Jump to content

Single wiring bij een Bi wiring systeem!

AudioBill
 Share

Recommended Posts

There are some cases where a high quality single wire allows for a better tonal balance for a particular need.

Single Wiring is definitely a very good way to proceed as long as the four terminals are there.

The user has the choice of connecting just the lower two terminals and through this obtain a certain

je moet beide aansluitingen, boven en onder aansluiten bij single wiring

de aansluitingen worden vaak overbrugd door metalen stripjes

vervang deze door kleine stukjes luidsprekerkabel en je behaalt een behoorlijke

verbetering

Hoi Bill,

Sommige Bi-wire speakers laten verschil horen tussen het aansluiten op de laag-terminals (voor de bas zeg maar) en de hoog-aansluitingen. Uiteraard moeten de connectoren onderling w

In verband met biwiring heb ik nog een andere vraag ;

kan je een biwiring-Luidsprekerkabel zonder risico gebruiken met een speaker die maar

Ik heb mijn single-wire extra ver gestript en het onder allebei de connectoren (hoog en laag, keer 2 natuurlijk voor plus en min) geklemd.

Dat vind ik echt een vondst! Want als je van laag naar hoog terminals met aparte draden gaat werken wordt het vaak erg lastig om alles onder de basterminal te stoppen. Tenzij je natuurlijk weer dure vorkjes of stekkers gaat gebruiken.

Met een beetje uitmeten is het zo ook nog mogelijk het stuk tussen de hoog en laagterminals gewoon te houden zoals het is, dwz inclusief mantel.

Ik ga het beslist nu zo doen!

Ja, blijkbaar was ik vergeten aan te vinken om een mailtje te verzenden wanneer er werd gereageerd... :rolleyes:

Ik wou inderdaad weten of het mogelijk is om de biwire-kabels op een single-wiring terminal aan te sluiten, en wel als volgt : per speaker en per aansluitpunt

PS: mooie spullen heb je, zag ik toen ik even klikte op je naam.

Je zou denken iemand met zo'n set heeft die kennis al :rolleyes:;)

Wat moet jij dan wel niet weten met zo'n set! ;)

Blijkbaar zegt dat dus niets ;)

Klopt. Ik weet veel meer dan je aan de hand van mijn set zou zeggen :o;):P:ph34r:

Moet volgens mij prima kunnen zonder technische schade, maar of het wat oplevert? Enfin, gewoon uitproberen. PS: mooie spullen heb je, zag ik toen ik even klikte op je naam.

Thx for the compliment, maar verder weinig verdienste aan, vooral een goede vrouw... :rolleyes::D

groetjes,

F

• 8 months later...

biwiring zorgt in veel gevallen voor minder homogeniteit. Of het laag komt meer naar voren of het hoog, ja dat willen we niet. Single wiring is in de meeste gevallen te prefereren. Ga maar eens goed vergelijken. Biwiring klinkt in 1e instantie vaak wel lekker maar zoals gezegd wordt de balans een beetje uit elkaar getrokken.

Ik draaide ook een hele poos biwiring en het viel mij op dat het wel goed klonk maar dat de verhouding, laag, mid en hoog niet altijd goed was. Ik was zeker ook in de veronderstelling, net als velen onder ons, dat biwiring een verbetering geeft. Pluijmgraaf adviseerde om gewoon single wired te draaien. Dat gedaan en verdomd nog aan toe de balans is veel homogener. Dat beeld bleef overeind na lang vergelijken. Scheeld me weer geld. Ik wilde eerst een andere speakerkabel gaan kopen. 45 euro per meter vond ik toch te gortig. Gelukkig hoeft dat niet en blijft de Cable talk kabel lekker hangen.

Robin

Biwire is de slimste marketing truc ooit.

Groot respect voor wie het verzonnen heeft. :P

Voor de rest is het natuurlijk onzin.

:D ik ben vrij rationeel ingesteld, maar na vele testen, vond ik biwire toch het mooiste klinken.

dit alles blijft naturlijk subjectief.

Hoezo? :huh:

Ik zie al gebeuren dat m'n kabelprovider zegt dat ik voor elk van de 60 tv zenders een aparte kabel naar het kastje moet trekken omdat de signalen "elkaar in de weg zitten."

Ik zie al gebeuren dat m'n kabelprovider zegt dat ik voor elk van de 60 tv zenders een aparte kabel naar het kastje moet trekken omdat de signalen "elkaar in de weg zitten."

Prettige wedstrijd. :D:rolleyes::D

Veel succes met het tegelijkertijd naar 60tv zenders kijken :blink:

Kijk dat bedoel ik nou, geen wonder dat je bi-wire gebruikt. :rolleyes:

Heb jij nooit bi-wire gebruikt :huh:

Ooit in een ver verleden wel eens geprobeerd maar ik kwam tot de conclusie dat het alleen maar voordelen had voor de fabrikant. :P Van den Hul is er dan ook lyrisch over, geef 'm eens ongelijk.

Het verhaaltje van "De hoge en lage tonen zitten elkaar in de weg dus moet je twee kabels toepassen, nu moeten de lage tonen een omweg maken." plak ik aan m'n reet. :D

Het verhaaltje van "De hoge en lage tonen zitten elkaar in de weg dus moet je twee kabels toepassen, nu moeten de lage tonen een omweg maken." plak ik aan m'n reet. :D

Tja, er zit niet voor niets een wisselfilter in een speaker. Ik zie ook geen voordelen in bi-wiring. Ik zie het als verdubbelen (vergroten) van je kabeldiameter. Meer niet...

Ps. voor er vragen over komen: nee, ik heb het nooit geprobeerd; mijn speakers zijn namelijk niet geschikt voor bi-wiring... :rolleyes:

ha dat is een mooie :D:D:D

Robin

Heb jij nooit bi-wire gebruikt  :huh:

Ooit in een ver verleden wel eens geprobeerd maar ik kwam tot de conclusie dat het alleen maar voordelen had voor de fabrikant. :P Van den Hul is er dan ook lyrisch over, geef 'm eens ongelijk.

So hee , heb jij zo`n grote dat daar nog plaats voor is? :huh: