de randaarde losmaakt?

Aardlekschakelaars zijn er voor de veiligheid, niet om mee te spelen. :blink:<_<

Nee, dat weet ik. Daarom snap ik ook niet wat hij bedoelt met de aarlekschakelaar weghalen...

Over je vorige post:

Goud wordt idd vooral toegepast omdat het niet corrodeert. Of het beter of minder goed geleid, weet ik zo niet. Ik weet wel dat goud als geen ander hitte reflecteert, maar das weer wat anders...

Hitte hebben we wel in de audiowereld, voel maar eens aan mijn versterker. ;)

Ik geloof best dat dit verschil zou kunnen maken, ik hoor ook een verbetering als ik de aardlekschakelaar voor mijn audiogroep weghaal. Is dat ook niet een automaat?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :huh: Als je een aardlekschakelaar uitschakelt (of dat nou een losse aardlekschakelaar is of een ingebouwde aardlekschakelaar in een automaat) dan schakel je de stroom gewoon uit. Dus dan doet je set helemaal niks meer. Of bedoel je dat je de randaarde losmaakt?

Volgens mij bedoelt hij dat als je de aardlekschakelaar gewoon weg laat in de electriciteitsinstallatie in huis.

Mijn gedachten over dit soort dingen:

Ik geloof er helemaal geen *@ van, dus volgens mij volksverlakkerij (al zijn ze voor audiofiel begrippen niet heel duur).

Druk er Siltech op en je kan de prijs ver-10-voudigen.

H

Let's try before we cry.... :ph34r:

Zegt een eigenaar van een Ferrari Enzo tegen een Kia Rio-eigenaar: "Zeg, met die nieuwe ZZX-banden van Yamamoto ben ik wel drie seconden sneller op dit circuit. Man, wat een grip!"

Reageert de eigenaar van de Kia Rio: "Vreemd, ik mocht ze ook testen van mijn dealer, maar ik merkte er op dit circuit helemaal niks van. Geef mij maar die standaard banden, die voldoen prima zo!"

:ph34r:

Dit is even een reactie van iemand die ik vroeg of hij deze onzin kende. <_<

Reeds enige jaren zijn deze produkten verkrijgbaar in duitsland.

Het is klinklare larie en wat betreft de zekeringen(2e plaatje, die meest rechtse zekering heb ik nog liggen) ook nog regelrechte oplichterij.

Een jongen in brabant heeft verleden jaar een grote partij van die zekeringen gekocht en verkocht aan liefhebbers.

In mijn meterkast zijn de groepen opgesplitst in een groep MET voorgeschakelde aardlekschakelaar en een groep ZONDER aardlekschakelaar.

De (aparte) audiogroep die ik nu gebruik heb ik eerst aangeloten op de groep ZONDER. Een half jaartje later heb ik hem toch maar weer via de aardlekschakelaar laten lopen, mede door de spannende verhalen van Duck-twacy.

Let's try before we cry.... :ph34r:

Zegt een eigenaar van een Ferrari Enzo tegen een Kia Rio-eigenaar: "Zeg, met die nieuwe ZZX-banden van Yamamoto ben ik wel drie seconden sneller op dit circuit. Man, wat een grip!"

Reageert de eigenaar van de Kia Rio: "Vreemd, ik mocht ze ook testen van mijn dealer, maar ik merkte er op dit circuit helemaal niks van. Geef mij maar die standaard banden, die voldoen prima zo!"

:ph34r:

Je gaat de natuurkunde wetten van rolweerstand vergelijken met oa weerstand in ohm... jah... Daar wordt het duidelijker van :(

stelletje schijnheiligen...wel kabels (sorry interconnects) van honderden euro's, netsnoeren ter waarde van een goede tweedehands auto en speciale dempende voetjes van 100euro per stuk onder al hun apparatuur en dan al grinnikend dit oh zo domme product de grond in trappen, stoer hoor...

Wees dan een vent en vervang je dure shit voor dropveters, tweelingsnoer en wasmachine voetjes van de gamma...

Het is een mooi product voor weinig geld, perfect als je een aparte audiogroep gaat aanleggen, mooie afgeschermde kabel naar een lapp contactdoos en je hebt een hele mooie stroomvoorziening!!

Grt Frans

Wees dan een vent en vervang je dure shit voor dropveters, tweelingsnoer en wasmachine voetjes van de gamma...

ik gebruik al dropveters...plak er siltech op en je kan lachen!

stelletje schijnheiligen...wel kabels (sorry interconnects) van honderden euro's, netsnoeren ter waarde van een goede tweedehands auto en speciale dempende voetjes van 100euro per stuk onder al hun apparatuur en dan al grinnikend dit oh zo domme product de grond in trappen, stoer hoor...

Het is een mooi product voor weinig geld, perfect als je een aparte audiogroep gaat aanleggen, mooie afgeschermde kabel naar een lapp contactdoos en je hebt een hele mooie stroomvoorziening!!

Grt Frans

Ff voor de duidelijkheid: ik heb GEEN dure snoeren. Ik heb standaard netsnoeren, simpele speakerkabel en zelfgemaakte interlinks. Ik heb al helemaal geen dure voetjes onder m'n spullen. Misschien dat ik nog een keer spikes onder m'n speakers zet...

Een aparte groep voor je audio is tot daaraan toe, maar deze zekeringen zijn gewoon onzin. Het is (zoals iemand al zei) veel te duur om voor zo'n niche produkt als dit een aparte produktielijn op te zetten. Zeker als je de (niet al te hoge) prijs erbij ziet. Het zal me niks verbazen als ze ze gewoon bij AEG inkopen, of bij Siemens of Merlin Gerin of zo en er idd een sticker op plakken en de uiteinden vergulden (of waarschijnlijk doet de fabrikant dat wel voor ze). Het lijkt me zelfs heel voor de hand liggend. Zie ook mijn eerste post. Ze lijken wel erg veel op gewone zekeringen...

Grt Frans

Ff voor de duidelijkheid: ik heb GEEN dure snoeren. Ik heb standaard netsnoeren, simpele speakerkabel en zelfgemaakte interlinks. Ik heb al helemaal geen dure voetjes onder m'n spullen. Misschien dat ik nog een keer spikes onder m'n speakers zet...

Waarom voel je je dan aangesproken?

En als je dan toch een extra groep aanlegt is deze optie niet zo heel veel duurder dan een schakelautomaat van abb of holec....

Grt Frans

Grt Frans

En als je dan toch een extra groep aanlegt is deze optie niet zo heel veel duurder dan een schakelautomaat van abb of holec....

Grt Frans

Ik wilde het alleen ff benadrukken ;)

Ik heb trouwens al gezegd dat ik de prijs voor een zogenaamd audiofiel produkt erg vind meevallen. Een alamat (van Eaton, het voormalige Holec) zal idd niet veel goedkoper. Zou me niet verbazen als die duurder is. Maar daar zit dan ook wel wat meer in dan enkel een koperdraadje en wat zand :rolleyes: En ik kan het weten, ik heb er min of meer aan gewerkt... :)

Het gaat mij er vooral om dat dit wordt aangeprezen als iets om je muziek mooier mee te maken. Ten eerste lijkt mij dat volslagen onzin, want zo'n zekering doet niets anders dan de stroom doorlaten... ...totdat ie te hoog wordt... Ik kan me nog enigszins voorstellen dat een mooie 50Hz sinus je apparatuur beter laat presteren dan het vervuilde signaal wat er doorgaans uit het stopcontact komt. Maar een zekering doet niets met het signaal en kan het dus ook niet beter maken. En ten tweede is een zekering er niet voor om een aparaat beter te laten presteren, maar om ervoor te zorgen dat je geen brand krijgt t.g.v. een overbelast netwerk. Voor de veiligheid dus...

Ik heb trouwens al gezegd dat ik de prijs voor een zogenaamd audiofiel produkt erg vind meevallen.

Zullen we produkten weer eens gewoon op hun waarde gaan beoordelen, en niet of het audiofiel goedkoop is? Anders valt alles mee.. ;)

Ik heb trouwens al gezegd dat ik de prijs voor een zogenaamd audiofiel produkt erg vind meevallen.

Zullen we produkten weer eens gewoon op hun waarde gaan beoordelen, en niet of het audiofiel goedkoop is? Anders valt alles mee.. ;)

Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik schrok niet al te erg van de prijs. Meestal zie je een getal met 3 of 4 cijfers staan en dan nog zijn er mensen die het kopen...

Eerlijk gezegd weet ik niet wat een normale zekering bij de bouwmarkt kost (we hebben Alamats hier), dus die vergelijking kon ik ook niet maken...

Grt Frans

Grt Frans

Ik heb trouwens al gezegd dat ik de prijs voor een zogenaamd audiofiel produkt erg vind meevallen. Een alamat (van Eaton, het voormalige Holec) zal idd niet veel goedkoper. Zou me niet verbazen als die duurder is. Maar daar zit dan ook wel wat meer in dan enkel een koperdraadje en wat zand :rolleyes: En ik kan het weten, ik heb er min of meer aan gewerkt... :)

Het gaat mij er vooral om dat dit wordt aangeprezen als iets om je muziek mooier mee te maken. Ten eerste lijkt mij dat volslagen onzin, want zo'n zekering doet niets anders dan de stroom doorlaten... ...totdat ie te hoog wordt... Ik kan me nog enigszins voorstellen dat een mooie 50Hz sinus je apparatuur beter laat presteren dan het vervuilde signaal wat er doorgaans uit het stopcontact komt. Maar een zekering doet niets met het signaal en kan het dus ook niet beter maken. En ten tweede is een zekering er niet voor om een aparaat beter te laten presteren, maar om ervoor te zorgen dat je geen brand krijgt t.g.v. een overbelast netwerk. Voor de veiligheid dus...

Mijn mening en conclusie gaat met name over de baat het niet dan schaadt het niet aanname. Stel ik leg een aparte audiogroep aan, iets wat ik in de toekomst zeker ga doen, waarom dan niet deze smeltzekering gebruiken? kortum mooie prijs, mooi product...of het beter gaat klinken? wie weet!!! :D

Grt Frans

Grt Frans

Mijn mening en conclusie gaat met name over de baat het niet dan schaadt het niet aanname. Stel ik leg een aparte audiogroep aan, iets wat ik in de toekomst zeker ga doen, waarom dan niet deze smeltzekering gebruiken? kortum mooie prijs, mooi product...of het beter gaat klinken? wie weet!!! :D

Tja, ik houd niemand tegen. Ze mogen verkocht worden dus werken ze ook wel. Dat zal het probleem niet zijn. Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk denken dat dit iets bijzonders is... :rolleyes:

Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid)

Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is...

ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer?

ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer?

Degenen die dit onzin vinden zullen over het algemeen geen duizend euro's in een netsnoer steken.. :rolleyes:

Degenen die dit onzin vinden zullen over het algemeen geen duizend euro's in een netsnoer steken.. :rolleyes:

Klopt, zwak puntje in mijn betoog..maar zonder gekheid, mij gaat het met name om de prijs, als dit geval drie dubbele had gekost had ik zoiets nooit overwogen, maar voor deze prijs zou ik het niet laten...ik heb ook een lapp contactdoos, doet tenslotte ook het zelfde als een verdeeldoos van de gamma, maar ach voor die 14 euro die dat ding kost...ik gebruik ook mooie interlinks, maar duurder dan 60euro per set zijn ze niet...dus laten we het erover eens zijn dat dit een mooi product voor het geld is...en dat ze dan zeggen dat het allemaal zoveel beter wordt is niets anders dan een staaltje marketing. Met vanish krijg je ook alle vlekken weg tenslotte...

Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid)

Tja, wat zijn goede netsnoeren? Een standaard netsnoer voor bij de computer lijkt mij een goede... Een netsnoer met dikkere aders dan het draad dat uit de muur komt lijkt me onzin. De stroom gaat er niet ineens harder of makkelijker doorheen of zo...

Ik kan me iets voorstellen bij het afschermen van een netsnoer, zodat ie niet voor nare storingen op je interlinks kan zorgen. Verder moet je gewoon degelijke stekkers aan beide uiteinden hebben die goed contact maken...

Wat mij trouwens het meest tegenstaat bij kabels (alle soorten kabels) is de prijs ervan. Die is vaak ronduit belachelijk als je ziet wat je ervoor terugkrijgt...

Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is...

Een echte audiofiel wil idd graag voor het lapje gehouden worden... ;) Ik denk er (mede door m'n opleiding waarschijnlijk) eerst ff logisch over na... :rolleyes:

Zie de reactie van CGM :D

Verder denk ik niet dat veel zaken in onze hobby zo heel moeilijk te verklaren zijn, als het gaat om elektronica. Alleen akoestiek is lastig (en meteen ook heel belangrijk om je set aan het klinken te krijgen).

maar zonder gekheid, mij gaat het met name om de prijs, als dit geval drie dubbele had gekost had ik zoiets nooit overwogen, maar voor deze prijs zou ik het niet laten...

Mij gaat het ook om de prijs. Ik begrijp wel dat je het niet duur vindt, maar ik zie het zo: Als het niet beter is dan een zekering van 1 euro, dan betaal ik daar toch veel te veel voor. Het schaadt dus wel, in de portemonnee.

...dus laten we het erover eens zijn dat dit een mooi product voor het geld is...

Alleen als een gewone zekering bij de bouwmarkt ongeveer hetzelfde kost. Als die slechts een paar euro's kost, heb ik m'n twijfels...

het ging toch niet alleen om een zekering, maar om het totale apparaat?

een zekering van 50euro is i.d.d. overdreven..