mordante Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Ik sprak laatst iemand het gesprek ging toen over plantenspelers, hij zij dat ik zeker een keer een Zyx element zou moeten proberen. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord. Heeft iemand ervaring met dit merk? Het enige dat ik weet is dat Rik Stoet in Den Haag het merk verkoopt. Zelf word ik namelijk wat achterdachtig als iemand een merk zo de hemel in prijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 17 februari komt de importeur van Zyx; Music Matters, naar Audioclub Oost Brabant om middels Amazon draaitafels, Chord versterking en Amphion speakers diverse Zyx elementen te komen demonstreren... Need to say more? Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 januari 2005 Author Report Share Posted 30 januari 2005 Dank je wel voor de info, helaas woon ik zelf in Leiden, en ff naar Oost Brabant heen en weer rijden zit er niet in. Maar ik ben erg nieuwschierig naar wat de bevindingen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Dank je wel voor de info, helaas woon ik zelf in Leiden, en ff naar Oost Brabant heen en weer rijden zit er niet in. Maar ik ben erg nieuwschierig naar wat de bevindingen zijn. You're welcome! Leiden is inderdaad een pokke end van Vessem vandaan. Maar waar kun je op 1 avond verschillende Zyx elementen met elkaar vergelijken? Graag gedaan. Sla het verslag van deze demo maar erop na. Zal, schat ik, zo begin maart op onze site staan. Ook ik heb ernstige interesse in hun demo, weet ik immers dat ze errig mooie producten importeren. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 Dank je wel voor de info, helaas woon ik zelf in Leiden, en ff naar Oost Brabant heen en weer rijden zit er niet in. Maar ik ben erg nieuwschierig naar wat de bevindingen zijn. You're welcome! Leiden is inderdaad een pokke end van Vessem vandaan. Maar waar kun je op 1 avond verschillende Zyx elementen met elkaar vergelijken? Graag gedaan. Sla het verslag van deze demo maar erop na. Zal, schat ik, zo begin maart op onze site staan. Ook ik heb ernstige interesse in hun demo, weet ik immers dat ze errig mooie producten importeren. Met vriendelijke groet, Erjee. Beste , Zelf zou ik het ervoor over hebben om te gaan, als ze verschillende merken met elkaar te vergelijken. BV Ortofon,Koetsu,Transfiguration,Lyra,Grado,Van den Hul,Jan Allaerts,Benz Micro,Audio Technica,Goldring,Linn,Dynavector etc. En deze natuurlijk met Zyx dan kun je een reference uitzoeken en daar vanuit gaan op een voor jou onbekende installatie en ruimte ( acoustiek) Maar om een Opel met een Opel te vergelijken zet denk ik niet zoveel zoden aan de dijk. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 QUOTE=Haudio,30 Jan 2005, 22:17:48][ Zelf zou ik het ervoor over hebben om te gaan, als ze verschillende merken met elkaar te vergelijken. BV Ortofon,Koetsu,Transfiguration,Lyra,Grado,Van den Hul,Jan Allaerts,Benz Micro,Audio Technica,Goldring,Linn,Dynavector etc. En deze natuurlijk met Zyx dan kun je een reference uitzoeken en daar vanuit gaan op een voor jou onbekende installatie en ruimte ( acoustiek) Maar om een Opel met een Opel te vergelijken zet denk ik niet zoveel zoden aan de dijk. MvG, HAudio Niet helemaal mee eens. Sowieso zou ik niks in een Opel vs. Opel vergelijk vinden , maar degene die om wat voor reden dan ook daarin wil stappen kan er heel veel baat bij hebben om de unieke ... kwaliteiten van een Corsa naast een Astra of zelfs Agila uitgelegd en gedemonstreerd te krijgen. Morante gaf aan, dat hij op zoek is naar info over (verschillende) Zyx elementen. Welnu, genoemde demo voorziet in die vraag. Joenit heef eens bij de AOB een vergelijkbare demo gegeven met hun P3, P25 en P9. Allemaal hetzelfde element, dezelfde phono voorversterker op dezelfde set. Zeeeer verhelderend. Ik ben het wel met je eens dat een vergelijk tussen verschillende pick up merken ook zeer interessant is. Maar er is geen enkele importeur of winkelier te vinden (TOT NU TOE!!!) die aan zo'n demo wil(de) mee werken. Wellicht dat dit na dit bericht wil veranderen??? Reacties zijn meer dan welkom. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Staat er nog ergens een verslag op internet van het vergelijk tussen de P3, P25 en P9? Ik ben er wel nieuwschierig naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Helaas, Destijds waren de verslagen nogal kort. November 2002: De bijeenkomst van november stond in het teken van platenspelers. Voor de tweede keer bezocht namelijk Joenit onze club. Joenit nam drie Rega platenspelers mee, de P3, de P25 en de nieuwe P9, met daarin hetzelfde Micro-Benz MC element en batterij gevoede phono-voorversterkers. Verder ook Rega versterkers en een cd-speler van Rega met hierbij Totem speakers. Het vergelijk tussen de verscheidene platenspelers stond natuurlijk voorop. Veel tijd om muziek te luisteren was er deze keer niet, want velen van jullie hadden meerdere vragen aan de importeurs. Hierdoor zijn we in een avond veel van de verscheidene platenspelers te weten gekomen. Desalniettemin zijn er zeker bijzondere en soms zeldzame platen gedraaid. Een analoog avondje wat voor herhaling vatbaar was! Maar sta me toe heel kort wat omschrijvingen op te sommen; P3: heel fraai! P25: aanzienlijk serieuzer en in ALLE opzichten beter! (heb ik mezelf 'n paar weken later gekocht) P9: ongelofelijk; zo'n simpel ogend machien, maar... Boy! Wat een muziek. (wel een beetje pittig geprijsd). Verder en in het algemeen: * enorm spetterende muzikaliteit * bijzonder gebruiksvriendelijk * allemaal hun geld dubbel en dwars waard (dus koop wat je budget toelaat!) Als je een P25 voor weinig vindt (moet lukken, nu dat die niet meer gevoerd wordt) KOOOP dat ding. Of ga voor een luistersessie van de nieuwe P5 of P7. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 Ik heb al een paar maanden een P25, ik moet er nu alleen nog een goed element bij hebben. Er zit nu een MC2 (Nr. 2) van Ortofon in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Ik heb al een paar maanden een P25, ik moet er nu alleen nog een goed element bij hebben. Er zit nu een MC2 (Nr. 2) van Ortofon in. Een goeie keuze, al zeg ik het zelf . Ik gebruik een Grado Prestige Green MM en een Benz MC Gold MC. Verder ook nog een Clearaudio Virtuoso Wood geprobeerd. Vooral die Grado viel me vies tegen: Dat er voor ZO weinig geld een ZO ontzettend muzikaal element te koop is... De Clearaudio liet ik voor wat ie was. In mijn optiek niet de 8x hogere prijs (!) waard, in ieder geval. Zodra ik meer weet van de verschillende Zyxen, laat ik je dat weten. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts