Raymond a Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 Beste mede forummers, sinds kort ben ik van plan om mijn toch zeker al 15 jaar oude magnat project zuiltjes (project 2 of 3) te vervangen door iets wat wat meer past bij de fronts (infinity omega). Nu heb ik van jm lab-focal speakers gehoord uit de chorus klasse. Als ik ze vergleek met een paar andere indezelfde prijsklasse, kwamen ze er zeer goed uit. Nu ben ik van plan om ongeveer 600-700 euro per speaker uit tegeven. En in deze prijsklasse zit je dan bij jmlab in de kobalt zuiltjes of de electra monitor (okee, ietsje meer). mijn vraag is nu, kent iemand ze? Waar zal ik eerst naar gaan luisteren. Wat is het grote verschil tusen die twee. En... misschien nog wel belangrijker, heeft iemand het idee dat ik voor dat geld een andere/betere speaker kan kopen. Erg benieuwd naar jullie meningen, groeten, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 de chorus line is top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 29 januari 2005 Report Share Posted 29 januari 2005 ga de jm lab electra 906 eens luisteren, kost normaal rond de 800 euro per stuk maar wordt op diverse plaatsen aangeboden voor 500 euro per stuk erg mooie speaker, heb hem zelf gehad maar door overgaan op zelfbouw weer van de hand gedaan, immers het kan altijd beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Jazeker wel. Heb ook een aantal speakers in die prijsklasse tegen elkaar gezet en vond de Monitor Audio Silver S8 er toch de duidelijk betere in. Waag er eens een luistersessie aan. Je zult versteld staan hoe vol, warm en detailistisch het geluid is uit deze slanke zuilen. Engels fabrikaat dus afwerking is top. Prijs ongeveer 650,-. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Kun je niet beter een paar Infinities met Emit tweeters op de kop tikken?? Een homogeen geluid is ook belangrijk bij surround. Nog een optie is de Infinity Overture monitoren, deze kun je goed tweede hands krijgen. Monitoren die in het laag actief zijn, dus lekker veel dynamiek voor DTS. Je kunt er dan ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Ik heb er inderdaad aan zitten denken om naar infinity te kijken, ik weet alleen niet welke ik dan zou moeten nemen (ja de omega.. maar ik wil niet nog 2 eindversterkers neerzetten en ze nemen wat veel plaats in) de Delta serie had ook dezelfde tweeters dacht ik. Het probleem met 2e hands is alleen dat je nooit echt kan luisteren zoals bij nieuwe. Als je weet wat je wilt hebben is het wel een optie. De overture vind ik geen goed idee. Ik heb er wel aangedacht hoor, mijn ouders hebben de overture 3. Het vervelende van die speaker vind ik het aan en uitschakelen, als je dat nou uit kon zetten is er niks aan de hand. Maar als achterluidspreker lijkt me dat elke keer dat hij laag nodig heeft is hij net te laat , want hij had zichzelf net weer uit gezet. Maar je hebt wel gelijk, infinity's erbij geven wel een beter geluidsbeeld. groeten, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Ik heb er inderdaad aan zitten denken om naar infinity te kijken, ik weet alleen niet welke ik dan zou moeten nemen (ja de omega.. maar ik wil niet nog 2 eindversterkers neerzetten en ze nemen wat veel plaats in) de Delta serie had ook dezelfde tweeters dacht ik. Het probleem met 2e hands is alleen dat je nooit echt kan luisteren zoals bij nieuwe. Als je weet wat je wilt hebben is het wel een optie.De overture vind ik geen goed idee. Ik heb er wel aangedacht hoor, mijn ouders hebben de overture 3. Het vervelende van die speaker vind ik het aan en uitschakelen, als je dat nou uit kon zetten is er niks aan de hand. Maar als achterluidspreker lijkt me dat elke keer dat hij laag nodig heeft is hij net te laat , want hij had zichzelf net weer uit gezet. Maar je hebt wel gelijk, infinity's erbij geven wel een beter geluidsbeeld. groeten, Raymond de ouvertures gewoon niet op een geaard stopcontact als je luistert, dan schakelen ze niet uit. Ik kan mij van vroeger herinneren dat die delta's prima klonken (zeker als achter speaker). Ik heb ze nog overwogen jaren terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saroes Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 al eens gehoord van TANNOY SENSYS DC1 ? Heb ze zelf ook als front speakers (stereo). Het zijn toppers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts