Jump to content

phono amp

maximonster
 Share

Recommended Posts

In HVT december 2004 werd de Trigon Vanguard II besproken van 360 euro. Gain in 16 stappen instelbaar tussen 42 - 66 db. afsluitweerstand en capaciteit kent vele keuze waarden (31 en 4 meen ik).

Kan ook op een accu.

http://www.hihataudio.nl/trigon%20vanguard.htm

De review was vrij lovend.

Zelf ben ik zeer tevreden over mijn Clear Audio basic. Naar MIJN menig een van de beste phono pre's. Erg basic erg goed. je zou naar de Trigin Vanguard II kunnen kijken is even duur als de Clear Audio.

Beste,

Vanavond heb ik wat meer tijd.

Nu moet ik aan het werk.

MvG,

HAudio

:rolleyes:

Beste,

Heel veel verschillende phonovoorversterkers beluisterd, in verschillende configuraties.

Natuurlijk begint het met een NAD PP 2 zowel geschikt voor MM/MC verdere aanpassingen niet mogelijk, een super prijskwaliteits/verhouding.

Hierna krijgen we Creek en div anderen die op elkaar lijken , qua klank

oa Holfi en Trigon , met prijzen hou ik geen rekening.

Dan komt al vrij snel de MF in beeld , die op zich ook prima is , ook mooier dan de PP 2 maar wel een stuk prijziger en geen aanpassingsmogelijkheden, dus gewoon goed.

Daarna is de prijs niet zoveel hoger voor een Lehmann Black Cube die daar qua kwaliteit zeer ruim boven zit , en veel verschillende instelmogelijkheden heeft.

Op een hoger niveau komen we de Transrotor Phono pre tegen, samen met de van Medevoort die natuurlijk allebei wel een andere karakter hebben maar volgens mij op hetzelfde niveau zitten,ook deze pre

mag ik je ook nog even verwijzen naar de hvtgeloof ik van nov, dec, jan?

daar staat een leuk drieluik in met phono trap vergelijkingen in diverse prijsklassen....

(helaas wel alleen de door iedereen hier genoemde merken en types)

In HVT december 2004 werd de Trigon Vanguard II besproken van 360 euro. Gain in 16 stappen instelbaar tussen 42 - 66 db. afsluitweerstand en capaciteit kent vele keuze waarden (31 en 4 meen ik).

Kan ook op een accu.

Heb je hier een file van ?

Nee, maar zoveel staat er nu ook weer niet in. Tis een 3 delige serie en alle geteste exemplaren worden positief beoordeeld (dus vrij nietszeggend).

Mbt de Trigon werd vermeld (naast wat semi technische data als LT1028 en NE5543AN ic, serie/parallel ontkoppeling in voeding, relais in uitgang (?) ) werd het geluid als neutraal, enigzins analytisch, zeer transparant beoordeeld. Goede Match met een Benz Ace LO volgens de recensent (bert Oling).

Hij noemt ook de Clearaudio Micro Basic (313 euro) als vergelijkbare prijs/kwaliteit

Dat is allemaal heel informatief maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Is dat de vraag of de Berendsen met de DL110 overweg kan? Volgens mij zou dat gewoon moeten kunnen. Wellicht dat je het volume van je versterker wat verder open moet zetten gezien de "ongevoeligheid" van de MM instelling. Je moet 'm wel op MM laten draaien, anders wordt het signaal danig overstuurd. De output van de DL110 is 1,6mV. Als je dat stelt tegen de 7mV ingangsgevoeligheid van de Berendsen weet je dat de volumeknop verder open mag.

Ik ken de Berendsen niet qua klank en instelmogelijkheden. Het is een in NL niet erg gangbaar merk en ook in Duitsland wordt je er niet mee doodgegooid.

Wat kost dat ding eigenlijk??? Als ie in de buurt van de ASR Mini Basic zit (ca.

Kost nieuw zo rond de 350 euro.

Ik heb totaal geen last met de Berendsen. Ik hoef het volume niet verder open te draaien ondanks de schijnbare ongevoeligheid.

Het klinkt in elk geval beter dan het ingebouwde phonoboard van de Unico hoewel iemand mij het advies gaf om het NIET te doen omdat het phonoboard beter zou zijn dan de Berendsen.

Leuke tip trouwens van je om een ASR te gaan kopen als je de Berendsen niet eens kent. :lol:

Blijkbaar is de Berendsen PPRII een Lehmann Black Cube (zonder SE). Zonder meer een goeie phonotrap en ook voldoende instelbaar.

Die ASR is echter werkelijk een beauty ;). Die klinkt iets ronder, zonder verlies van detail en met veel meer punch en druk in het laag dan de Lehmann.

IK weet niet hoe goed de phonotrap is van de Unico, maar Wim van Cranen (van importeur Analogue Audio) sluit toch liever een losse trap aan.

Blijkbaar is de Berendsen PPRII een Lehmann Black Cube (zonder SE). k voldoende instelbaar.

Die ASR is echter werZonder meer een goeie phonotrap en ookelijk een beauty ;). Die klinkt iets ronder, zonder verlies van detail en met veel meer punch en druk in het laag dan de Lehmann.

IK weet niet hoe goed de phonotrap is van de Unico, maar Wim van Cranen (van importeur Analogue Audio) sluit toch liever een losse trap aan.

Blijkbaar is de Berendsen PPRII een Lehmann Black Cube (zonder SE).

Van deze 2 prefereer ik toch de Lehmann Black Cube, omdat deze na het inspelen, wat erg lang duurt, heel verfijnt en mooi strak in het laag met veel definitie.

De Berendsen is beslist beter dan een NAD of Project dus ook beter dan de ingebouwde Unico.

De ingebouwde trap van de Unico is helemaal niet verkeerd, maar de '' echte '' losse klinken beter, maar om te beginnen is de ingebouwde prima.

Wim van Kranen heeft inderdaad liever een losse. qua kwaliteit en uitwisselbaarheid , waar ik het mee eens ben.

De ASR mini basis kost in Nederland 660,00 euro en slaat alles wat onder de 1000,00 euro zit, tot nu toe.

Of de Berendsen voldoende instelmogelijkheden heeft bepaald de gebruiker.

MvG,

HAudio

Kan ook op een accu.

Heb hem ook een tijdje thuis gehad, is zeer goed zeker gezien zijn prijs.

DEPETER. B)

De ASR mini basis kost in Nederland 660,00 euro en slaat alles wat onder de 1000,00 euro zit, tot nu toe.

MvG,

Haudio :rolleyes:

@Haudio

Waarom kost ie hier €660 (wat ongeveer gelijk is aan de Transrotor Phono) en in Dtl €480. :blink::huh::confused::(

Hoe verhoudt zich de ASR t.o.v de Transrotor?

Wat zou een accuvoeding (en eventueel andere elko's (Panasonic FC en BG)) aan extra winst brengen op een Transrotor?

Vergelijk m eens met je huidige unison ? Heb je er trouwens nog

meer beluisterd ?

gr max

:) De unison simply phono is top, maar je moet toch minimaal een element met 0,8mv gebruiken.

Ik heb dit niet,(0,3mv) en daardoor wordt de motor en andere bijgeluiden bij wat hogere volumes toch wel hoorbaar.

Dit is nu opgelost door step up trafo,s maar niet optimaal. B)

Wat betreft de trigon, het is bijna twee jaar geleden maar wat mij er nog van bij staat is dat ie in mijn beleving een aangename klank (lees warm) had wat ik bij weinig solid state phono traps heb gehoord.

De holfi elipse is ook zeer goed. Ook dezelfde klank. :huh:

DEPETER B)

Hai Sodeju,

Die prijzen bevreemden me toch altijd wat. De Lehmann Silver Kube kost in Duitsland 2700 euro en in de US 2600 dollar. Nu weet ik wel dat ze in de US geen BTW heffen maar er zit wel een extra schakel in de handel bij (nog even los van de kosten voor import). Kennelijk denken ze in de US dat ze door die relatief lage prijsstelling er meer van verkopen.

Carl

Hai Sodeju,

Die prijzen bevreemden me toch altijd wat. De Lehmann Silver Kube kost in Duitsland 2700 euro en in de US 2600 dollar. Nu weet ik wel dat ze in de US geen BTW heffen maar er zit wel een extra schakel in de handel bij (nog even los van de kosten voor import). Kennelijk denken ze in de US dat ze door die relatief lage prijsstelling er meer van verkopen.

Carl

Beste Carl,

Mij bevreemden ze niet, elk land heeft een andere economie, het een en andere heeft te maken met vraag en aanbod en dat is per land verschillend.

Ook de belastingen en onkosten , evenals inkomens zijn hierop gebaseerd.

In bv Zwitserland zijn de inkomens hoog , ook de producten zijn daaraan aan gepast, zo was ik van plan een horloge daar aan te schaffen , dat heb ik toch maar niet gedaan want dezelfde zijn in Nederland een stuk goedkoper.

Afgezien van de service indien er zich problemen zouden voordoen.

Huizen zijn in Belgie,Amerika,Duitsland een heel stuk goedkoper , ook auto

• 1 year later...

Met een Trigon Vanguard II kun je de afsluitweerstand, capaciteit en de gain per kanaal allemaal instellen, perfect!!!! De afsluitweerstand zelfs in 64!!!!! stappen van 25 tot 1800 ohm voor mc's. De gain in 16 stappen van 42 dB tot 66 dB!

Kortom een universeel instelbaar apparaat waarmee je elk element aan het spelen krijgt.

Robin

Met een Trigon Vanguard II kun je de afsluitweerstand, capaciteit en de gain per kanaal allemaal instellen, perfect!!!! De afsluitweerstand zelfs in 64!!!!! stappen van 25 tot 1800 ohm voor mc's. De gain in 16 stappen van 42 dB tot 66 dB!

Kortom een universeel instelbaar apparaat waarmee je elk element aan het spelen krijgt.

Robin

Beste Robin,

Heb je hem nou al binnen ?

MvG,

Haudio

Ook een Geweldig handige Phonostage: :rolleyes:

De Phonomena ( zie Dynamic-Solutions) heeft als instelmogelijkheden o.a.

40-60 dB in 16 stappen > basis gain

48-59.4 dB in 7 stappen > fine gain

impedantie van 30 0hm tot 100Kohm in 128 stappen!!!

Je moet er wel de tijd voor nemen , maar dan heb je wel lol.

groetjes uit Loon, Chris B)

Guest UKSub
Beste,

Heel veel verschillende phonovoorversterkers beluisterd, in verschillende configuraties.

Natuurlijk begint het met een NAD PP 2 zowel geschikt voor MM/MC verdere aanpassingen niet mogelijk, een super prijskwaliteits/verhouding.

Dan komt al vrij snel de MF in beeld , die op zich ook prima is , ook mooier dan de PP 2 maar wel een stuk prijziger en geen aanpassingsmogelijkheden, dus gewoon goed.

Daarna is de prijs niet zoveel hoger voor een Lehmann Black Cube die daar qua kwaliteit zeer ruim boven zit , en veel verschillende instelmogelijkheden heeft.

Op een hoger niveau komen we de Transrotor Phono pre tegen, samen met de van Medevoort die natuurlijk allebei wel een andere karakter hebben maar volgens mij op hetzelfde niveau zitten,ook deze pre

Beste,