vihori Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 De verkoop van de SACD's schijnt drastisch terug te lopen. Een van de grootse verkooppunten in Nederland "Media Markt" heeft een groot aantal SACD's drastisch in prijs verlaagd en ze worden ook niet meer apart opgesteld in hun speciale SACD hoek. Ook het aanbod ervan is behoorlijk verminderd. Wat gaat dit nu betekenen? Is het omdat door de slechte verkopen in de audio branche in het algemeen, dat ook de duurdere SACD's hierdoor slecht verkopen? Of staat er weer iets anders te gebeuren? Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 januari 2005 Report Share Posted 30 januari 2005 De verkoop van de SACD's schijnt drastisch terug te lopen.Een van de grootse verkooppunten in Nederland "Media Markt" heeft een groot aantal SACD's drastisch in prijs verlaagd en ze worden ook niet meer apart opgesteld in hun speciale SACD hoek. Ook het aanbod ervan is behoorlijk verminderd. Wat gaat dit nu betekenen? Is het omdat door de slechte verkopen in de audio branche in het algemeen, dat ook de duurdere SACD's hierdoor slecht verkopen? Of staat er weer iets anders te gebeuren? Vihori Beste, Je ziet het gebeuren, sacd moet het veld ruimen voor Vinyl : ) MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arieson Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 De verkoop van de SACD's schijnt drastisch terug te lopen.Een van de grootse verkooppunten in Nederland "Media Markt" heeft een groot aantal SACD's drastisch in prijs verlaagd en ze worden ook niet meer apart opgesteld in hun speciale SACD hoek. Ook het aanbod ervan is behoorlijk verminderd. Wat gaat dit nu betekenen? Is het omdat door de slechte verkopen in de audio branche in het algemeen, dat ook de duurdere SACD's hierdoor slecht verkopen? Of staat er weer iets anders te gebeuren? Vihori In plaats van zo maar weer even een gerucht te verspreiden kun je je beter even goed informeren. Wat simpele vanaf je pc kan. Dan zie je snel dat er erg veel SA-CD activiteiten zijn, op hard en software gebied. http://www.highfidelityreview.com/news/sacd.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Universal en Sony(BMG) stoppen of zijn al gestopt met sa-cd. Pipeline projecten worden nog afgemaakt en dan is het afgezien van wat audiofiele en klassiek labels afgelopen. Het probleem word straks, omdat de 4 grote maatschappijen niks meer uitbrengen, dat veel winkels de rest van de beperkte oplagen ook niet meer op voorraad gaan nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Eigenlijk is het nooit wat geweest. Beperkt assortiment, duur, en dat is nooit beter geworden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Krijg ik nou eindelijk gelijk !?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 De CD verkopen lopen nog veel harder terug..... Ik denk dat wel straks alleen nog MP3 kunnen downloaden...... kmoernieaandenken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 De CD verkopen lopen nog veel harder terug..... Ik denk dat wel straks alleen nog MP3 kunnen downloaden...... kmoernieaandenken.... Toch maar weer en Elpeetje scoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 De CD verkopen lopen nog veel harder terug..... Er is nog hoop. 't Schijnt in de VS vorig jaar juist te zijn gestegen. Misschien omdat men via internet (in de VS) bestelt? Linkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 En hoe zit het eigenlijk met de verkopen van DVD audio? Niet veel beter, vrees ik? Ik was bij introductie van SACD (en DVD audio) nog wel zo enthousiast; eindelijk zou die gemankeerde CD techniek opgevolgd worden door een serieus medium! Jammer dat de industrie het zo verknoeid heeft met de marketing. Maar wie weet kan de redding nog uit de hoek van de computer wereld komen in de vorm van Intel's "high definition audio" of iets dergelijks. Een album van 4 GB, of meer, downloaden duurt dan misschien eventjes, maar dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Met DVD Audio is het al niet veel beter. Er is nog wel hoop in de vorm van DualDisc waarbij het mogelijk is om DVD Audio hires content in combinatie met een CD release uit te brengen. Daarnaast is het DVD Audio formaat niet gebonden aan speciale hardware aan de productiekant. Kleinere labels kunnen dan ook makkelijker zonder 'speciale subsidies' een DVDA releasen. (Bijvoorbeeld: http://www.nightwish.com ) De DualDisc releases van Universal en Warner hebben over het algemeen 24 bits terwijl SonyBMG om 'politieke' redenen het (nog) beperken tot DVD Video resoluties. (Waarbij stereo ook tot 24bits 96ks kan gaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Naar mijn bescheiden mening zal de CD nog veel jaren verkocht blijven. Dit, i.t.t. SACD of DVD-Audio. Niet, omdat deze twee formaten niet zouden deugen. Nee, de penetratiegraad van de gewone cd-speler is zo enorm... dat er bij de grote massa geen belang bestaat om alles te vervangen voor SACD e.d. spelers. Daarnaast vrees ook ik dat DVD video en MP3 een grotere "bedreiging" gaan vormen voor het muziekaanbod op cd. Afwachten. Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Mwah, afwachten is grotendeels de reden waarom beide formaten het (hoogstwaarschijnlijk) niet gehaald hebben. Naast het gekissebis tussen de fabrikanten natuurlijk en de minder gunstige economie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 volgens mij zijn nu alle cds van rolling stones dual layer terwijl ze niet duurder zijn geworden dus sacd en gewone cd op een schijfje dat zou elke platenmaatschapij moeten doen zodat je zelf kan kiezen wanneer je sacd speler gaat kopen en zo langzaam je collectie kan updaten naar sacd Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 SACD was leuk. tot mijn SACD1000 een hoop extra condensatortjes kreeg van Van Medevoort en nog wat gepruts waardoor het verschil tussen redbook en SACD knap minder werd, en vervolgens het hele ding kaduuk ging en ik straks naar de rechter kan om de winkelier consumentrecht bij te brengen. zo dat moest er even uit groet weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 De verkoop van de SACD's schijnt drastisch terug te lopen.Een van de grootse verkooppunten in Nederland "Media Markt" heeft een groot aantal SACD's drastisch in prijs verlaagd en ze worden ook niet meer apart opgesteld in hun speciale SACD hoek. Ook het aanbod ervan is behoorlijk verminderd. Wat gaat dit nu betekenen? Is het omdat door de slechte verkopen in de audio branche in het algemeen, dat ook de duurdere SACD's hierdoor slecht verkopen? Of staat er weer iets anders te gebeuren? Vihori In plaats van zo maar weer even een gerucht te verspreiden kun je je beter even goed informeren. Wat simpele vanaf je pc kan. Dan zie je snel dat er erg veel SA-CD activiteiten zijn, op hard en software gebied. http://www.highfidelityreview.com/news/sacd.asp Mwahahahaaaa Spyro Gyra on SACD On October 23rd, 2001, Heads Up International will be releasing their first SACD title, Spyro Gyra's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2005 Report Share Posted 31 januari 2005 Nu snap ik waarom die la leeg is Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 31 januari 2005 Author Report Share Posted 31 januari 2005 De verkoop van de SACD's schijnt drastisch terug te lopen.Een van de grootse verkooppunten in Nederland "Media Markt" heeft een groot aantal SACD's drastisch in prijs verlaagd en ze worden ook niet meer apart opgesteld in hun speciale SACD hoek. Ook het aanbod ervan is behoorlijk verminderd. Wat gaat dit nu betekenen? Is het omdat door de slechte verkopen in de audio branche in het algemeen, dat ook de duurdere SACD's hierdoor slecht verkopen? Of staat er weer iets anders te gebeuren? Vihori Beste, Je ziet het gebeuren, sacd moet het veld ruimen voor Vinyl : ) MvG, HAudio Dat zou jouw wel passen, he! Muziek met een kampvuurtje erbij! Gezellig toch?! Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Dat zou jouw ook wel passen. Als je een goed geluid wenst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Toch morgen eens kijken naar de sacd uitverkoop bij MM (Utrecht). Nog aanraders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Dat zou jouw ook wel passen. Als je een goed geluid wenst... Zeker weten!! Maar ik heb de lat nogal hoog liggen en mijn financieen laten dit momenteel niet toe! 'kZal geduld moeten hebben. Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Tja en nu komt JVC ook nog met XRCD en die schijn je in elke cd speler te kunnen afspelen met het voordeel van een hogere resolutie. We zien straks door de bomen het bos niet meer, Ik denk dat ik nog maar ff wacht met een SACD speler te kopen. Ik had er zo op gehoopt dat SACD het helemaal zou worden maar het lijkt er nog niet echt op. Nou ja wie weet doet XRCD het straks beter. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Tja en nu komt JVC ook nog met XRCD en die schijn je in elke cd speler te kunnen afspelen met het voordeel van een hogere resolutie. We zien straks door de bomen het bos niet meer, Ik denk dat ik nog maar ff wacht met een SACD speler te kopen. Ik had er zo op gehoopt dat SACD het helemaal zou worden maar het lijkt er nog niet echt op. Nou ja wie weet doet XRCD het straks beter. Marcel Je had gehoopt dat SACD de slagroom op het toetje zou zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Tja en nu komt JVC ook nog met XRCD en die schijn je in elke cd speler te kunnen afspelen met het voordeel van een hogere resolutie. Nou ja wie weet doet XRCD het straks beter. Marcel Goh de cd bestaat al 30jaar en nu realiseren de fabrikanten dat je met opnametechnieken de kwaliteit kan verbeteren. Ik ben erg tevreden met deze ontwikkeling. Kun je nagaan wat ze over 30jaar uit sacd kunnen halen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Tja en nu komt JVC ook nog met XRCD en die schijn je in elke cd speler te kunnen afspelen met het voordeel van een hogere resolutie. We zien straks door de bomen het bos niet meer, Ik denk dat ik nog maar ff wacht met een SACD speler te kopen. Ik had er zo op gehoopt dat SACD het helemaal zou worden maar het lijkt er nog niet echt op. Nou ja wie weet doet XRCD het straks beter. Marcel Je had gehoopt dat SACD de slagroom op het toetje zou zijn? Ik hou niet van slagroom Nee maar ff serieus, het was toch een prima opvolger geweest voor de CD. Maar zoals het er nu naar lijkt is SACD gedoemt te mislukken net als HDCD erg jammer. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik er nog geen speler voor aangeschaft heb een paar jaar terug was HDCD het helemaal , ik zocht toen een DVDspeler en heb toen 1 gekocht die ook HDCD kon spelen. Dat was mooi mee genomen, maar ik zou als ik SACD willen afspelen er speciaal een apparaat voor aan moeten schaffen en aangezien er bij ons in de CD winkel 1 rekje met SACD`s staat zou dat wel erg zonde zijn. Dan heb ik eerst nog wel andere wensen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts