Jump to content

Element aanschaf, maar welk?

Viking
 Share

Recommended Posts

Een tijd geleden ging mijn element, een Accuphase AC-3, naar de eeuwige .... en sinds dien heb ik het moeten doen met de echt oude, een Ortofon MC20 van meer als 20 jaar oud (die werd naar de kast verwezen als de AC-3 kwam). Nu de datum van mijn verjaardag nadert heeft mijn vrouw gezegt dat ik een nieuwe krijg voor mijn verjaardag (Als dat niet liefde is, dan weet ik niet wat liefde is!!!) en moeijelijke keuse staat voor de deur. De kandidaten-lijst ziet er nu zo uit:

MC-Scheu silver low-output

ZYX RS20/30

Shelter 501 Mk2

Music Maker.

Het moet gemonteerd worden in een SME 3009/S2i arm op en Kenwood KD500. Separaat RIAA moet nog komen (gebruik nu een oude Tandberg verseterker als RIAA).

Is er iemand met ervaring met een of meer van deze elemententen ontvang ik graag commentaren.

mvg

Geplaatst door Viking:

Een tijd geleden ging mijn element, een Accuphase AC-3, naar de eeuwige .... en sinds dien heb ik het moeten doen met de echt oude, een Ortofon MC20 van meer als 20 jaar oud (die werd naar de kast verwezen als de AC-3 kwam). Nu de datum van mijn verjaardag nadert heeft mijn vrouw gezegt dat ik een nieuwe krijg voor mijn verjaardag (Als dat niet liefde is, dan weet ik niet wat liefde is!!!) en moeijelijke keuse staat voor de deur. De kandidaten-lijst ziet er nu zo uit:

MC-Scheu silver low-output

ZYX RS20/30

Shelter 501 Mk2

Music Maker.

Het moet gemonteerd worden in een SME 3009/S2i arm op en Kenwood KD500. Separaat RIAA moet nog komen (gebruik nu een oude Tandberg verseterker als RIAA).

Is er iemand met ervaring met een of meer van deze elemententen ontvang ik graag commentaren.

mvg

Beste Viking,

De AC 3 van Accuphase is beslist een heel mooi element,

Wat je kunt doen is op Marktplaats of zo een gebruikte kopen en dan laten reviseren door : A.J. van den Hul die hem dan naar Frits Gyger doorstuurd.

Of laten reviseren door Jan Allearts.

Verder zijn er natuurlijk verschillende mooie elementen zoals genoemde, maar ook van den Hul maakt mooie,Benz Micro de LP,Linn ook niet verkeerd,Goldring niet te versmaden,Lyra niet vergeten, ook Jan Allearts kan in een Kenwood/SME arm.

Kortom mogelijkheden te over maar het 1 en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikte komponenten de ruimte en dan nog de smaak.

MvG,

Haudio