SeBass Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 Hallo guys. Ik ben nog niet zo bekend met HomeHiFi maar ben de trotse bezitter van een Pathos TT pathosacustics, een Hybride buizenamp rated 2x35W klasse A. Ik heb in verschillende recensies gelezen dat deze Pathos het liefst speakers verlangt van 8 Ohm. Daarom kom ik uit bij de volgende merken: -JM Lab Electra 927 Be Signature -B&W Nautulus 804 -Kef XQ5 Mijn budget is rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 27 januari 2005 Report Share Posted 27 januari 2005 prachtige versterker hoort ook iets moois bij wat je als voorbeelden geeft is niet zo bijzonder probeer eens een hoog rendement speaker of een hoorn als je er van houd ga je echt uit je dak Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Zijn dat geen hoog rendement speakers dan?? ....... 90dB gemiddeld?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Dat is helemaal afhankelijk van je luistervoorkeur. Als je van een beetje geluidsdruk houdt kan 90dB/W/m te weinig zijn, echter voor anderen is 6 watt aan een 86dB/W/m speaker al ruim voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Hallo, Ik heb ze een keer gehoord met een setje "Zingali" speakers. Klonk prachtig! Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ik zou zelf ook de Proac D25 op mijn lijstje zetten. Neutrale luidspreker, hoog rendement en makkelijk te plaatsen. Verder heb ik 804 een aantal keer beluisterd op o.a. een Krell Kav 300i en ik vond het geen interessante luidspreker, voelde er helemaal niets bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Dat is helemaal afhankelijk van je luistervoorkeur. Als je van een beetje geluidsdruk houdt kan 90dB/W/m te weinig zijn, echter voor anderen is 6 watt aan een 86dB/W/m speaker al ruim voldoende. Toch +90dB dan maar!! Maar het verschil in 6 Ohm en 8 Ohm is dat een groot verschil in klank??... rustiger?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Daarom kom ik uit bij de volgende merken: -JM Lab Electra 927 Be Signature -B&W Nautulus 804 -Kef XQ5 In deze setup vrees ik dat de Nautilus 804 niet tot leven komt. En waarom niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 ben ik het mee eens b&w heb je toch een krachtige amp nodig maar dan kan het ook wat worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 De Krell heeft toch een aardig vermogen maar mij kon het niet bekoren. Klinken trouwens alle luidsprekers in de Nautilus serie hetzelfde (karakter) of zit er vanaf de 802 een behoorlijk verschil in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Fostex zelfbouwhoorn?? Net gehoord en klonk super op een 8 watt buizenversterker!! (Hou je nog wat geld over voor een CD speler ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Ik gebruik zelf de Pathos TT in combinatie met de Totem Forrest (6,4-8 ohm; gevoeligheid 87 dB). Gaat prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Ik gebruik zelf de Pathos TT in combinatie met de Totem Forrest (6,4-8 ohm; gevoeligheid 87 dB). Gaat prima. Gaat prima of kan je er meer uithalen!? Met welke speakers heb je deze vergeleken?? Ik ga ik mijn ogen grof geld uitgeven dus wil ik het optimale eruit halen! Een 2e kans is er niet! Het moet meteen goed zijn. (of kan dat niet met deze hobby?) Ik draai graag op een behoorlijk volume dus ik denk niet dat ik tevreden ben met 87dB of moet ik me daar niet blind op staren? Ps. De Pathos TT levert niet meer vermogen aan een lager Ohmage zoals bij klasse a/b Amps, het wordt zelfs minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 (Hou je nog wat geld over voor een CD speler ). Mijn CD-speler is een AH! Super Tjoeb die ik ga upgraden naar een Reference Tjoeb of eventueel ga vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 De Totem Forest had ik al. Ik heb beoordeeld of de Pathos TT goed met deze speakers overweg kan. En dat doe 'ie. Ik heb een redelijk grote woonkamer (40 m2). De 35 watt levert meer dan voldoende vermogen met de Forest (87 dB) om HARD te kunnen spelen. Belangrijker vind ik dat bij een hoog volume het geluid nog steeds strak en onvervormd blijft klinken. Maar alles is natuurlijk betrekkelijk. Wat ik al ontzettend hard vind, kan een ander natuurlijk maar matig vinden. Voor mij hoeven de ruiten in de sponningen niet te trillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Niemand nog goede suggesties of ervaringen met de door mij genoemde speakers?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Check je PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Ik heb een tijdje geleden de B&W 804's op een Pathos gehoord. Ik vond het een beetje gevoelloos klinken. Ze kwamen niet echt tot leven. Ik had de indruk dat die B&W's meer konden. Waarschijnlijk de schuld van de Pathos met zijn geringe vermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeBass Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Check je PM Dank je!! Meer respons mag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Hoi, beluister het zelf eens met B&W. Vroeger (matrix serie) had B&W wel wat power nodig maar nu niet meer, op de N801 na. Luister eens naar een N 804 of 803 met je eigen vertserker. Denk wel dat het snor kan zitten. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Beste Sebass, Ik zou beslist eens naar Jean Marie Reynaud's gaan luisteren, de Offrande of Trente, monitoren die uitzonderlijk veel muziek kunnen maken met bevredigend laag ( Offrande tot 30 Hertz 0 db ), ze vallen beide binnen je budget, als je meer wilt weten even googelen, 99% positieve reacties, wel zelf uitgebreid gaan luisteren natuurlijk... Succes Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk hifi Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Hoi ik heb de kef model four speakers met de pathos tt,ik kan hem helaas nog niet aan sluiten omdat mijn set nog niet compleet is,de kef is 92 db maar ik weet niet hoe ik dit moet tellen bij 8 of 4 ohm,de kef is wel makelijk aanstuurbaar dus ik kan pas een oordeel geven als mijn set compleet is,ik hoop dat het past want ik wil eigelijk niet aan andere speakers,groetjes Henk Hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Check je PM Dank je!! Meer respons mag.... Wat voor speakers heeft de importeur van deze versterker je geadviseerd? Ik ken hem als een zeer kundig persoon! Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Ik zou zeer zeker volgende speaker in gedachte nemen nl De M300 van Link, zeer fraaie looks en speelt geweldig met Pathos www.link-audio.be Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Volgens mij moet Pathos goed gaan met Diapason en Opera luidsprekers. Zelf heb ik de Diapason Emera (kosten veel minder dan je budget) en deze werden een tijdje aangestuurd door een Pathos classic one Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts