Jurgenvanes Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Hallo, Momenteel ben ik me aan het orienteren de de wereld van de monitor, met welke ik mijn CM4's van B&W wil gaan vervangen. Nu ben ik wat specificaties aan het bekijken en vraag ik me af wat het frequentiebereik zegt over een speaker? Er zit veel verschil in, van beginnend 20Hz tot 65Hz en eindigend bij 20KHz/30KHz. Mijn CM4's hebben een frequentiebereik van 38Hz tot 20KHz. Ik ben op zoek naar een monitor die instaat is mijn muziek verfijnder weer te geven dan momenteel het geval is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Let bij die getallen van het frequentieberiek in ieder geval bij hoeveel db ze opgegeven worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Dat heb ik nog niet gedaan! Wat vertelt mij dit dan? bijvoorbeeld 65Hz bij 88db? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 januari 2005 Report Share Posted 28 januari 2005 Dat heb ik nog niet gedaan! Wat vertelt mij dit dan? bijvoorbeeld 65Hz bij 88db? Het gaat om de demping. Er staat bv. 30 Hz bij -3 db. Dan komt die 30 Hz er nog redelijk luid uit. Het kan ook bij -12 db of erger, maar dan wordt dat getal vaak niet genoemd snap je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 28 januari 2005 Author Report Share Posted 28 januari 2005 Als het aantal db's er niet bij vermeld wordt moet ik het ergste verwachten, komt er geen luid geluid uit? De Castle monitor vermeld dit er niet bij. De Monitor Audio s2 bijvvorbeeld weer wel, deze geeft idd -3db aan. De 88db die ik schreef was de gevoeligheid van de luidspreker en ik begrijp dat deze er niets mee van doen heeft. Ik realiseer me dat ik dit topic in het luidsprekerforum had moeten plaatsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts