Jump to content

Tips versterker bij Sonus Faber Minima Amators

Guest Kees
 Share

Recommended Posts

Geachte kenner,

Niet lang geleden stond op de afdeling 2e hands van deze site een stel speakers van bovengenoemd type te koop.

'K heb de eigenaar om tips gevraagd voor een goede versterkercombi. Graag zou ik van jullie ook willen horen hoe jullie er over denken. Ik heb de Sonus Faber Sigma's laatst in de winkel mogen horen; 'kwas erg onder de indruk. Stonden toen aangesloten op een voor-eindcombi van Vincent (ook graag jullie mening hierover) te spelen.

Ben erg benieuwd naar de reacties. Bijdeweg . . .wat is volgens jullie een redelijke prijs voor de speakers?

BVD, Kees

Beste Kees,

Wie is een kenner en wie niet ?

Zelf ben je vast ook een kenner want je hebt oren en als je die meeneemt dan hoor je vast wat goed is in jou oreb en wat niet.

Hoeveel ze waard zijn dat bepaal jij zelf !

Wat heb je er voor over om heel veel plezier te krijgen voor een lange periode, ik zou bijna zeggen dan zijn ze nooit te duur.

Maar ik zou wel minder bieden dan de nieuwprijs anders kun je net zo goed nieuwe kopen.

Weet je ik heb kortgeleden een paar luidsprekers gehoord die ik heel mooi vond klinken n.l. Myro had ik nog nooit van gehoord maar ze klonken wel mooi in mijn oren.

Elke goede versterker is goed voor Sonus Faber luidsprekers, het hangt van jou eisen af welke je eraan gaat hangen.

Ik kan wel merken noemen maar heeft dat zin ?

Ga gewoon naar je dealer en vraag om advies als hij het merk niet kent, ga je gewoon naar iemand anders die het wel weet.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

AS

• 4 months later...

Beste Kees, bezit zelf een paar SF Electa,s wat duurder type. Ze vragen om een zeer goede versterker die veel stroom moet kunnen leveren. Ga zelf mijn electa,s incl. hout/marmeren stands verkopen voor f3100.,

prijs 1993 f6500,. groeten Hans tel. 0321-314736

Guest Chillie

Beste Kees,

Ik ben zelf ook trotse bezitter van een set SF, te weten de Electa Amator II. Deze heb ik genomen na vergelijk met twee andere speakers in dezelfde prijsklasse, nl: de Pro Ac response 2.5 en de Wilson Benesh. Daar mijn versterker de laatste twee niet aanstuurde heb ik gekozen voor de SF. Of ik ook weet wat ze mogen kosten twedehands? Een vriend van mij heeft zo'n drie maanden geleden een steje gekocht (incl. orginele metalen SF stands) voor de prijs van FL 2700,=.

In combinatie met de hybride CSA 28 (opgewaardeerd met vergulde Mullard buizen) en de CDA 289 van copland, een zeer snelle, dynamisch en gedetailleerd setje.

Over smaak valt niet te twisten, maar ga een combinatie met Copland toch maar eens beluisteren.

Veel succes.

m.v.g. Chillie

• 4 weeks later...

je kan ook een sonus faber amator eindversterker beluisteren is mat grijs met houten knoppen en handvaten zeer mooi 2*80 wat en is zeer stabiel veel detail een zeer goede ruimtelijke weergave maar blijft toch zeer vriendelijk van klank helaas zijn er maar heel weinig van gemaakt volgens de dealer zijn er maar twee van in nederland waar van ik er een heb ( is wel in de verkoop) wegens aanschaf andere speakers

Hallo Dennis,

Dank voor je antwoord op het forum over de SF Amators. Helaas heb ik de speakers nog niet kunnen aanschaffen via een tweedehands weg. Is wel de bedoeling, anders onbetaalbaar voor deze hardwerkende student. Ben dus wel geinteresseerd in je aanbod, maar dan alleen in combi met de speakers. Heb je die ook nog? Neem dan ff contact met me op: jklantermans@hotmail.com

Groet, Kees