cgm Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 [...]vooral dat makkelijke loskomen van het geluid. Beste cqm, Wat is dat eigenlijk, makkelijk loskomen van het geluid? Heeft dat iets met richtingsgevoeligheid te maken? Of misschien met het meetrillen van allerlei dingen in en rondom de speaker waardoor er veel geluid vrijkomt? Ikke nog steeds nie begrijpen nie. Groet, Jacco Als je niet meer het idee hebt dat het geluid uit de luidsprekers komt. Monitoren hebben dat sneller dan grotere luidsprekers. Niet dat het bij grotere onmogelijk is... En als je je er niets bij voor kunt stellen moet je eens naar een paar Charisma's gaan luisteren Ik heb zo'n idee dat hij dat al wist hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Plok in plaats van boem ligt vaker aan de versterker dan aan de luidspreker. Volgens mij klinkt een monitor vaak ruimtelijker omdat er minder luidspreker is waar de geluidsgolven op botsen. Maar dat is mijn boerenverstand. Dit zegt mij overigens ook dat daarom een goede luidspreker het best klinkt als hij midden in de kamer staat. Geluidsgolven kunnen alle kanten op... De Penaudio Charisma is een luidspreker die heel mooi ruimtelijk klinkt en die je niet kunt 'zien'. Echter in dezelfde opstelling 'zie' je mijn Mission 760i ook niet. Het realisme is wel veel minder, waarschijnlijk een gevolg van mindere componenten. die minder detail geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Plok in plaats van boem ligt vaker aan de versterker dan aan de luidspreker. Maar als je dezelfde versterker en luidsprekers in een kleinere ruimte zet, doet-ie wel meer boem. En als ik in de grotere ruimte die Charisma's meer naar de muur zet, krijg ik boem die mij niet aanstaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Ik heb zo'n idee dat hij dat al wist hoor.. Dat geeft niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 20 april 2006 Author Report Share Posted 20 april 2006 Prutteltje, wat vind jij van de Alba??? Hoe verhoudt die zich tot Rebel en Charisma?? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Prutteltje, wat vind jij van de Alba??? Hoe verhoudt die zich tot Rebel en Charisma?? Conqubite De Alba is wat groter Serieus: nog niet goed kunnen vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Ik heb zo'n idee dat hij dat al wist hoor.. Dat geeft niet Nou, dat wist ik niet. Althans, hetgeen wat beschreven is kan ik wel plaatsen qua ervaring, maar toch blijft het moeilijk om er een technische uitleg aan te geven. Ik schrijf het toe aan de mogelijkheid van de beide speakers om elkaars geluid te "mengen". Diffuus veld dus. Ik heb eea wel eens geprobeerd met mijn eigen brouwsels. Als ik tussen mijn speakers een scheiding aanbreng dan wordt het duidelijker waar het geluid vandaan komt. Als ik er voor zorg dat ze elkaar kunnen "zien", dan kan ik soms moeilijk onderscheid maken tussen stereo of multichannel. Maar dat heet dus "makkelijk loskomen". Is dat het tegenovergestelde van "het geluid blijft aan de speaker plakken" of "het geluid komt er niet uit"? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Maar dat heet dus "makkelijk loskomen". Is dat het tegenovergestelde van "het geluid blijft aan de speaker plakken" of "het geluid komt er niet uit"? Ja. Althans, in mijn beleving. Het blijft altijd lastig met dit soort definities. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Beste Jacco, Op het risico af dat dit een knuppel in het hoenderhok is: Ik heb zelfs ervaren dat het gebruik van andere kabels, het geluid los kan laten komen van de speakers. Van los, weer terug naar de speakers trouwens ook. Sterker nog; het inspelen van kabels kan er nog verandering in brengen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
bentodicarmo Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Ik heb zo'n idee dat hij dat al wist hoor.. Volgens mij zou Jacco het liever kunnen meten volgens mij matthew Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Ik heb zo'n idee dat hij dat al wist hoor.. Volgens mij zou Jacco het liever kunnen meten volgens mij matthew Ja, daar heb ik over nagedacht. Er schijnt tegenwoordig een camera te bestaan die geluidsgolven zichtbaar kan maken. Daar zou ik graag eens mee willen spelen. Ik zou zo 1-2-3 geen andere oplossing kunnen bedenken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ik vind i.i.g. de charisma veels te duur...de rebel is wat dat betreft beter betaalbaar en daarbij vind ik hem neet iets rauwer, ongepolijster klinken...dat vind ik wel prettig. De charisma zet wel een groot beeld neer, erg mooi...maar voor popmuziek zou ik voor de rebel kiezen.. Doe mij de charisma maar... Mij ook.... lees maar Ben gisteren even bij Rinsma langs geweest.... bereikbaarheid was slecht... wegreconstructie in Lippenhuizen wie had dat gedacht.. na 3 km lopen :) toch Rinsma Hifi gevonden ... Na het beluisteren van de Penaudio charisma en de rebel2 mini monitors behoorlijk diep onder der indruk van wat er mogelijk is op het gebied van ruimtelijke weergave .. geweldig wat een 3 D plaatje.. Hiein is de charisma toch ietsje beter Maar weet nu wat je ongeveer als referentie voor "werkelijkheidsweergave"zou kunnen gebruiken Nog even over het laag van de Rebel2 geluisterd met de Alabaster ... vond dat er genoeg laag aanwezig was.. Met de Rebel2 zou ik ook heel tevreden zijn hoor het prijsverschil tussen de beide speakertjes is gewoon te groot..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Na het beluisteren van de Penaudio charisma en de rebel2 mini monitorsbehoorlijk diep onder der indruk van wat er mogelijk is op het gebied van ruimtelijke weergave .. geweldig wat een 3 D plaatje... Ja, de PENaudio Charisma is inderdaad een fantastische speaker. Het is wel zo dat die speakers bij Rinsma erg veel ruimte om zich heen hebben, die de speaker verdiend/vereist, wat in de dagelijkse praktijk (vaak woonkamer) in veel gevallen lastig of zelfs onmogelijk zal zijn. Maar goed,...eenmaal aan die voorwaarde voldaan, en aangesloten op 'n mooie versterker als een Sonneteer o.i.d., dan ontstaat er idd een wolk van geluid, waarbij de speakers in 't niets lijken op te lossen. Nog even over het laag van de Rebel2 geluisterd metde Alabaster ... vond dat er genoeg laag aanwezig was VInd ik ook, maar sommige mensen willen graag van die broekspijp wapperende maagstoten voelen, en dat lukt helaas niet met zo'n klein kastje. Ook vind ik 't wel jammer dat de speaker zo opvallend smal en diep is. Hierdoor past (optisch althans) eigenlijk alleen de ietwat iele, hoge stand van PENaudio zelf erbij. Hier een foto die ik 'n keer bij Rinsma nam, van de Rebel. (op de bijpassende subwoofer-kast) (Zowel de Rebel als de Charisma vind ik beter klinken zonder die sub, maar toegegeven...ziet er wel erg mooi uit, zo samen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts