pinobot Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 Heb jij nooit bi-wire gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daliikon6 Posted 16 april 2021 Report Share Posted 16 april 2021 On 10/29/2005 at 6:08 PM, rli said: biwiring zorgt in veel gevallen voor minder homogeniteit. Of het laag komt meer naar voren of het hoog, ja dat willen we niet. Single wiring is in de meeste gevallen te prefereren. Ga maar eens goed vergelijken. Biwiring klinkt in 1e instantie vaak wel lekker maar zoals gezegd wordt de balans een beetje uit elkaar getrokken. Ik draaide ook een hele poos biwiring en het viel mij op dat het wel goed klonk maar dat de verhouding, laag, mid en hoog niet altijd goed was. Ik was zeker ook in de veronderstelling, net als velen onder ons, dat biwiring een verbetering geeft. Pluijmgraaf adviseerde om gewoon single wired te draaien. Dat gedaan en verdomd nog aan toe de balans is veel homogener. Dat beeld bleef overeind na lang vergelijken. Scheeld me weer geld. Ik wilde eerst een andere speakerkabel gaan kopen. 45 euro per meter vond ik toch te gortig. Gelukkig hoeft dat niet en blijft de Cable talk kabel lekker hangen. Robin Maakt het uit als ik single wire kies bij een biwire speaker of ik ze in de bovenste rij van de speaker aan sluit of onderste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 april 2021 Report Share Posted 17 april 2021 Ik zou me daar maar niet al te druk over maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 april 2021 Report Share Posted 17 april 2021 Echte freaks sluiten één ader aan op de hoogaansluiting en de andere op de laagaansluiting. En dan natuurlijk wél twee brugjes van luidsprekerkabel gemaakt. Maar mijn idee is ook, dat het allemaal weinig uitmaakt. Die blikken plaatjes tussen de hoog- en laagaansluiting wél beter vervangen door luidsprekerdraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 april 2021 Report Share Posted 17 april 2021 Wat Hans zegt. Die blikken dingetjes vervangen door een stukkie luidsprekerkabel. Maar ik ben geen echte freak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts