seoman Posted 3 maart 2005 Report Share Posted 3 maart 2005 Ik heb me een weg moeten banen door de sneeuwIk lig namelijk al een par dagen te verkleumen onder de brievenbus. Simon in ieder geval al tot zover bedankt. Ps . Kunnen we je bij de opbouw van om raad en daad vragen ? Graag gedaan hoor en ga maar snel bij de verwarming zitten. Die printen komen op z'n vroegst morgen overdag maar de ptt kennende kan dat ook Ma of Di worden. Tuurlijk mag je aankloppen voor hulp, anders waren die printjes er niet eens geweest! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 3 maart 2005 Author Report Share Posted 3 maart 2005 Welk schema kunnen we nu aanhouden ? Kloppen de componenten t.o.v. de nummers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 maart 2005 Report Share Posted 3 maart 2005 Welk schema kunnen we nu aanhouden ?Kloppen de componenten t.o.v. de nummers ? Ik heb dat plaatje wat je mij gestuurd hebt aan gehouden als komponent nummering. Je wou die toch bouwen Deze dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 maart 2005 Report Share Posted 3 maart 2005 Hij is trouwens doorgemetaliseerd dus je kunt naar hartelust solderen en desolderen tot je een ons weegt die pads komen er niet zo makkelijk van af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 4 maart 2005 Author Report Share Posted 4 maart 2005 Ik heb de printjes ontvangen. Zien er erg goed uit moet ik zeggen. Over het schema, het origineel, super. Ik was in de veronderstelling dat je het door jezelf gemaakte bedoelde. Wordt vervolgd Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 4 maart 2005 Author Report Share Posted 4 maart 2005 In het begin van de postings heb je het over een aan de onderkant gemonteerde weerstand. Zou je aan kunnen geven waar deze geplaatst dient te worden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 In het begin van de postings heb je het over een aan de onderkant gemonteerde weerstand.Zou je aan kunnen geven waar deze geplaatst dient te worden ? onder de opamp dus. De enige gaatjes waar waar geen text bij staat. (een 2e silkscreen zo duurder worden) Groetjes en veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 5 maart 2005 Author Report Share Posted 5 maart 2005 Het gaat goed. Het volgende resultaat Kijk ook deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Kijk, dat ziet er netjes uit! Overigens ben ik zeer benieuwd naar de klankmatige verschillen tussen deze kloon en de NJM4556a uitvoering Denk dat Grado er een harde kluif aan heeft LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Doet ie 't al? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 7 maart 2005 Author Report Share Posted 7 maart 2005 Ik ga er strakjes mee verder Ik hoop hem vanavond speel klaar te kunnen maken. Zodra e.e.a. klaar is incl een luisterimpressie laat ik het jullie even weten Ben nog bezig om een goede voeding in elkaar te zetten met een goed afgewerkte kast ) Laat jullie verrassen. Foto`s volgen in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Ik ga er strakjes mee verderIk hoop hem vanavond speel klaar te kunnen maken. Zodra e.e.a. klaar is incl een luisterimpressie laat ik het jullie even weten Ben nog bezig om een goede voeding in elkaar te zetten met een goed afgewerkte kast ) Laat jullie verrassen. Foto`s volgen in ieder geval. Ik hou de "refresh" knop ingedrukt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 7 maart 2005 Author Report Share Posted 7 maart 2005 Nou dit zijn de eerste foto`s van het eindproduct foto 1 foto 2 foto 3 Zo zie je maar weer dat iets goeds niet per saldo duur moet zijn : als je maar wilt en handig bent. De voeding heb ik ook "een beetje aangepakt ". als je de standaard voeding bekijkt van de Grado vallen echt je schoenen uit. Een gewone voeding van een gsm heeft meer in huis dan dievan Grado. Even over zijn kwaliteiten. Ik ben er zeker van overtuigd dat alles eens rustig in moet spelen. De eerste indrukken zijn echt goed. Lage ruis en natuurlij keen heerlijk warm geluid. Ps. ik gebruik een Grado sr 125 als hoofdtelefoon, De versterker heeft deze perfect onder controle. In ieder geval wil ik de eer niet alleen aan mezelf toekennen. Dankzij de geweldige inspanningen van seoman is het project tot een goed einde gekomen, simon pluim op je hoed. Ik wil zeker nog de phono trap bouwen de Ph 1 van Grdao. Gewoon ook zo`n leuk hebbe dingetje. Even vooruit lopende op mijn volgend topic. Ik ben bezig met een nieuwe voorversterker en eindversterker Foto 1 Foto 2 Maar hier binnenkort meer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Nou dit zijn de eerste foto`s van het eindproductfoto 1 foto 2 foto 3 Zo zie je maar weer dat iets goeds niet per saldo duur moet zijn : als je maar wilt en handig bent. De voeding heb ik ook "een beetje aangepakt ". als je de standaard voeding bekijkt van de Grado vallen echt je schoenen uit. Een gewone voeding van een gsm heeft meer in huis dan dievan Grado. Even over zijn kwaliteiten. Ik ben er zeker van overtuigd dat alles eens rustig in moet spelen. De eerste indrukken zijn echt goed. Lage ruis en natuurlij keen heerlijk warm geluid. Ps. ik gebruik een Grado sr 125 als hoofdtelefoon, De versterker heeft deze perfect onder controle. In ieder geval wil ik de eer niet alleen aan mezelf toekennen. Dankzij de geweldige inspanningen van seoman is het project tot een goed einde gekomen, simon pluim op je hoed. Ik wil zeker nog de phono trap bouwen de Ph 1 van Grdao. Gewoon ook zo`n leuk hebbe dingetje. Even vooruit lopende op mijn volgend topic. Ik ben bezig met een nieuwe voorversterker en eindversterker Foto 1 Foto 2 Maar hier binnenkort meer over. Gefeliciteerd! Ik ben blij dat 't in 1 keer werkt. "t zal niet de eerste keer zijn dat er iets fout gaat bij 't ontwerp of de printen boer. Wat je opmerking van die voeding betreft. Bijna alle schakelingen kunnen geoptimaliseerd worden. Maar dat wil niet direct betekenen dat 't ook beter gaat klinken. Maar huilen doe ik als ontwerper bij heel veel apparaten waarvan de deksel wordt opgetild. Ik hoop dat jij (en de rest) veel plezier gaat beleven met dit buffer printje. Of als headphoneamp of als line buffer. Groetjes Simon ps je volgend project ziet er al weer erg gaaf uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 8 maart 2005 Author Report Share Posted 8 maart 2005 Hoe gaat het met de andere zelfbouwers t.a.v. de grado clone ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Ik heb het kastje bijna klaar maar ik heb dan ook weinig tijd 's avonds. Iemand anders helpt mij met het elctronicagedeelte omdat ik daar tekort verstand van heb en die is helaas ziek. Dus e.e.a. duurt nog wel even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 10 maart 2005 Author Report Share Posted 10 maart 2005 Beter een paar daagjes wachten dan even snel snel maar wat in elkaar flansen.... Als je iets goed wilt maken moet je natuurlijk er wel de tijd voor nemen. In ieder geval veel sucses met het doe het zelven toegewenst. Als je het kastje klaar hebt wil ik het wel eens zien. @ seoman, hoeveel printjes heb je eigenlijk laten maken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 9 Stuks Hoezo wou je er nog een paar? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Nou dit zijn de eerste foto`s van het eindproductfoto 1 foto 2 foto 3 Zo zie je maar weer dat iets goeds niet per saldo duur moet zijn : als je maar wilt en handig bent. De voeding heb ik ook "een beetje aangepakt ". als je de standaard voeding bekijkt van de Grado vallen echt je schoenen uit. Een gewone voeding van een gsm heeft meer in huis dan dievan Grado. Even over zijn kwaliteiten. Ik ben er zeker van overtuigd dat alles eens rustig in moet spelen. De eerste indrukken zijn echt goed. Lage ruis en natuurlij keen heerlijk warm geluid. Ps. ik gebruik een Grado sr 125 als hoofdtelefoon, De versterker heeft deze perfect onder controle. In ieder geval wil ik de eer niet alleen aan mezelf toekennen. Dankzij de geweldige inspanningen van seoman is het project tot een goed einde gekomen, simon pluim op je hoed. Ik wil zeker nog de phono trap bouwen de Ph 1 van Grdao. Gewoon ook zo`n leuk hebbe dingetje. Even vooruit lopende op mijn volgend topic. Ik ben bezig met een nieuwe voorversterker en eindversterker Foto 1 Foto 2 Maar hier binnenkort meer over. He kerel Ziet dr mooi uit en zal zeker nog mooier klinken. Als ik de volgende keer bij je op bezoek ben wil ik hem zeker horen! Succes morgen! (je weet wel .. ) Groetjes uit Beek Bertus Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 maart 2005 Author Report Share Posted 11 maart 2005 @Bertus Ik voel me helemaal in de wolken... Natuurlijk mag je hem dan horen en zien @seoman , Ik was meer benieuwd naar het aantal mensen die via dit forum zo`n ra-1 clone ook willen / hebben gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 @BertusIk voel me helemaal in de wolken... Natuurlijk mag je hem dan horen en zien @seoman , Ik was meer benieuwd naar het aantal mensen die via dit forum zo`n ra-1 clone ook willen / hebben gemaakt. 4 man (Me zelf niet meegerekend) Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 17 maart 2005 Author Report Share Posted 17 maart 2005 Nou, het heeft even geduurd maar het is er toch nu van gekomen. Een indruk van de luisterimpressies van afgelopen week. Naartuurlijk ben ik niet voor een gat te vangen dus heb ik afgelopen week een paar uur geluisterd naar de Grado RA 1 clone in combinatie met de Grado Sr 125. Zoals ik al in een vorige posting aangaf moest het versterkertje eerst eens goed "ingespeeld "worden. Dit heb ik middels een "burn in " proef gedaan van 2 dagen. Het versterkertje heeft zo`n 48 uur staan draaien met muziek en roze ruis. Hard en zacht , in en uit fase. En het resultaat mag er wezen. Ik heb een aantal cd`s uit mijn verzamelingetje gepakt en eens kritish onderworpen aan een luistertest. Patricia Barber, modern cool track 4 - open dynamisch en erg warm Boards of Canada , Geogaddi track 20 - je "voelt " hem echt ,wat een laag Dzihan & Kamien - Gran riserva - totale cd ,..val niet in slaap , The finn brothers , everybody`s here - totale cd iets terughoudend Ozark Henry The sailor not the sea , erg goed klinkend alleen jammer dat de cd minder geschikt is voor het beluisteren met een hoofdtelefoon, je hoort precies de verkeerde timing van de galm. Ozark hoor je twee keer hetzelfde zingen en is dan bijna op het irritante af om naar te luisteren, niet zo`n aanrader dus op hoofdtelefoon. Verder een paar uur geluisterd naar de radio . Quad fm 4 via een 7 elements yagi antenne al luisterend naar Klara ( Belgische klassieke zender ) Heerlijk, wat een ambiance en klank. En zo kan ik nog een paar regels doorgaan. Een regelrechte aanrader dus , zeker als je hem zelf maakt. Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 Boards of Canada , Geogaddi track 20 - je "voelt " hem echt ,wat een laag Niet de hele cd? Hoe doet Tipper "the on condition" het? Of was het nou Off Condition Gefeliciteerd! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 De weerstand onder de print is de terugkoppel weerstand. R4 = 465K De 0-5E is een weerstand om de elkos beter te laten ontkoppelen. Dat mag een weerstand zijn in de orde van 0 tot 5 Ohm De condensator gewoon een ceramische multilayer. Succes Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 De weerstand onder de print is de terugkoppel weerstand.R4 = 465K De 0-5E is een weerstand om de elkos beter te laten ontkoppelen. Dat mag een weerstand zijn in de orde van 0 tot 5 Ohm De condensator gewoon een ceramische multilayer. Succes Groetjes Simon Hoi Simon, Begrijp ik het goed dat als je geen gebruik maakt van de 0-5ohm ontkoppel- weerstand dat je deze plek dan gewoon leeg kunt laten, dus ook geen draadbrug of iets dergelijks?? Het schema lezen is nl. niet zo moeilijk, maar als niet elektronika - expert een printje lezen is andere koek... Trouwens, kun je de plek van 0-5ohm ontkoppelweerstand ook gebruiken voor de 0,1uF ontkoppel condensator? Heb nl een aantal mkp's liggen van dezelfde steekmaat en die passen niet op de plek van de keramische c's...Of is dit te ver weg van het ic-pin of lees ik het printje niet goed? groet, Sander Als je geen draadbrug/weerstand plaatst dan zit de elko niet aangesloten. als je die mkps wil aansluiten leg je ze toch gewoon onder de print. 1 pootje aan de voedings pin van de opamp en de andere poot aan het massa vlak. Wel eerst het soldeermasker wegkrabben/schuren. De plek van de weerstand gebruiken voor een mkptje gaat (imo) nergens over. Dat lijkt me veel te verweg. En dan moet er op de plek van de elko een draad brug. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts