Alco Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 De Charisma heeft een zeer complex filter terwijl in de Rebel een veel eenvoudiger filter zit. Als 't om filters gaat, ben ik eigenlijk een voorstander van hoe simpeler hoe beter Maar als alleen 't filter en de woofer 't verschil is tussen de Charisma & de Rebel, dan is 't giga-prijsverschil eigenlijk niet echt in verhouding, vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 15 februari 2005 Author Report Share Posted 15 februari 2005 Als 't om filters gaat, ben ik eigenlijk een voorstander van hoe simpeler hoe beter Ik heb dat ook een tijd gedacht. Echter kom ik daar van terug. Ik denk dat er voorbeelden genoeg zijn dat aantonen alleen heb ik die niet allemaal beluisterd. Beide kunnen een bijzonder goed resultaat opleveren. Wat beter is...... Maar als alleen 't filter en de woofer 't verschil is tussen de Charisma & de Rebel, dan is 't giga-prijsverschil eigenlijk niet echt in verhouding, vind ik. Eerlijk gezegd vindt ik dat ook. Ik ken de charisma niet goed genoeg om ze echt te kunnen vergelijken. Maar ik vond de rebel al donders goed, op het laag na dan, maar beter geen/minder laag dan slecht laag. Ik denk dat als ze de marge op de charisma (fors) verlagen en de prijzen dus aanzienlijk verlagen dat de verkoopcijfers wel eens drastisch kunnen stijgen waardoor de verkoopaantallen de kleiner marge volledig te niet doen. Komop, iedereen lobbyen bij de importeur. Het vuur is niet zo ver weg dus...... Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Ik vind i.i.g. de charisma veels te duur...de rebel is wat dat betreft beter betaalbaar en daarbij vind ik hem neet iets rauwer, ongepolijster klinken...dat vind ik wel prettig. De charisma zet wel een groot beeld neer, erg mooi...maar voor popmuziek zou ik voor de rebel kiezen.. Doe mij de charisma maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 29 augustus 2005 Author Report Share Posted 29 augustus 2005 Volgens mij is dit een verkapte manier om te zeggen dat je ze hebt staan en de Kings verbannen zijn naar............een overbodige slaapkamer??? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Nooit eerder gezien , dus ook niets van gehoord. Wil niemand kwetsen , maar als ik dit zo op de foto zie denk ik onmiddellijk aan IKEA. Nu , staat IKEA wel bekend om zijn hoge omzet cijfers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Volgens mij is dit een verkapte manier om te zeggen dat je ze hebt staan en de Kings verbannen zijn naar............een overbodige slaapkamer??? Conqubite Nee, ik heb ze niet staan. Wel heb ik de afgelopen maanden regelmatig een bezoek aan Rinsma gebracht en geconstateerd dat mijn mening onveranderd blijft, de charisma's zijn verslavend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Alco is weer eens een andere weg ingeslagen en Puur verkeert in hogere sferen op de velden van het hogeland. Er wordt dus zo goed als niet meer gesproken over Penaudio (en Sonneteer) en dat is jammer. Ik liep tegen een interessante review van de Serenade aan. Worden best interessante dingen gezegd. http://stereophile.com/floorloudspeakers/206pen/index.html Wat wellicht nog interessanter is. Er blijkt nog een nieuwe penaudio luidspreker te zijn, de Alba. Kijkend naar de specs en naar de prijs straks in Amerika kan Penaudio daar wel eens een hele goede zet mee gaan doen. Ik persoonlijk vind de rebel al een topluidspreker, alleen mist deze te veel laag. De Charisma is beter, gaat wat lager maar is ook weer duurder. Deze Alba vult het gat wat er is volgens mij perfect op. Als deze Alba hier beschikbaar wordt en ze houden de prijs zo laag mogelijk dat kon dit wel eens een heel interessant speakertje worden voor veel mensen. Als ze die prijs nou eens laag hielden dan pakken ze de winst wel terug door de verkoopaantallen. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 3200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Oh dat weet jij natuurlijk al weer Heb je Rinsma er al over gehoord?? Ben al heel lang niet meer geweest en ik heb ook geen idee wanneer ik er weer eens kom. Ik zie op de site van de importeur de Serenade inmiddels wel staan maar daar zullen ze niet veel van verkopen denk ik. Dit is een goed alternatief voor iemand die de Charisma overweegt. De serenade is interessant maar volstrekt onbereikbaar. Deze, hoewel ook niet spotgoedkoop, kan ook voor mij nog wel eens interessant zijn in een verre toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Alco is weer eens een andere weg ingeslagen en Puur verkeert in hogere sferen op de velden van het hogeland. Er wordt dus zo goed als niet meer gesproken over Penaudio (en Sonneteer) en dat is jammer Op zich inderdaad wel jammer, want zowel Sonneteer als PENaudio blijven merken die ik nog steeds bijzonder waardeer, en waar je vrij weinig over hoort. Er zijn maar weinig merken die me zo kunnen bekoren als deze. (ahum,naast Naim dus Het nadeel van de PENaudio Rebel en Charisma vind ik dat ze erg smal en diep zijn, waardoor er bijna geen passende stand bij te vinden is. (behalve dan de hoge, iele stands van PEN zelf) Daarnaast heeft (met name) de Charisma dusdanig veel ruimte om zich heen nodig om optimaal te klinken, dat 't in de praktijk een erg lastige speaker is om in een woonkamer te plaatsen. Rinsma heeft 'm ook altijd (letterlijk) midden in de luisterkamer staan. Ik moet toegeven,...die Alba vind ik best een fraaie speaker om te zien, en de prijs is volgens mij 't zelfde als de Charisma. (zonder stands!) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Alco is weer eens een andere weg ingeslagen en Puur verkeert in hogere sferen op de velden van het hogeland. Er wordt dus zo goed als niet meer gesproken over Penaudio (en Sonneteer) en dat is jammer Op zich inderdaad wel jammer, want zowel Sonneteer als PENaudio blijven merken die ik nog steeds bijzonder waardeer, en waar je vrij weinig over hoort. Er zijn maar weinig merken die me zo kunnen bekoren als deze. (ahum,naast Naim dus Het nadeel van de PENaudio Rebel en Charisma vind ik dat ze erg smal en diep zijn, waardoor er bijna geen passende stand bij te vinden is. (behalve dan de hoge, iele stands van PEN zelf) Daarnaast heeft (met name) de Charisma dusdanig veel ruimte om zich heen nodig om optimaal te klinken, dat 't in de praktijk een erg lastige speaker is om in een woonkamer te plaatsen. Rinsma heeft 'm ook altijd (letterlijk) midden in de luisterkamer staan. Ik moet toegeven,...die Alba vind ik best een fraaie speaker om te zien, en de prijs is volgens mij 't zelfde als de Charisma. (zonder stands!) Groeten, Alco Beste Alco, Waneer hou je nou toch eens op met dat mini monitor geneuzel en ga je eens voor het echte werk...... :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Beste Alco, Waneer hou je nou toch eens op met dat mini monitor geneuzel en ga je eens voor het echte werk...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Beste Alco, Waneer hou je nou toch eens op met dat mini monitor geneuzel en ga je eens voor het echte werk...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ten eerste is het een fabel dat grotere luidsprekers niet goed zouden gaan in een wat kleinere ruimte. Je zult nog verbaast staan Ik heb zelf een andere ervaring en bij de meeste vaste bezoekers op dit forum is 't waarschijnlijk wel al bekend dat mijn woonkamer een lastige akoestiek heeft. Die geeft een speaker een vervelende bass-boost, zodra 't laag van de betreffende speaker onder een bepaalde grens komt. (vandaar mijn slechte veraringen met bas-reflex en/of grote speakers) ik zat je een beetje te pesten en dat was gemeen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ten eerste is het een fabel dat grotere luidsprekers niet goed zouden gaan in een wat kleinere ruimte. Je zult nog verbaast staan Ik heb zelf een andere ervaring en bij de meeste vaste bezoekers op dit forum is 't waarschijnlijk wel al bekend dat mijn woonkamer een lastige akoestiek heeft. Die geeft een speaker een vervelende bass-boost, zodra 't laag van de betreffende speaker onder een bepaalde grens komt. (vandaar mijn slechte veraringen met bas-reflex en/of grote speakers) Ik denk dat Bas nu komt met een aanbeveling van de Ultracurve... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ten eerste is het een fabel dat grotere luidsprekers niet goed zouden gaan in een wat kleinere ruimte. Je zult nog verbaast staan Ik heb zelf een andere ervaring en bij de meeste vaste bezoekers op dit forum is 't waarschijnlijk wel al bekend dat mijn woonkamer een lastige akoestiek heeft. Die geeft een speaker een vervelende bass-boost, zodra 't laag van de betreffende speaker onder een bepaalde grens komt. (vandaar mijn slechte veraringen met bas-reflex en/of grote speakers) Ik denk dat Bas nu komt met een aanbeveling van de Ultracurve... Beste Henrie, nee hoor. Basstraps en andere acoustische aanpassingen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 nee hoor. Basstraps en andere acoustische aanpassingen Als ik me niet vergis dienen Basstraps in de hoeken van kamers te staan, toch ? (dan vervalt die optie bij mij alweer) Ik dacht dat akoestische aanpassingen meer bedoeld waren voor 't hoog. (ik denk dan aan: dikkere gordijnen, vloerkleed/wandkleed,e.d.) Maar goed, we dwalen nu af.... het ging om de PENaudio Serenade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Beste Alco, nou nog een keer offtopic dan: www.radford.edu/~shelm/ acoustics/bass-traps.html Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 nou nog een keer offtopic dan: www.radford.edu/~shelm/ acoustics/bass-traps.html Uhmm,...dat wordt nog 2x offtopic dan... De link werkt (bij mij) niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Soms is het simpeler om geen laag te hebben dan slecht laag. Ik vind ook dat monitoren een bepaalde charme hebben, vooral dat makkelijke loskomen van het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 [...]vooral dat makkelijke loskomen van het geluid. Beste cqm, Wat is dat eigenlijk, makkelijk loskomen van het geluid? Heeft dat iets met richtingsgevoeligheid te maken? Of misschien met het meetrillen van allerlei dingen in en rondom de speaker waardoor er veel geluid vrijkomt? Ikke nog steeds nie begrijpen nie. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Daarnaast heeft (met name) de Charisma dusdanig veel ruimte om zich heen nodig om optimaal te klinken, dat 't in de praktijk een erg lastige speaker is om in een woonkamer te plaatsen.Rinsma heeft 'm ook altijd (letterlijk) midden in de luisterkamer staan. Voor een eerlijk vergelijk zou je andere luidsprekers ook zo moeten opstellen. Je zou wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat, indien luidsprekers precies goed zijn opgesteld, dat er dan best veel zijn die zo goed kunnen 'verdwijnen'. Ook een relatief simpele en nog niet eens zo heel goede luidspreker kan dat. Zet er dan links en rechts twee luidsprekers van ter vergelijk en die klinken dan niet zo mooi. Is niet eerlijk dan, want dit soort plaatsing om de luidspreker te laten verdwijnen kan heel nauw komen. Zie het thuis maar eens te reproduceren en als dat niet lukt kan deze zogenaamde supermonitor ineens heel gewoontjes gaan klinken... Geloof me, dit soort truukjes werken perfect en inderdaad vooral als je de luidsprekers erg veel ruimte geeft en precies op de goede plek zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Ikke nog steeds nie begrijpen nie. Groet, Jacco Geeft niet hoor, gebeurt wel vaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 nou nog een keer offtopic dan: www.radford.edu/~shelm/ acoustics/bass-traps.html Uhmm,...dat wordt nog 2x offtopic dan... De link werkt (bij mij) niet... www.radford.edu search: bass-traps Alle goede dingen gaan in drieen. p.s. luister ook eens naar de actieve monitortjes van Van Medevoort. Liefst met een tegenkoppelingsvrij zelfbouw buizen voorversterkertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 [...]vooral dat makkelijke loskomen van het geluid. Beste cqm, Wat is dat eigenlijk, makkelijk loskomen van het geluid? Heeft dat iets met richtingsgevoeligheid te maken? Of misschien met het meetrillen van allerlei dingen in en rondom de speaker waardoor er veel geluid vrijkomt? Ikke nog steeds nie begrijpen nie. Groet, Jacco Als je niet meer het idee hebt dat het geluid uit de luidsprekers komt. Monitoren hebben dat sneller dan grotere luidsprekers. Niet dat het bij grotere onmogelijk is... En als je je er niets bij voor kunt stellen moet je eens naar een paar Charisma's gaan luisteren Helaas geven de Charisma's thuis iets teveel plok waar ze boem moeten doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts