Scat-Man Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Volgens mij zijn het altijd nog de artiesten die muziek maken.. Jaaaaaaaaaaa................Maar niet bij audiofielen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Meettechnische 'kwaliteit' hoeft inderdaad zeker geen garantie te zijn voor een muzikale performance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Meettechnische 'kwaliteit' hoeft inderdaad zeker geen garantie te zijn voor een muzikale performance. dat moet jij wel zeggen met zo'n versterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Wat vind jij daar van PD, van "zo'n versterker" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Wat vind jij daar van PD, van "zo'n versterker" ? Ik doel dan op de Gaincard die reMC in bezit heeft. Ik heb hem een tijdje geleden op Reference 3a monitoren beluisterd en ik moet zeggen dat het totaal ontzettend gekleurd, donker, afstandelijk en mat klonk. En wat de uitspraak betreft van Ommeren? Ik vindt het altijd leuk te lezen wat hij schrijft en zijn nuchtere kijk kan ik altijd erg waarderen. Maar of buizen nou achterhaald zijn? Ik vindt zelf van niet, ik ken buizenversterkers die niet brommen en ruisen en ook een uiterst nauwkeurig en goed geluid neer zetten.. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Wat is het verschil tussen een audioforum en een recensie van van Ommeren, van Ommeren heeft een mening die hij nuchter beargumenteert, op een audioforum wordt er geleuterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Armand van Ommeren heeft wel altijd argumenten bij zijn stellingen en dat kun je van de meeste recensenten niet zeggen, daar blijft het hangen in emotioneel gezever waardoor het verhaal niet meer is dan een reclamepraatje wat ieder wel kan bedenken. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het altijd met Armand eens ben, dat is weer een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Wat is het verschil tussen een audioforum en een recensie van van Ommeren,van Ommeren heeft een mening die hij nuchter beargumenteert, op een audioforum wordt er geleuterd. Waar gaat het nu allemaal om Wat maakt het uit met wat voor systeem je speelt, als je maar geniet. Het gaat om de muziek en hoe je die beleeft. En met een buizenversterker beleef ik meer emotie. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Van Ommeren is zeker een recescent met veel toegevoegde waarde. Daarom moet je hem niet heilig verklaren. Aan audio zitten twee kanten, de technische kant en de belevingswaarde. Die hoeven niet per se parallel te lopen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Van Ommeren is zeker een recescent met veel toegevoegde waarde. Daarom moet je hem niet heilig verklaren. Aan audio zitten twee kanten, de technische kant en de belevingswaarde. Die hoeven niet per se parallel te lopen. Carl er zit tussen sommige postings wel eens een posting die de moeite waard is. dit is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 ik ken buizenversterkers die niet brommen en ruisen en ook een uiterst nauwkeurig en goed geluid neer zetten.. mvg, PD die ken ik ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Beste, ik vind de uitspraken wel behoorlijk extreem, want dan zijn alle auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 ik heb een aantal jaren terug gespeeld met een Unitran buizen voor- en eindversterker, made in Weesp, uit 1963 2 x 8 watt, ouwe troep, maar een prachtig geluid al was het dan ca 40 jaar oud (zonder brom en ruis) als je dan de hedendaagse versterkers van soms -tig duizend eu hoort heb ik toch zo'n idee van: er is qua klankkwaliteit nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
solidstate Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Armand van Ommeren heeft wel altijd argumenten bij zijn stellingen en dat kun je van de meeste recensenten niet zeggen, daar blijft het hangen in emotioneel gezever waardoor het verhaal niet meer is dan een reclamepraatje wat ieder wel kan bedenken. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het altijd met Armand eens ben, dat is weer een ander verhaal. Het kan wel zijn dat Armand argumenten opnoemt alleen kloppen die niet. De parallel met de stoomlocomotief slaat werkelijk nergens op. Het zou Armand sieren zich eens werkelijk te verdiepen in de technologie in plaats van een commercieel l*l praatje te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 ik heb een aantal jaren terug gespeeld met een Unitran buizen voor- en eindversterker, made in Weesp, uit 19632 x 8 watt, ouwe troep, maar een prachtig geluid al was het dan ca 40 jaar oud (zonder brom en ruis) als je dan de hedendaagse versterkers van soms -tig duizend eu hoort heb ik toch zo'n idee van: er is qua klankkwaliteit nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven. Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 ik heb een aantal jaren terug gespeeld met een Unitran buizen voor- en eindversterker, made in Weesp, uit 19632 x 8 watt, ouwe troep, maar een prachtig geluid al was het dan ca 40 jaar oud (zonder brom en ruis) als je dan de hedendaagse versterkers van soms -tig duizend eu hoort heb ik toch zo'n idee van: er is qua klankkwaliteit nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Uit het duitse Stereoplay: Um ein Ergebnis vorweg zu nehmen: Ganz oben k Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Als het bron apparaat een brom signaal afgeeft laat de Quad II de esl-57 brommen, anders niet. Nu goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven.Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Waarom moeten we ons in de achtergrond van van Ommeren verdiepen? Zijn boude uitspraken worden daar niet minder van. Er staat wat er staat. Buizenversterkers klinken zoals ze klinken en transistorversterkers klinken zoals ze klinken. Of dat nou de modernste hightech is of oude gevestigde technieken heeft daar toch geen lor mee te maken? De fiets is nog ouder dan buizenversterkers, moet die dan ook maar op de schroothoop omdat het oude technologie is? Een ieder die op de fiets naar zijn werk gaat doet dat zeker ook alleen uit nostalgie v.O. spreekt lauter en alleen voor zich zelf en ventileert slechts een persoonlijke mening, meer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solidstate Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven.Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Ik geef je deels gelijk, ik had gelijk met harde bewijzen moeten komen. Ga maar eens kijken op de site van Audioresearch ( www.audioresearch.com ) en kijk maar eens welke gegevens zij opgeven voor hun buizenversterkers. Aan de hand van hun opgegeven data kun je zien dat Arnand van Ommmeren uit zijn nek l*lt (en zij staan daar niet alleen in). Joboton, wat bedoel je met "en bij solidstate is weer het oude verhaal: uitspraken doen en geen argumenten geven". Alsof A. van Ommeren argumenten geeft. Je neem zijn uitspraken toch ook niet voor zoete koek aan? De achtergond van Armand doet er niet toe, zijn uitspraken en de onderbouwing daarvan wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven.Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Ik geef je deels gelijk, ik had gelijk met harde bewijzen moeten komen. Ga maar eens kijken op de site van Audioresearch ( www.audioresearch.com ) en kijk maar eens welke gegevens zij opgeven voor hun buizenversterkers. Aan de hand van hun opgegeven data kun je zien dat Arnand van Ommmeren uit zijn nek l*lt (en zij staan daar niet alleen in). Joboton, wat bedoel je met "en bij solidstate is weer het oude verhaal: uitspraken doen en geen argumenten geven". Alsof A. van Ommeren argumenten geeft. Je neem zijn uitspraken toch ook niet voor zoete koek aan? De achtergond van Armand doet er niet toe, zijn uitspraken en de onderbouwing daarvan wel. Heel simpel: ik heb hier stapels bladen staan met recensies van apparatuur en technische artikelen. Allemaal goed onderbouwd, vaak ruim voorzien van meetgegevens etc. Van Ommeren heeft (samen met wijlen Jan Kool) nogal eens wat ballonnetjes doorgeprikt, zeer tot ongenoegen van de vakhandel, die dan op andere dan inhoudelijke gronden probeerde hem onderuit te schoffelen. Wat overigens nooit gelukt is. In dat licht moet je ook de zinsnede "het oude verhaal" zien. Het ging mij daarbij om voorbeeld en niet om de persoon. Zijn achtergrond doet er m.i. wel degelijk toe. Als iemand mij vertelt hoe ik een brood moet bakken en de man blijkt fietstenmaker te zijn, dan zal ik het anders beoordelendan wanneer de man bakker van beroep blijkt te zijn. Van Ommeren heeft beroepsmatig met heel veel aspecten van muziekweergave te maken gehad, zowel aan de opname- als de weergave kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solidstate Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven.Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Ik geef je deels gelijk, ik had gelijk met harde bewijzen moeten komen. Ga maar eens kijken op de site van Audioresearch ( www.audioresearch.com ) en kijk maar eens welke gegevens zij opgeven voor hun buizenversterkers. Aan de hand van hun opgegeven data kun je zien dat Arnand van Ommmeren uit zijn nek l*lt (en zij staan daar niet alleen in). Joboton, wat bedoel je met "en bij solidstate is weer het oude verhaal: uitspraken doen en geen argumenten geven". Alsof A. van Ommeren argumenten geeft. Je neem zijn uitspraken toch ook niet voor zoete koek aan? De achtergond van Armand doet er niet toe, zijn uitspraken en de onderbouwing daarvan wel. Heel simpel: ik heb hier stapels bladen staan met recensies van apparatuur en technische artikelen. Allemaal goed onderbouwd, vaak ruim voorzien van meetgegevens etc. Van Ommeren heeft (samen met wijlen Jan Kool) nogal eens wat ballonnetjes doorgeprikt, zeer tot ongenoegen van de vakhandel, die dan op andere dan inhoudelijke gronden probeerde hem onderuit te schoffelen. Wat overigens nooit gelukt is. In dat licht moet je ook de zinsnede "het oude verhaal" zien. Het ging mij daarbij om voorbeeld en niet om de persoon. Zijn achtergrond doet er m.i. wel degelijk toe. Als iemand mij vertelt hoe ik een brood moet bakken en de man blijkt fietstenmaker te zijn, dan zal ik het anders beoordelendan wanneer de man bakker van beroep blijkt te zijn. Van Ommeren heeft beroepsmatig met heel veel aspecten van muziekweergave te maken gehad, zowel aan de opname- als de weergave kant. Ok, ik weet dat veel buizenversterkers een technologie/ opzet uit de oude doos hebben, maar het zegt niets over wat er met buizen mogelijk is. Als recencent kun je je natuurlijk de doorsnee recenceren, wat Armand kennelijk doet, maar de werkelijke top voor een buizen versterker ligt echt ergens anders. Dat laatste zou een recencent ook moeten weten/ vermelden. Ik blijf erbij dat veel recencenten niet of slecht aangeven (ik denk zelf dat ze het niet eens weten) waar de werkelijke beperkingen liggen. Dat geldt niet alleen voor de buis maar ook voor de transistor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Van Ommeren zou zich in de techniek moeten verdiepen, van Ommeren zou zijn oren beter moeten gebruiken, hij schrijft commerciele |*|praatjes ... En bij Solidstate is het weer het oude verhaal: Uitspraken doen en geen argumenten geven.Het wordt hier allemaal even gezegd. Diegenen die dit soort opmerkingen over hem maken zouden misschien beter de moeite kunnen nemen om zich eens in de achtergrond van Van Ommeren te verdiepen. Dan zouden die ook weten hoe dom zulke uitspraken zijn. Ik geef je deels gelijk, ik had gelijk met harde bewijzen moeten komen. Ga maar eens kijken op de site van Audioresearch ( www.audioresearch.com ) en kijk maar eens welke gegevens zij opgeven voor hun buizenversterkers. Aan de hand van hun opgegeven data kun je zien dat Arnand van Ommmeren uit zijn nek l*lt (en zij staan daar niet alleen in). Joboton, wat bedoel je met "en bij solidstate is weer het oude verhaal: uitspraken doen en geen argumenten geven". Alsof A. van Ommeren argumenten geeft. Je neem zijn uitspraken toch ook niet voor zoete koek aan? De achtergond van Armand doet er niet toe, zijn uitspraken en de onderbouwing daarvan wel. Heel simpel: ik heb hier stapels bladen staan met recensies van apparatuur en technische artikelen. Allemaal goed onderbouwd, vaak ruim voorzien van meetgegevens etc. Van Ommeren heeft (samen met wijlen Jan Kool) nogal eens wat ballonnetjes doorgeprikt, zeer tot ongenoegen van de vakhandel, die dan op andere dan inhoudelijke gronden probeerde hem onderuit te schoffelen. Wat overigens nooit gelukt is. In dat licht moet je ook de zinsnede "het oude verhaal" zien. Het ging mij daarbij om voorbeeld en niet om de persoon. Zijn achtergrond doet er m.i. wel degelijk toe. Als iemand mij vertelt hoe ik een brood moet bakken en de man blijkt fietstenmaker te zijn, dan zal ik het anders beoordelendan wanneer de man bakker van beroep blijkt te zijn. Van Ommeren heeft beroepsmatig met heel veel aspecten van muziekweergave te maken gehad, zowel aan de opname- als de weergave kant. Ok, ik weet dat veel buizenversterkers een technologie/ opzet uit de oude doos hebben, maar het zegt niets over wat er met buizen mogelijk is. Als recencent kun je je natuurlijk de doorsnee recenceren, wat Armand kennelijk doet, maar de werkelijke top voor een buizen versterker ligt echt ergens anders. Dat laatste zou een recencent ook moeten weten/ vermelden. Ik blijf erbij dat veel recencenten niet of slecht aangeven (ik denk zelf dat ze het niet eens weten) waar de werkelijke beperkingen liggen. Dat geldt niet alleen voor de buis maar ook voor de transistor. ouwehoer maar lekker door ik ga muziek draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Nu goed? Nee. Met "nooit geen" zeg je taalkundig "altijd". nix maal nix blijf nix Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts