rli Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Met een Trigon Vanguard II kun je de afsluitweerstand, capaciteit en de gain per kanaal allemaal instellen, perfect!!!! De afsluitweerstand zelfs in 64!!!!! stappen van 25 tot 1800 ohm voor mc's. De gain in 16 stappen van 42 dB tot 66 dB! Kortom een universeel instelbaar apparaat waarmee je elk element aan het spelen krijgt. Robin Beste Robin, Heb je hem nou al binnen ? MvG, Haudio hi haudio, ja en na 3 uur heb ik em weer naar jouw opgestuurd. Niet mijn klank jammergenoeg. Te helder en wat aan de dunne kant. M'n Holfi Ellipse klinkt een stuk beter, gewoon meer muziek, rustiger, nauwelijks scherpte kortom lekkerder. Ik ben benieuwd naar de Bluenote phono 1 mkII!!! De Trigon zal beslist nog wel wat beter klinken na wat inspelen,maar mijn ervaring is dat het meteen moet klikken, zo niet dan weg ermee! Heel jammer want het was zeker een mooi trapje. Ik denk dat de bluenote iets voller klinkt dan de Holfi. Als volgende week of de week erna eindelijk het lager van de porcino weer hier is dan ga ik denk ik de Bluenote gebruiken voor de porcino met denon dl103 en de Holfi voor de goldring gr1 met goldring 1006!!! Groet Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 Ha die Robin, Ik denk dat de bluenote iets voller klinkt dan de Holfi. Helemaal niet goed, ik denk het niet ,ik weet het zeker De Blue note phono 1 loopt dieper door dan de Holfi , het hoog is verfijnder , meer oplossend vermogen , maar valt wel minder op , na verloop van tijd werkt het wel verslavend ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 april 2006 Report Share Posted 13 april 2006 amen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 Een virtuele accuvoeding is voor mij net iets als een viriele stoel. Hoe werkt dat ? De naam is van geen belang (Never Connected, virtuele accu, ...), maar het principe is dit: De voeding bestaat achtereenvolgens uit De Gelijkrichter, Een Eerste Condensator, De Schakelaar, Een Tweede Condensator, De Belasting. Wanneer De GelijkRichter (DG) geleidt, is De Schakelaar (DS) open. EEC laadt op van het net (dit gaat via een grote chaotische piekstroom), maar is onzichtbaar voor DB want DS is open. Tegelijk wordt DB gevoed vanuit ETC. Wanneer DG gedaan heeft met geleiden (netspanning niet voldoende meer om DG voorwaarts te polariseren) gaat DS dicht en wordt ETC bijgeladen vanuit EEC. Zoals altijd wordt De Belasting er onder alle omstandigheden beter van ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 <Trigon Vanguard II>. Te helder en wat aan de dunne kant. Opmerkelijk. Heel lang geleden besprak ik de Vanguard I voor http://www.tnt-audio.com/ampli/trigon_e.html. Ik vond hem aan de warme kant, met de grappige neiging het geluid van de LP12 (*) te emuleren. Enkele jaren geleden deed Jason Kennedy hetzelfde voor Hifi+, en meldde letterlijk dat de Vanguard zijn platenspeler (een SME) als een LP12 deed klinken. Is de Vanguard II dan zoveel anders? Het binnenwerk ziet er nog gelijk uit (LT0128 + NE5534). Misschien hebben ze wat met de RIAA-curve geprutst ... (* Bedoelende in Valhalla/Ittok combinatie, zeker geen Lingo/Ekos Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 14 april 2006 Report Share Posted 14 april 2006 <Trigon Vanguard II>. Te helder en wat aan de dunne kant. Opmerkelijk. Heel lang geleden besprak ik de Vanguard I voor http://www.tnt-audio.com/ampli/trigon_e.html. Ik vond hem aan de warme kant, met de grappige neiging het geluid van de LP12 (*) te emuleren. Enkele jaren geleden deed Jason Kennedy hetzelfde voor Hifi+, en meldde letterlijk dat de Vanguard zijn platenspeler (een SME) als een LP12 deed klinken. Is de Vanguard II dan zoveel anders? Het binnenwerk ziet er nog gelijk uit (LT0128 + NE5534). Misschien hebben ze wat met de RIAA-curve geprutst ... (* Bedoelende in Valhalla/Ittok combinatie, zeker geen Lingo/Ekos ja niet elke set up is natuurlijk hetzelfde. Als je wat ingetogen apparatuur bezit dan zal het heldere van de Vanguard als een verademing worden ervaren. Mijn Rotel 1062 met Linn ninka's klinken al lekker open en helder dus dat werkt dan net niet goed met de Vanguard. Ik zeg niet dat de Vanquard slecht klonk. Opsooming verschillen t.o.v. Holfi ellipse: Ellipse heeft stillere achtergrond, minder ruis dus, "zwarte achtergrond" zoals dat vaak wordt genoemd, zal de accuvoeding wel debet aan zijn. voller, mooi rond geluid zonder wollig te zijn nauwelijks scherpe randjes De bas zou misschien iets steviger mogen, lees dieper mogen gaan Vanguard Scheller, helder, meer ruis, minder mooi stereobeeld wel goede dynamiek. Mijn ervaring dus en ik wil de Vanguard zeker niet afzeiken! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts