Jump to content

Welke speakers op Pathos??

SeBass
 Share

Recommended Posts

Hallo guys.

Ik ben nog niet zo bekend met HomeHiFi maar ben de trotse bezitter van een Pathos TT pathosacustics, een Hybride buizenamp rated 2x35W klasse A.

Ik heb in verschillende recensies gelezen dat deze Pathos het liefst speakers verlangt van 8 Ohm.

Daarom kom ik uit bij de volgende merken:

-JM Lab Electra 927 Be Signature

-B&W Nautulus 804

-Kef XQ5

Mijn budget is rond de

Ik zou zelf ook de Proac D25 op mijn lijstje zetten. Neutrale luidspreker, hoog rendement en makkelijk te plaatsen. Verder heb ik 804 een aantal keer beluisterd op o.a. een Krell Kav 300i en ik vond het geen interessante luidspreker, voelde er helemaal niets bij.

Dat is helemaal afhankelijk van je luistervoorkeur. Als je van een beetje geluidsdruk houdt kan 90dB/W/m te weinig zijn, echter voor anderen is 6 watt aan een 86dB/W/m speaker al ruim voldoende.

:D Toch +90dB dan maar!! :rolleyes:

Maar het verschil in 6 Ohm en 8 Ohm is dat een groot verschil in klank??... rustiger??

Ik gebruik zelf de Pathos TT in combinatie met de Totem Forrest (6,4-8 ohm; gevoeligheid 87 dB). Gaat prima.

Gaat prima of kan je er meer uithalen!?

Met welke speakers heb je deze vergeleken??

Ik ga ik mijn ogen grof geld uitgeven dus wil ik het optimale eruit halen!

Een 2e kans is er niet! Het moet meteen goed zijn. (of kan dat niet met deze hobby?)

Ik draai graag op een behoorlijk volume dus ik denk niet dat ik tevreden ben met 87dB of moet ik me daar niet blind op staren?

Ps. De Pathos TT levert niet meer vermogen aan een lager Ohmage zoals bij klasse a/b Amps, het wordt zelfs minder.

De Totem Forest had ik al. Ik heb beoordeeld of de Pathos TT goed met deze speakers overweg kan. En dat doe 'ie. Ik heb een redelijk grote woonkamer (40 m2). De 35 watt levert meer dan voldoende vermogen met de Forest (87 dB) om HARD te kunnen spelen. Belangrijker vind ik dat bij een hoog volume het geluid nog steeds strak en onvervormd blijft klinken. Maar alles is natuurlijk betrekkelijk. Wat ik al ontzettend hard vind, kan een ander natuurlijk maar matig vinden. Voor mij hoeven de ruiten in de sponningen niet te trillen.

• 3 weeks later...

Beste Sebass,

Ik zou beslist eens naar Jean Marie Reynaud's gaan luisteren, de Offrande of Trente,

monitoren die uitzonderlijk veel muziek kunnen maken met bevredigend laag ( Offrande tot 30 Hertz 0 db ), ze vallen beide binnen je budget, als je meer wilt weten even googelen, 99% positieve reacties, wel zelf uitgebreid gaan luisteren natuurlijk...

Succes

Robert

• 1 month later...
:confused: Hoi ik heb de kef model four speakers met de pathos tt,ik kan hem helaas nog niet aan sluiten omdat mijn set nog niet compleet is,de kef is 92 db maar ik weet niet hoe ik dit moet tellen bij 8 of 4 ohm,de kef is wel makelijk aanstuurbaar dus ik kan pas een oordeel geven als mijn set compleet is,ik hoop dat het past want ik wil eigelijk niet aan andere speakers,groetjes Henk Hifi.

Guest UKSub

Ik zou zeer zeker volgende speaker in gedachte nemen nl

De M300 van Link, zeer fraaie looks en speelt geweldig met Pathos

www.link-audio.be

Stef