Pjotr Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Thanks Simon, Werk zelf nog met Ultboard 2000 en dat gaat redelijk maar Ulticap is een draak van een ding, zelden zo'n beroerde user interface gezien. Daar kan ik echt niet mee uit de voeten. Een schema opzetten gaat nog wel maar een schema editen of wijzigen ??? wat een ramp. Voor schematekenen gebruik ik DesignWorks, oorspronkelijk een Mac pakket. Blijf dus op zoek naar beters, vandaar. Dat is er wel maar kost ontzettend veel geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Thanks Simon, Werk zelf nog met Ultboard 2000 en dat gaat redelijk maar Ulticap is een draak van een ding, zelden zo'n beroerde user interface gezien. Daar kan ik echt niet mee uit de voeten. Een schema opzetten gaat nog wel maar een schema editen of wijzigen ??? wat een ramp. Voor schematekenen gebruik ik DesignWorks, oorspronkelijk een Mac pakket. Blijf dus op zoek naar beters, vandaar. Dat is er wel maar kost ontzettend veel geld. De oude dos versie was perfect! Dat ging echt extreem snel en handig. Er is nu een Multicap uit. Die heeft de zelfde engine als multisim. 't gaat en de er zijn handige features, maar een copy en paste opdracht duurt gewoon 3 seconden! En dat op een athlon 64 3000+ met 1G ddr 400! Nee toen ik dat programma in de bus kreeg heb ik een heel bot mailtje gestuurd naar de programmeurs. Jezus wat was dat een tegenvaller! Multisim is leuk om mee te testen maat als teken pakket faalt 't door z'n omslachtigheid. Maar 't zal wel wennen. Kun je vanuit designworks de netlist importeren in ultiboard? Gaat dat een beetje goed? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Kun je vanuit designworks de netlist importeren in ultiboard?Gaat dat een beetje goed? Groeten Simon Standaard zit het er niet bij. Designworks heeft een full scriptable report generator en daarmee kun je alles genereren wat je wil. Ook kun je met die scripts allerlei handige tooltjes schrijven als je dat wilt. Heb zelf even in een middagje een netlist en partlist generator geschreven voor UltiBoard en dat werkt als een tierelier Back anotation heb ik maar laten zitten. Je kunt toch het beste wijzigingen in het schema doorvoeren, dan blijf je ook consistent up to date met het schema. Erg handig is ook de attributebrowser. Daarmee kun je heel snel de attributes van de parts invullen/wijzigen als dat nog niet gedaan is in de librairies. DesignWorks Pro kost $395,- voor de downloadversie maar dat vind ik het dubbel en dwars waard. Je werkt er 10x zo snel mee (en netter) dan met Ulticap en vele andere schema editors die ik gezien heb. Printouts kunnen zo de manuals in, dat is bijna drukwerk. http://www.capilano.com/ Mocht je belangstelling hebben dan kan ik je wel het netlist en partlist scriptje mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Kun je vanuit designworks de netlist importeren in ultiboard?Gaat dat een beetje goed? Groeten Simon Standaard zit het er niet bij. Designworks heeft een full scriptable report generator en daarmee kun je alles genereren wat je wil. Ook kun je met die scripts allerlei handige tooltjes schrijven als je dat wilt. Heb zelf even in een middagje een netlist en partlist generator geschreven voor UltiBoard en dat werkt als een tierelier Back anotation heb ik maar laten zitten. Je kunt toch het beste wijzigingen in het schema doorvoeren, dan blijf je ook consistent up to date met het schema. Erg handig is ook de attributebrowser. Daarmee kun je heel snel de attributes van de parts invullen/wijzigen als dat nog niet gedaan is in de librairies. DesignWorks Pro kost $395,- voor de downloadversie maar dat vind ik het dubbel en dwars waard. Je werkt er 10x zo snel mee (en netter) dan met Ulticap en vele andere schema editors die ik gezien heb. Printouts kunnen zo de manuals in, dat is bijna drukwerk. http://www.capilano.com/ Mocht je belangstelling hebben dan kan ik je wel het netlist en partlist scriptje mailen. Eens kijken of ik dat prograam aan de praat krijg zonder dat geld en dan zal ik eens kijken of 't wat voor me is. Alvast bedankt voor het aanbod! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Met de vraag waarom ik deze versterker wil maken omdat hij goed klinkt en uitziet, en...uiteraard makkelijk zelf na te maken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Eens kijken of ik dat prograam aan de praat krijg zonder dat geld en dan zal ik eens kijken of 't wat voor me is. Alvast bedankt voor het aanbod! Groeten Simon Je moet het ook je baas laten betalen Zou zeggen doe je best als je het gratis wil. Vergis je er niet in, de user interface ziet er simpel uit maar er zit een erg krachtige motor onder. Zonder de uitgebreide manuals kom je daar niet bij. Dit is echt van een andere orde dan Ulticap en echt een productivity tool. Support van Capilano is erg goed: snel en to the point. Zou zeker even de tutorial doorwerken dan heb je vrij snel de belangrijkste basishandelingen te pakken. N.b. veel werkt met pop-menu's onder de rechter muisknop. @quad and more Zoiets dacht ik al Je zou dit ampje ook eventueel uit accu's/batterijen kunnen voeden. Maar zou het toch zeker in een metalen kastje zetten ipv een houten. Of iig een metalen binnenkastje gebruiken. Suc6 met bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Het bouwen van de kast is al lang voltooid. Alleen nog de print. Even nog enkele foto`s ( ps seoman bedankt voor de web-space ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Hallo allen. Ik ben vandaag begonnen met de PH-1 van Grado, dat is de MM phonotrap. Gebouwd met een gereguleerde voeding op een universele 14V wisselstroom adapter met 2*1000 uF voor de afvlakking. Eerst el cheapo met 7812 en 7912 en wat ceramische C's en elko's van philips, later evt fraaier. Een enkele LJM4556 en daar omheen Wima MKP/MKS. Foto's volgen maar heb geen digicam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Hier is een update van het printje klik (pdf) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 hmmmz, ziet er netjes uit, de 2 * 100nF redelijk dicht bij de opamp, kan je die nog dichter op de pinnen plaatsen? Scheeld echt... Signaalweg echt kort houden, das hier wel redelijk goed gelukt en gebruik een goede koppelC voor de waarde van 4,7uF, bijvoorbeeld mundorf supreme, al is black gate FC ook niet slecht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 hmmmz, ziet er netjes uit, de 2 * 100nF redelijk dicht bij de opamp, kan je die nog dichter op de pinnen plaatsen? Scheeld echt... Overdrijf je niet een beetje? Als je ze echt op de pinnen wil hebben kun je het beste SMD C's aan de onderkant solderen. Dan ook GEEN voetjes gebruiken he, anders wordt de afstand weer te groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 hmmmz, ziet er netjes uit, de 2 * 100nF redelijk dicht bij de opamp, kan je die nog dichter op de pinnen plaatsen? Scheeld echt... Overdrijf je niet een beetje? Als je ze echt op de pinnen wil hebben kun je het beste SMD C's aan de onderkant solderen. Dan ook GEEN voetjes gebruiken he, anders wordt de afstand weer te groot Mijn eigen printje is ook met smd uigevoerd. klik voor print klik voor schema Ik merk dat 't schema niet helemaal correct is. De in & uitgangs weerstanden ontbreken op de print. En die doet 't ook erg goed. Daar zitten 2 ad797 opamps op. De voeding komt uit een dc/dc omzetter van 2watt 5=> 2x15V. En daarzit dan weer een loodaccu of adapter voor. 't klonk allemaal super strak. De bassen extreem (te) strak. Gebruik nu een Xcans V2. nu kan ik wat langer de koptelefoon ophouden. een Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 hmmmz, ziet er netjes uit, de 2 * 100nF redelijk dicht bij de opamp, kan je die nog dichter op de pinnen plaatsen? Scheeld echt... Signaalweg echt kort houden, das hier wel redelijk goed gelukt en gebruik een goede koppelC voor de waarde van 4,7uF, bijvoorbeeld mundorf supreme, al is black gate FC ook niet slecht... Dichter bij kan wel maar dan passen niet alle ctjes meer. Tja je moet toch een multilayer gebruiken en die nemen nagenoeg geen ruimte in. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Ik loop nu natuurlijk over de allerlaatste restjes te z**ken natuurlijk. Maareh, ben benieuwd wat voor een componenten je kiest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Hebben jullie al een sheet van de print layout, zodat ik deze door iemand kan laten etsen ? De toegepast componenten wil ik graag hebben in standaard uitvoering ( dus geen smd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Hebben jullie al een sheet van de print layout, zodat ik deze door iemand kan laten etsen ?De toegepast componenten wil ik graag hebben in standaard uitvoering ( dus geen smd). Euh ja! Wel bij de lesblijven ja klik (pdf) Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik heb hier wel interesse in. Wil ook een printplaat laten maken. Maar ik ben beter met hout dan electronica. Zijn er ook mensen die hulp bieden bij het bouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 6 februari 2005 Author Report Share Posted 6 februari 2005 Kasten heb ik al lang klaar, alleen de printplaatjes nog. Echter dit schijnt een crime te zijn. Niemand wilt of kan zoiets maken . Ik heb op het web rondgezocht naar printplaten makers. Deze vragen voor een proefprintje zo`n 125 euro ! Dit is dus echt niet mijn bedoeling om deze te gaan betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Tja Zoals ik al eerder heb gemeld kost een printje van 5x5cm 36 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 kan hier in enschede goedkoop bij Electrotex laten maken, alleen als je en soldermasking en silkscreen wil... Tja das duur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 kan hier in enschede goedkoop bij Electrotex laten maken, alleen als je en soldermasking en silkscreen wil... Tja das duur... Hoe duur is een enkelzijdig printje van 5x5cm? Bij europrint maakt 't in prijs niet uit of hij dubbelzijdig is en krijg je standaard soldermask en 1 silkscreen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 hmmmm, das wel mooi ja Ik heb in het verleden ongeveer 15*30cm dubbelzijdig laten maken 1 malig voor 30 euro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Wie wil er allemaal zo`n printje hebben ( kopen ) ? Kunnen we misschien even turven en bestellen. Hoe meer mensen hoe goedkoper dat het eindproduct wordt. Stuur me anders even een pb Dan regel ik de rest wel verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 hmmmm, das wel mooi ja Ik heb in het verleden ongeveer 15*30cm dubbelzijdig laten maken 1 malig voor 30 euro... Tja, heb ook wel eens doorgemetaliseerde dubbelzijdige printjes laten maken voor FL 25,- all-in voor een europrint. Gewoon bij Europrint bestellen, die hap. Ze leveren 1e klas professioneel werk tegen een redelijke prijs, dat is ook wat waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 9 februari 2005 Report Share Posted 9 februari 2005 Ik wil zo'n printje kopen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts