seoman Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Ik ben absoluut voor smeltveiligheden ipv schakelautomaten. En dat vergulden leuke touch maar z'n geld niet waard. Als je de moeite zou nemen om alle kontakten te vergulden dan zou 't nog ergens op slaan. Maar zoals eerder gezegt. Het is alleen goed tegen de corrosie. En als we dan toch aan 't werk gaan met retro technieken doe me dan ook maar de ouderwetse lasdop ipv die enge blokjes. Vroeger twiste je de draden in elkaar dat is verbinding 1 en daarnaast snee een bladveer diverse keren in alle draden. Nu is het alleen een bladveer. Erg discutabel!!!! O ja wat is er eigenlijk mis met bakeliet en porselein? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 O ja wat is er eigenlijk mis met bakeliet en porselein? Te duur misschien? Iets anders kan ik nu ff niet bedenken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 26 januari 2005 Report Share Posted 26 januari 2005 Hallo, Een audiozaak die dit soort dingen aan de (goedgelovige) man wil brengen verkoopt in ieder geval aan mij geen enkel audioprodukt meer. De prijs is misschien niet "audiofiel" hoog, maar dat is geen enkel excuus om dergelijk produkt nog steeds veel te duur te verkopen. Verder heeft Henrie reeds op heel nuchtere wijze alles gezegd wat hierover te zeggen valt. Ik heb hier niets meer aan toe te voegen. Het staat natuurlijk iedereen vrij te kopen wat ie mooi vindt. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hallo, Een audiozaak die dit soort dingen aan de (goedgelovige) man wil brengen verkoopt in ieder geval aan mij geen enkel audioprodukt meer. De prijs is misschien niet "audiofiel" hoog, maar dat is geen enkel excuus om dergelijk produkt nog steeds veel te duur te verkopen. Verder heeft Henrie reeds op heel nuchtere wijze alles gezegd wat hierover te zeggen valt. Ik heb hier niets meer aan toe te voegen. Het staat natuurlijk iedereen vrij te kopen wat ie mooi vindt. Geert Doe mij maar een Buckler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 stelletje schijnheiligen...wel kabels (sorry interconnects) van honderden euro's, netsnoeren ter waarde van een goede tweedehands auto en speciale dempende voetjes van 100euro per stuk onder al hun apparatuur en dan al grinnikend dit oh zo domme product de grond in trappen, stoer hoor... Wees dan een vent en vervang je dure shit voor dropveters, tweelingsnoer en wasmachine voetjes van de gamma... Het is een mooi product voor weinig geld, perfect als je een aparte audiogroep gaat aanleggen, mooie afgeschermde kabel naar een lapp contactdoos en je hebt een hele mooie stroomvoorziening!! Grt Frans Ff voor de duidelijkheid: ik heb GEEN dure snoeren. Ik heb standaard netsnoeren, simpele speakerkabel en zelfgemaakte interlinks. Ik heb al helemaal geen dure voetjes onder m'n spullen. Misschien dat ik nog een keer spikes onder m'n speakers zet... Waarom voel je je dan aangesproken? En als je dan toch een extra groep aanlegt is deze optie niet zo heel veel duurder dan een schakelautomaat van abb of holec.... Grt Frans Ik wilde het alleen ff benadrukken Ik heb trouwens al gezegd dat ik de prijs voor een zogenaamd audiofiel produkt erg vind meevallen. Een alamat (van Eaton, het voormalige Holec) zal idd niet veel goedkoper. Zou me niet verbazen als die duurder is. Maar daar zit dan ook wel wat meer in dan enkel een koperdraadje en wat zand En ik kan het weten, ik heb er min of meer aan gewerkt... Het gaat mij er vooral om dat dit wordt aangeprezen als iets om je muziek mooier mee te maken. Ten eerste lijkt mij dat volslagen onzin, want zo'n zekering doet niets anders dan de stroom doorlaten... ...totdat ie te hoog wordt... Ik kan me nog enigszins voorstellen dat een mooie 50Hz sinus je apparatuur beter laat presteren dan het vervuilde signaal wat er doorgaans uit het stopcontact komt. Maar een zekering doet niets met het signaal en kan het dus ook niet beter maken. En ten tweede is een zekering er niet voor om een aparaat beter te laten presteren, maar om ervoor te zorgen dat je geen brand krijgt t.g.v. een overbelast netwerk. Voor de veiligheid dus... Mijn mening en conclusie gaat met name over de baat het niet dan schaadt het niet aanname. Stel ik leg een aparte audiogroep aan, iets wat ik in de toekomst zeker ga doen, waarom dan niet deze smeltzekering gebruiken? kortum mooie prijs, mooi product...of het beter gaat klinken? wie weet!!! Ik zie het al, je draait al bij. Verstandige jongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Ik bedoel: leg eens uit waarom de laatste paar meter zoveel uitmaakt en alles wat daarvoor aan kilometers kabel zit niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Ik bedoel: leg eens uit waarom de laatste paar meter zoveel uitmaakt en alles wat daarvoor aan kilometers kabel zit niet... Dat van die kilometers kabel heb je zelf al eens uitgelegd als ik me niet vergis. Die laaste meters zijn belangrijk om rotzooi van buiten tegen te houden. Ook de rotzooi die met name je versterker terug stuurt in je kabel wordt door een goede afgeschermde kabel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Ik bedoel: leg eens uit waarom de laatste paar meter zoveel uitmaakt en alles wat daarvoor aan kilometers kabel zit niet... Dat van die kilometers kabel heb je zelf al eens uitgelegd als ik me niet vergis. Die laaste meters zijn belangrijk om rotzooi van buiten tegen te houden. Ook de rotzooi die met name je versterker terug stuurt in je kabel wordt door een goede afgeschermde kabel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 de meeste audiofielen hebben betere filters op hun netsnoeren , dan in hun speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Ik bedoel: leg eens uit waarom de laatste paar meter zoveel uitmaakt en alles wat daarvoor aan kilometers kabel zit niet... Tja dat is simpel........ Die zie je niet! Groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Leg eens uit welke rotzooi een versterker het net instuurt? En waar heb je die informatie vandaan? Dat is Hear al tig keer aan de orde geweest. Zou zeggen spit het forum eens wat verder uit (er is een zoekfunctie beschikbaar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. Leg eens uit waarom dat zo is? Wat bedoel je, die laaste 2 mtr, of de meters van je st. contact naar de zekeringkast? Ik bedoel: leg eens uit waarom de laatste paar meter zoveel uitmaakt en alles wat daarvoor aan kilometers kabel zit niet... Tja dat is simpel........ Die zie je niet! Groeten simon Dat zal het wel zijn ja... En bij de meterkast zie je het ff weer wel, dus daar moet dan ook een mooie zekering in met goud enzo. Staat mooi, dus dan zal het ook wel mooi klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hallo allemaal. ik geef geen oordeel over de zekeringen e.d. die hier aangeboden worden maar ik heb zelf een keer al m'n (glas)zekeringen en contacten gereinigd met kontakt 60 spray en ik moet zeggen dat dat een verbetering opleverde (geen gigantische), subtiel maar zeer zeker duidelijk hoorbaar, en dat voor 3 euro en een beetje moeite. ik sluit dus niet uit dat je door betere zekeringen en stroomvoorziening je geluid kunt verbeteren. m. vr .gr daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Leg eens uit welke rotzooi een versterker het net instuurt? En waar heb je die informatie vandaan? Dat is Hear al tig keer aan de orde geweest. Zou zeggen spit het forum eens wat verder uit (er is een zoekfunctie beschikbaar). Ik heb die zoekfunctie geprobeerd, ik kom helaas weinig info tegen, wel veel meningen die getuigen van weinig kennis van zaken. Als dat lichtnet nou zo vervelend is, waarom maken high end installaties dan geen gebruik van DC voeding? Jeweetwel, een stel loodaccu's. Die dingen leveren een kaarsrechte ruisloze DC en met een capaciteit van een paar honderd Ah kun je uren vooruit. Opladen doe je 's nachts als je niet luistert. Batterijen en accus zijn verre van ruisloos!!!!! Dus dan moet je als nog een goede voeding maken!!! Om toch een antwoord te geven op je eerdere vraag. Een trafo is heel inductief en reageerd op iedere stroom wisseling. Hij slingert pieken op. Verder zorgen de gelijkrichters in achter de trafo voor hoge en stijle stroom pieken. Deze gaan ook weer het net op! Een trafo is een vieze belasting kort gezegt. De echte goede versterkers hebben daarom ook meer voeding dan versterking! Sommigen maken zelf een nieuwe netspanning voor dat ze de versterker voeden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Geloof jij wel in het nut van goede netsnoeren Henrie? (zo maar uit nieuwschierigheid) Verder is het zo dat een audiofreak graag de illusie heeft dat alle onderdelen van zijn installatie piekfijn in orde zijn. Ik ben daar geen uitzondering op, al geef ik geen duizenden euro's uit aan kabels, voetjes en andere accesoires. Dit bedrag (ongeveer 50euro) zou ik zonder na te denken uitgeven aan een zekering houder, geeft mij dan mooi de illusie dat de start van mijn audiohobby goed geregeld is... ten slotte zijn veel zaken in onze hobby moeilijk aan te tonen en te verklaren, waarom is dit product dan volslagen onzin volgens velen en steken ze vervolgens wel duizend euro in een netsnoer? Een goede power kabel hoeft niet persee duur te zijn. Maar kan wel degelijk van crusiaal belang zijn, omdat je apparaten niet alleen stroom verbruiken, maar ook rotsooi terug sturen in je kabels. Daarom zijn goeie, dan wel dure net kabels zeker geen onzin. Met name de laatste 1.5 a 2 meter naar je apparatuur zijn het belangrijkste. Niet de meters van je stopcontact naar je zekeringkast, die zijn van ondergeschikt belang. C_J wordt ik verstandig, ga jij weer onverstandige dingen roepen Ben overigens al een jaartje of tien verstandig bezig, daarvoor nogal onverstandige dingen gedaan...maar ach je bent jong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Ik heb die zoekfunctie geprobeerd, ik kom helaas weinig info tegen, wel veel meningen die getuigen van weinig kennis van zaken. Zoek dan eens op "netsnoeren" of "twisten". Waar het om gaat is dat de gelijkrichters van je versterker icm met de bufferelco's erg steile en hoge stroompieken kunnen veroorzaken zoals Simon al opmerkte. Dat levert een behoorlijk magnetisch stoorveld dat weer opgepikt wordt door je interlinks en zo rechtstreeks in de signaalweg terecht komt. Ook kan die storing via het lichtnet weer in b.v. je CD speler terecht komen. Het vlechten/twisten van een netsnoer kan die storing naar je interlinks aanzienlijk verminderen. Afschermen van netsnoeren doet daar weinig aan of je moet ze in een ijzeren elektriciteitspijp gaan leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 volgens mij heeft twisten wel nut, vw/audi twisten al de speakerkabels in hun auto's. en als vw/audi het doet , zal het wel nut hebben. de rest van die audiofiele zendelingen geloof ik niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 volgens mij heeft twisten wel nut, vw/audi twisten al de speakerkabels in hun auto's. en als vw/audi het doet , zal het wel nut hebben. de rest van die audiofiele zendelingen geloof ik niet Lada drenkt ze in vodka, schijnt ook lekker te klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dia-ap Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Dag allemaal Aardige discussie , maar wordt het niet eens tijd om allemaal aan de Groene Sroom te gaan . Deze wordt toch opgewekt door windmolens en zonnecellen. Of worden we belazerd door al die stroomboeren. Als iemand denkt dat het helpt moet degene die dingen kopen. Anders zou er niemand overgaan op Groene Stroom. Dia-Ap Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 We worden wel een beetje belazerd ja, want de capaciteit van het stroomnet laat niet meer dan zo'n 15% 'import' toe, waaronder ook niet-groene stroom uit het buitenland. Ik ben benieuwd of dit ooit boven water komt, bijv. als er voor 25% groene stroom is besteld in heel NL, gaan er dan een paar niet-groene centrales in NL dicht, of doen ze ons geloven dat we inderdaad groene stroom afnemen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Dag allemaal Aardige discussie , maar wordt het niet eens tijd om allemaal aan de Groene Sroom te gaan . Deze wordt toch opgewekt door windmolens en zonnecellen. Of worden we belazerd door al die stroomboeren. Als iemand denkt dat het helpt moet degene die dingen kopen. Anders zou er niemand overgaan op Groene Stroom. Dia-Ap Ik heb de neiging om groene stroom te zien als stroom die niet ons land vervuild. Wij hebben geen wind molens. Nou ja, die ouderwetse zijn nog in de meerderheid! Geen hydrocentrales en toch groene stroom! Of te wel, die kolencentrales in het buitenland moeten hard werken voor onze stroom. Ik ga over mijn nek bij al die reclames van essent en nuon. Daar is de high-end wereld met zijn broodjes aap niets bij. Hoeveel steekpenningen zou de minister gehad hebben toen de privatisering er doorheen gedrukt werd? Maar hoe meer we betalen voor onze stroom des te rendabeler een wind molen word dus opschroeven die prijzen. De smoesjes en reclames moeten ze echter achterwege laten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Op de energiemarkt (CertiQ) wordt gehandeld in groene energie. Dat wil zeggen dat wanneer er in het Europese net bijvoorbeeld 1 miljoen huishoudens om groene stroom vragen (komt overeen met ongeveer 3 miljoen MWh per jaar) dan moet er dus in datzelfde Europese net voor 3 miljoen MWh per jaar aan groene stroom worden opgewekt. Is dat niet het geval, dan wordt je idd belazerd. Ik zou zo niet weten of dit (makkelijk) te controleren is... Overigens is het nemen van groene stroom ook bedoeld als sein voor de energiemarkt om meer groene energie te gaan leveren... Natuurlijk is het zo dat je in Nederland nog gewoon stroom van een 'ouderwetse' centrale krijgt, maar daar gaat het dus niet om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts