conqubite Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Iemand al gezien of gehoord.? Als ik zo zie wat de prijs in Amerika is stemt mij dat niet vrolijk Ik lees wel dat deze nog beter moet zijn dan de Charisma. Maar toch die prijs Misschien is een VR4jr dan toch een betere keus.. Moet ik ook nog eens beluisteren. Als Rinsma deze binnenkort heeft staan moet ik maar weer eens langs. Ben er wel erg benieuwd naar, en ook of het laag nu beter is geworden. Daarnaast wil ik weer eens horen hoe dit klinkt op de Sonneteers. Altijd een genot. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Of deze speaker beter is dan de Charisma betwijfel ik, want er zit ook nog een woofer aan de zijkant. Het sterke punt van de Charisma is toch de coherentie. $ 9.000,- !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 dat vind ik weer minder, een woofer aan de zijkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 $ 9.000,- !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Een tweeweg is gewoon vaak coherenter dan een drieweg, laat staan een drieweg met een woofer aan de zijkant. Penaudio ontwerpt gewoon ook naar wat moeder de vrouw mooi vind omdat ze weten dat $ 9.000 vaak niet door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Het gaat mijn inziens altijd over het luidsprekerontwerp zelf. Of de woofer aan de zijkant zit zegt dus niks. Als het totaal ontwerp maar klopt. Ik heb met mijn virgo's dus geen enkel probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Ik heb andere ervaringen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 vertel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Penaudio ontwerpt gewoon ook naar wat moeder de vrouw mooi vind omdat ze weten dat $ 9.000 vaak niet door Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 9000 dollar???????? voor een paar Seas Exel drivers in een kastje dan heeft Speaker & Co goedkopere ontwerpen met dit soort drivers Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 9000 dollar???????? voor een paar Seas Exel drivers in een kastje dan heeft Speaker & Co goedkopere ontwerpen met dit soort drivers Marcel Toen ik het bedrag zag zonk de moed me ook in de schoenen. Het is inderdaad belachelijk veel. Toch is het niet zo simpel als jij misschien denkt. De penaudio speakers zijn een slag apart. Er zijn mensen die de monitoren te weining laag vinden hebben. Voor de Rebel vindt ik dat ook. De Charisma ken ik niet goed genoeg om daar een oordeel over te geven maar die schijnt behoorlijk dieper door te kunnen lopen. De baskast die je onder de monitoren kunt zetten bevalt de meesten niet. Heb je een niet al te grote kamer, vallen ze binnen het budget en ben je op zoek dan doe je jezelf ernstig te kort als je de Penaudio Rebel/Charisma niet gaat beluisteren. Ik heb twee gedenkwaardige demo Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 $ 9.000,- !!! Met de huidige dollarkoers zal dat in Nederland wel zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 ...En met alle respect voor S&C want daar hebben ze ook zeker geen slechte spullen maar niets van wat ik bij S&C heb gehoord kan tippen aan deze juweeltjes. Ik besef me daarbij wel dat het appels met peren vergelijken is ... Hebben ze er bij Rinsma meestal ook er wel wat voor staan dat niet te vergelijken is met de apparatuur bij S&C. Bovendien is de luisterruimte bij S&C ook niet echt optimaal (bij Rinsma trouwens ook niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Ik vind die PenAudio met Sonneteer echt waanzinnig goed! Ik kan niet iets bedenken wat ik nog beter vind, ook al heeft JK op mij, net als op Conqubite, ook bijzonder indruk gemaakt. Maar de PenAudio Sonneteer combi is zo natuurlijk levendig, zo totaal muziek, dat heb ik echt nergens anders gehoord. Een belangerijke rol in het geluid is weggelegd voor de PenAudio Charisma speaker. Deze speaker loopt maar tot 50hz maar laat in de ruimte alles qua laag horen. Wil je toch een baskast eronder dan wordt de speaker ineens veel meer een gewone speaker, de ruimtelijkheid en de samenhang zijn dan op een niveau welke meer merken halen. Ik vrees dan ook voor de Serenade... Overigens klopt de bewering van Conqubite dat de speaker totaal niet te plaatsen is. Pal ervoor kun je niet horen dat hij aanstaat. De muziek is overal en de plaatsing is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Het is mijn droomspeaker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Overigens klopt de bewering van Conqubite dat de speaker totaal niet te plaatsen is. Pal ervoor kun je niet horen dat hij aanstaat. De muziek is overal en de plaatsing is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Het is mijn droomspeaker.. Dat klopt, de speaker klinkt enorm ruimtelijk. Ik was een paar keer bij Rinsma toen de Charisma's echt letterlijk midden in de kamer stonden, slechts een meter of 2 van de luisterplek en extreem naar binnen gedraaid. En jemig......wat een 3D plaatje! (op zich wel een opstelling die in real life maar moeilijk te realiseren is,maar ok... wellicht dat ze in een meer gangbare opstelling ook zo goed klinken) groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Ik Blijf het belachelijk veel geld vinden en ik zie zo al iets op de foto wat beter zou kunnen, namelijk de hoeken van de kast die zijn niet eens afgeschuind dat zou je toch voor dat geld wel mogen verwachten marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Vond 3500,- voor de Charisma's al veel.Dan vind ik de prijs/kwaliteits verhouding van de Rebel's wel ok, moet ik zeggen. (rond de 1700,- euro p.p. geloof ik) Volgens mij is de Charisma Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 februari 2005 Author Report Share Posted 2 februari 2005 Ik vind die PenAudio met Sonneteer echt waanzinnig goed! Ik kan niet iets bedenken wat ik nog beter vind, ook al heeft JK op mij, net als op Conqubite, ook bijzonder indruk gemaakt. Maar de PenAudio Sonneteer combi is zo natuurlijk levendig, zo totaal muziek, dat heb ik echt nergens anders gehoord. Hier heb ik niets aan toe te voegen. Een belangerijke rol in het geluid is weggelegd voor de PenAudio Charisma speaker. Deze speaker loopt maar tot 50hz maar laat in de ruimte alles qua laag horen. Daar kan ik me nog niet alles bij voorstellen. 50 Hz is toch 50 Hz?? Dan blijf je toch iets missen?? Een ruimte die laag toevoegd is leuk (of niet ) maar dan heb je toch alleen maar meer laag en geen dieper laag. Mijn broer zijn A/V set met niet al te dure Mission speakers met heeft dat ook. Het is echter niet wat ik graag hoor. De Charisma heb ik eigenlijk nog nooit echt goed vergeleken met de Rebel die ik meestal beluisterd heb. Moet ik toch eens tijd voor maken binnenkort. De eerstvolgende keer dat ik bij Rinsma ben zal ik me richten op de Charisma. Het is alleen zo dat volgens mij de Champion de Charisma niet trekt, Rinsma heeft de Charisma toch altijd op de Alabaster? Het is mijn droomspeaker... Ik dacht dat de King dat was. Zijn ze verkocht of heb je besloten ze te laten staan? Ik heb Rinsma wel eens horen zeggen dat de Penaudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Conqubite, ik heb een tijdje met de Charisma's samengeleefd, deze speaker loopt tot 50hz maar laat net zo veel en net zo duidelijk laag horen als de Kings welke tot 23hz lopen. Met het grote verschil dat een grote trom nog veel beter geplaatst wordt. Ik denk dat daar de truc ook zit en niet in het toevoegen van laag door de ruimte, want daar heb ik ook een hardgrondige hekel aan. De King is inderdaad een droomspeaker. Ik heb hem niet verkocht omdat ik er geen afstand van kon doen, elke dag dat hij te koop stond kreeg ik meer spijt en toen er een serieuze bieding kwam heb ik hem terug getrokken. De speaker maakt zo makkelijk muziek, weet me gewoon nog elke dag te boeien, daar ga ik geen afstand meer van doen. Bovendien vind ik ze mooi, mooier dan de Pen's... De Pen's waren thuis ook zeer bijzonder en objectief bekeken echt beter dan de Kings. Waar ik tegenaan hik is dat ik tevreden ben met de Kings, moet ik dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 februari 2005 Author Report Share Posted 2 februari 2005 Conqubite, ik heb een tijdje met de Charisma's samengeleefd, De Pen's waren thuis ook zeer bijzonder en objectief bekeken echt beter dan de Kings. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ooit de Charisma's ga kopen en met die gedachte kan ik goed leven. Ok, dan kan ik je opmerking beter plaatsen. deze speaker loopt tot 50hz maar laat net zo veel en net zo duidelijk laag horen als de Kings welke tot 23hz lopen. Met het grote verschil dat een grote trom nog veel beter geplaatst wordt. Ik denk dat daar de truc ook zit en niet in het toevoegen van laag door de ruimte, want daar heb ik ook een hardgrondige hekel aan. Dat is iets waar ik het de eerstvolgende keer eens met Rinsma over wil hebben want dit maakt me erg nieuwsgierig. Ondanks dat ik momenteel niet te kort kom heb ik toch wel eens het gevoel dat ik best wat meer vermogen zou willen, bijvoorbeeld om ook die Charisma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 deze speaker loopt tot 50hz maar laat net zo veel en net zo duidelijk laag horen als de Kings welke tot 23hz lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 februari 2005 Author Report Share Posted 2 februari 2005 Een Campion kan prima overweg met de Charisma's. Vertel. Ik meende altijd dat de Campion te licht was bevonden voor de Charisma?? Sonneteer pre/eindtrappen? Die zijn er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Een Campion kan prima overweg met de Charisma's. Vertel. Ik meende altijd dat de Campion te licht was bevonden voor de Charisma?? Naar mijn ervaring is een Alabaster marginaal beter dan een Campion (met Charisma's). Hooguit een tikje overtuigender. Een Campion laten modificeren geeft meer winst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 Sonneteer pre/eindtrappen? Die zijn er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 februari 2005 Report Share Posted 2 februari 2005 De eerstvolgende keer dat ik bij Rinsma ben zal ik me richten op de Charisma. Het is alleen zo dat volgens mij de Champion de Charisma niet trekt, Rinsma heeft de Charisma toch altijd op de Alabaster? De Campion heeft geen problemen met 't aansturen van de Charisma's. Ik heb een maandje of 2 geleden m'n gemodde Campion aangesloten gehad op zowel de Charisma's als de Rebels. Op beiden klonk 't prima. Ik vraag me eigenlijk wel af of het soms niet te ver gaat. Op het Sonneteer forum las ik iets over een mod waarbij de versterker niet meer uitgezet kon worden Dat klopt. Mijn Sonneteer Campion staat nu ook continu aan, terwijl de powerknop dus op uit staat. Hierdoor worden (in mijn geval) 2 ingangen rechtstreeks versterkt, en de overige ingangen alleen wanneer de versterker aan staat. Rinsma liet me de verschillen horen tussen een 'uit' ingang en een 'aan' ingang, en dat was niet subtiel! De versterker is dan ook altijd ready for action. (Mijn Campion had altijd zo'n 45 minuten nodig tot ie optimaal klonk/niet meer warmer werd) Hij zal wel wat meer stroom verbruiken nu, da's een feit. Het Sonneteer forum vind ik niet veel soeps. (ben 't Naim forum gewend ) Je krijgt pas laat 'n reactie, en soms ook een reactie waar je niks mee kunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts