kingarthur Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Een maat van me heeft een Thorens Jubilee van begin jaren '80. Wellicht is dat een TD147. Heeft er iemand een idee waar op de kwaliteitsladder van Thorens deze draaitafel thuis hoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Kijk hier maar eens http://www.thorens-info.de/index.html Daar vindt je de antwoorden. Volgens mij is de jubilee het topmodel uit de 14x serie. En voor zover mij bekend is staat 14x serie weer boven de 16x serie. Een model om te houden lijkt me. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldve Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 kingarthur said: Een maat van me heeft een Thorens Jubilee van begin jaren '80. Wellicht is dat een TD147. Heeft er iemand een idee waar op de kwaliteitsladder van Thorens deze draaitafel thuis hoort? Hallo, Een Jubilee is technisch exact hetzelfde als een gewone TD-147 maar is een verfraaide versie. De TD-147 was destijds de duurste uitvoering en dat werd veroorzaakt door zowel zware uitvoering en goede materialen als luxe. De Thorens 14x en 16x seie kun je grofweg verdelen naar luxeniveau (bijvoorbeeld met afslag en mooiere scharnieren) en technische uitvoering (dikte van het lager, materiaal van het binnenplateau, dikte van de mat, kwaliteit van de arm etc). met de 166 mk-II heb je zo ongeveer de goedkoopste uitvoering en met de 147 de duurste. groet, Ronald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Quote Een Jubilee is technisch exact hetzelfde als een gewone TD-147 maar is een verfraaide versie. Ik vraag me dan wel af in welke vorm de Jubilee een verfraaide versie is, t.o.v. de gewone 147 Qua uiterlijk vind ik 'n Jubilee foeilelijk t.o.v een gewone 147. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Hoi Alco, op www.thorens-info.de kun je alle informatie en de verschillen t.o.v. diverse modellen vinden. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Heb onlangs eentje zien staan op markplaats , deze speler had een bronskleurige bovenplateau . Moet je van houden vind ik Vind mijne 147 met een zwart plateau toch erghh veel mooier smaken verschillen . groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 De Jubilee verschilt technisch niet van de normale TD147. De 147 Jubilee is uitgebracht in 1983 om het 100-jarig bestaan van de firma te vieren. Visueel is er wel verschil. De bovenplaat is bij de TD147 zwart en bij de Jubilee goud of wit en het plateau is zwart (bij de normale is ie gewoon zamac gepolijst). Toch is een Jubilee iets bijzonders. Er zijn er maar 5000 van gebouwd, dus je hebt een tamelijk zeldzame speler als je er een hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts