Jump to content

Philips dvd 963 sa v.Medevoort

HiTejoFi
 Share

Recommended Posts

Olla,

Ik ben dus een bezitter van een Philips dvd 963 sa v.Medevoort. Prima ding en dan vooral het dvd en sacd gedeelte. Echter het cd geluid daar heb ik moeite mee. Dat klinkt mij te digitaal. Ik heb hiervoor een CEC TL5100Z gehad en die begin ik nu erg te missen. Dat analoge en die rust van de CEC heeft de Philips niet! Ik mis warmte en dynamiek.

Heeft iemand een voorstel/suggestie voor een mogelijke modificatie? Ik heb zelf over een buisje zitten denken maar ik weet helemaal niet of dat kan bij deze speler die immmers al is gemodificeerd door v. Medevoort. Ik weet dat ik nooit het geluid van de CEC kan krijgen maar ik wil toch een poging in die richting ondernemen.

Ik heb ook een externe dac geprobeerd (Rotel 980) maar die wilde niet locken. Is dat sowieso moeilijk bij deze speler of moet ik dan iets laten veranderen.

Dank voor alle eventuele hulp en suggesties!

Grt, Tejo

wil je een vorm van buizengeluid krijgen kijk dan eens of je een tweedehands Musical Fidelity x-10d op de kop kan tikken, kost rond de 125-150 euro en hierin zitten twee ecc88 buisjes, je sluit het geval aan op de analoge uitgang van je sacd963 en hebt dus wel nog een extra interlink nodig om de x10d door te lussen naar je versterker. ik heb zelf een Shengys cd10s en deze heeft een dergelijk

buizentrapje ingebouwd in de speler, de bekende marantz spelers met tjoeb modificatie hebben een soortgelijke buizentrapje ingebouwd

zeer de moeite waard

nog een paar tips om muziek uit een CD-speler te halen:

- zet m op een zware ondergrond (3cm steen)

- dan op masterbase

- leg er wat zwaars bovenop

- meer bitumen in de kast

- haal die schakelende voeding eruit en vervang m door een Tent-voeding

- doe een tentclockje erin

- zet m aan fatsoenlijke netkabel, of hang tenminste een ferrietring om de kabel want die voeding doet je andere apparatuur geen goed

zo kan ik nog wel even verder.

groetrob

een wat te hard digitaal geluid kan vaak aanzienlijk aangenamer gemaakt worden door een paar basiskwalen aan te pakken zoals matige stroomvoorziening, trillende ondergrond, kasten die lekker mee-zingen met de muziek.

zelfs als je een hele fijne DAC erop zet, zal je deze dingen nog een verbetering horen brengen. en zonder die DAC dus ook.

vergeet ook niet de bovenkant van de kast, dat bliklaagje staat vrolijk mee te zingen met de muziek.

groet

Hallo,

Rob, de maatregels die je noemt hebben zoals ik al beaamde zeker effect.

Maar enkel het ergste (of het topje ) wordt er mee beteugeld.

De 963 is nu eenmaal geen analoog klinkende speler.

Wel kan ik me voorstellen dat het op sacd niveau wel analoger overkomt, vanwege de verhoogde resolutie.

Ik denk dat als Theofi er zich nu al aan irriteert, deze irritatie alleen maar toe zal nemen (zeker!).

Welke dac heb je in gedachte i.c.m. de Philips ?

En als je met een dac gaat werken, is de Philips dan wel zo"n mooi loopwerk??!

Groet, Mark :)

das waar, ik heb de 963 beluisterd omdat die als troostprijs werd geboden voor mijn kaduuke gemod. SACD1000

Het was idd wat digitaal.

niet gedaan dus (los van dat ik nu bang ben voor defecten met alles dat van Philips komt).

groet

Ik heb iemand gesproken die dezelfde speler heeft maar dan zonder vM modificatie en die had er een losse Audio Note buizendac op aangesloten. Eerst wilde deze niet locken maar na een aanpassing van Ed d. Jong ging dat wel. Deze man had geen problemen met de combi en had dit voornamelijk gedaan om zo ook nog van sacd-geluid te kunnen genieten.

Ik heb laatst een Rotel dac willen aansluiten maar die wilde ook niet locken.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een buizendac. In het andere geval zal ik dan toch weer terug gaan naar een tweede cdspeler en de Philips behouden voor dvd en sacd. Ik zelf heb tot nu toe nog geen enkel probleem met mijn Philips gehad. Effe afkloppen :blink:

Ik durf het bijna niet te vernoemen na mijn vroegere ervaringen met andere forums maar ik heb toch maar even mijn netkabel veranderd. Was een Audio Agile kabel en is nu een zelf gemaakte kabel: stuk Monster Z1R +/- en een stuk IXOS als aarde. Kopp stekker en een degelijke stekker voor de cdingang.

Klinkt toch anders! Vriendelijker maar soms ook wat wolliger.

MAAR JA, DAT ZAL WEL ERGENS TUSSEN MIJN OREN ZWEVEN. :D GEVAARLIJK TERREIN :P

IK ZAL ER DAN OOK MAAR NIET MEER OVER BEGINNEN ;)

Grt, HiTheoFi

Inmiddels heb ik een CAMBRIDGE AUDIO DAC 3 aan mijn Philips gekoppeld. Locken geen probleem en mijn eerste indrukken zijn goed! Deze dac klinkt heel open, veel lucht. Wanneer ik hem bij een a/b vergelijking terug schakel naar de interne dac implodeert het geluidsbeeld. Wel hoor ik een raffelig randje. Waarschijnlijk een jitter probleem. Op internet heb ik een leuk mod-project van deze dac gevonden. Misschien ga ik dat ook wel doen.

Grt, HiTheoFi

[ik heb er ook een die door vMedevoort is gemod.

Probeer eens een dikke voedingskabel b.v. 3*2.5 mm2.

En neem een echte interlink, die van vanden Hull, de D102 MKIII

Veel succes

Peerke]

De dikke voedingskabel en de D102Mk3 zitten al aangesloten op mijn speler.

Heb er nu een x10d tussen hangen. Ben voorlopig positief!

Grt, Theo

• 4 weeks later...
[ik heb er ook een die door vMedevoort is gemod.

Probeer eens een dikke voedingskabel b.v. 3*2.5 mm2.

En neem een echte interlink, die van vanden Hull, de D102 MKIII

Veel succes

Peerke]

De dikke voedingskabel en de D102Mk3 zitten al aangesloten op mijn speler.

Heb er nu een x10d tussen hangen. Ben voorlopig positief!

Grt, Theo

:D Hallo,

Bij de instellingen kun je ook veel progessie behalen.

Zet je instellingen op -5 db en als het goed is hoor je nogal wat veranderoingen in het geluidsbeeld ;):D

das waar, ik heb de 963 beluisterd omdat die als troostprijs werd geboden voor mijn kaduuke gemod. SACD1000

Het was idd wat digitaal.

niet gedaan dus (los van dat ik nu bang ben voor defecten met alles dat van Philips komt).

groet

Heb je van Philips al een betere oplossing aangeboden gekregen? Of wordt het procederen?

• 2 weeks later...

!!!HET DEFINITIEVE OORDEEL!!!

Ook met de X10D werd het uiteindelijk niet veel beter. Ik denk dat het principe van de X10D niet van toepassing is op de DVD963SA. De vM modificatie zal toch op een nivo zitten waarbij de MF X10D niet meer helpt.

Dus op het web een beetje zitten surfen en voor een leuke prijs de Pioneer PDS-06 gekocht die ook nog in nieuwstaat is. Ik ben altijd al een beetje verliefd geweest op dat stable platter loopwerk! :rolleyes:

Helemaal fantasties!!!!!!!!!!! Mijn geluid is weer helemaal terug. Natuurlijk niet zoals de CEC maar ik kan i.i.g. weer blij naar mijn cdtjes luisteren.

Laat de Pioneer binnenkort modificeren met een Tent clock en ect. Heb gehoord dat deze daar erg gevoelig voor is en dus nog een paar grote sprongen vooruit kan maken.

De DVD963SA voldoet prima als DVD & SACD speler.

HiTheoFi is weer blij :D

• 3 weeks later...

Beste HiTeJofi,

Gelukkig nog iemand die blij is met zijn SA963. De mijne is volledig verbouwd door De Groef audio in groningen en klinkt hierdoor ook minder digitaal. Voeding etc aangepast volledig opgebouwd met blackgates etc.

Ik heb wel een ander vraagje aan jou over de instellingen: Als ik mijn cdspeler instel via luidsprekers en dan muziekweergave kies dan klinkt mijn speler veel beter dan via de instelling filmweergave.

Maarnu, ik zet mijn cdspeler op standby en vervolgens weer aan en ik moet mijn instellingen weer aanpassen want hij heeft het weer op filmweergave gezet. Weet jij hoe ik dit kan aanpassen en doet de speler dit bij jou ook? Ik heb philips al een email gestuurd maar mischien weet jij het ook.

Groeten Spijkie