vrut Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Gegroet, Ik heb maar eens mijn oude Audio Research Sp-6c voorversterker uit de kast gehaald. Samen met een andere uit het stof, de Musical Fidelity P270 wil ik weer wat muziek maken. Nu wil ik de buizen afregelen. Ik zit niet zo in de electronica en buizen, en heb dus een paar vragen. Als ik het goed heb zit er zowel voor de phono als voor de line 3 buisjes. Twee maal ECC83 + Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Een MF p270 onder het stof wat een zonde, mooi apparaten zijn dat uit die lijn. Mag ik dan vragen waar je mee normaal muziek mee maakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Een MF p270 onder het stof wat een zonde, mooi apparaten zijn dat uit die lijn. Mag ik dan vragen waar je mee normaal muziek mee maakt? Gegroet, Eerst draaide ik met een Goldmund Stereo Job, een versterkertje van 3,5 kilo. Op mijn vorige Dynaudio's 1.3mk2 speelde hij naar mijn smaak de MF en Audio R. weg. Goldmund Job is een speciale snelle schakeling. Geen prut spul, kost dan ook zo'n 1650,- bij Multifoon. Echter de Thiel 2.2. met passieve woofer houdt hij niet goed in bedwang. Het laag klinkt nu strakker. Ik heb ook nog de MF X-PSU, X-Pre en X-LP. Maar nu heb ik er in ieder geval een goede verwarming bij Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Een MF p270 onder het stof wat een zonde, mooi apparaten zijn dat uit die lijn. Mag ik dan vragen waar je mee normaal muziek mee maakt? Gegroet, Eerst draaide ik met een Goldmund Stereo Job, een versterkertje van 3,5 kilo. Op mijn vorige Dynaudio's 1.3mk2 speelde hij naar mijn smaak de MF en Audio R. weg. Goldmund Job is een speciale snelle schakeling. Geen prut spul, kost dan ook zo'n 1650,- bij Multifoon. Echter de Thiel 2.2. met passieve woofer houdt hij niet goed in bedwang. Het laag klinkt nu strakker. Ik heb ook nog de MF X-PSU, X-Pre en X-LP. Maar nu heb ik er in ieder geval een goede verwarming bij Groeten, Fred Nog meer MF... Ik heb de x-psu, x-pre (ik heb echter geen platenspeler) ook, leuke spullen. Ik heb ook nog veel andere apparaten uit die "tonnetjes" lijn. Ik kan je echter niet helpen met de afstelling van buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Sjef Van Oekel: " Potverdomme! Door al dat gezeik heb ik ineens weer zin in mijn leven!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Oja, ik mis veel schroefjes van de onder en bovenklep. Ik heb al eens gemaild naar de importeur, maar blijkbaar was het niet genoeg handel, want geen respons, Hebben jullie een idee (waarschijnlijk Amerikaanse schroefdraad). Groeten, Fred Hoi Fred, hier een late reaktie. V.w.b. de schroefjes, had ik hetzelfde probleem dat jij ook aangaf. Een aantal waren beschadigd door het wisselen van het stuurbuisje (ecc 88). Ik heb hier in de regio alle speciaalzaken afgebeld, maar niemand kon mij a/d gevraagde boutjes helpen met de 1/8 engelse draad. Ik heb toen maar een draadtap ter hand genomen en de originele draad vergroot naar M4. De boutjes heb ik vervangen door RVS-imbusboutjes. Je kunt ook andere boutjes nemen, maar dat is uiteraard eigen smaak. Ik moet zeggen, dat ziet er gelikt uit. Zorg er wel voor dat als je met een tapje gaat werken, je alles goed wegzuigt, dit om eventuele kortsluiting te voorkomen. En v.w.b. de buisjes kan ik je weinig advies geven. Hoelang heb je met de voortrap gedraaid voordat ie in de kast verdween? Normaal gesproken gaan stuurbuisjes een behoorlijk lange tijd mee ( ca. 5000 uur). Ik heb mijn 6DJ8 vervangen door een e88cc van Amperex (bugle boy), en ik moet zeggen dat ie weer als nieuw klinkt en veel mooier dan met de Sovtek die er eerst in zat. Gewoon proberen. Ik heb trouwens niks af hoeven regelen. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts