Jump to content

Interlink-ellende

Huub Franssen
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu, met al dat geexperimenteer, volledig klaar voor mijn nieuwe interlinkje en begin het gevoel te krijgen dat het allemaal wel gaat lukken. :unsure: . Het wordt een lang weekend.

Lang weekend? Je bent nooit klaar als je op zoek bent naar een beter geluid...

Waarschijnlijk staat ook de stroom-richting op het kabeltje aangegeven.

Nou, dat lijkt me sterk, aangezien de stroom door een interlink (en door luidsprekerkabels ook) een wisselstroom is. Gaat dus steeds heen en weer, dus de stroomrichting verandert constant, dus die kun je dan ook moeilijk op het kabeltje aangeven...

je kan het wat mij betreft vergelijken met een white russian...

de combinatie wodka, kaluah en melk heet een white russian ...

de verhouding bepaalt echter de smaak.... een beetje teveel wodka en hij wordt wat pittiger een beetje meer kaluah en hij wordt wat zoeter........

groet,

bb

-die helaas geen kaluah meer in huis heeft-

Ik heb hier nog wel wat staan, ook lekker voor een koe-tje ;) , moet je wel wat sambuca in huis hebben.

Om even terug te komen op de kabel topic (altijd weer leuk), als die vM goed klinkt, niet verder zoeken. Mijn interlink geschiedenis was (dropveter)-ixos-audioquest emerald ondanks dat ik weet dat het beter kan (audioquest diamond klink nog beter) heb ik het zo gelaten, want anders blijf ik geld uitgeven aan die krengen. Het is ook waar let je op bij zo'n kabel, vindt je analystisch mooi of staat de emotie van de muziek voorop, bij dit laatste kan een simpele dropveter het ook nog wel goed doen maar dan kan de verfijning van het geluid weer tegenvallen. Alles is ook weer set afhankelijk, inderdaad die kabels zijn een partij ellende <_<

Ik heb ooit ook eens een vd Hull kabeletje geluisterd (naam ff kwijt maar was zo'n goud geval) en die was kwa overbrengen van muziek (emotie) erg goed, maar ja ook weer duur, en detials vondt ik tegenvallen zoals je ziet het is wat je zoekt.

Henrie, bij wisselstroom gaan die electronen dan heen en weer in de kabel??? Weet ik nu wel meteen waar die muziek vandaan komt :D

Mij is trouwens vertelt dat dat pijltje meer een geheugensteuntje was voor nadat de kabel was ingespeeld, ervoor maakt het niet uit hoe je hem aansluit.

Henrie, bij wisselstroom gaan die electronen dan heen en weer in de kabel??? Weet ik nu wel meteen waar die muziek vandaan komt :D

Mij is trouwens vertelt dat dat pijltje meer een geheugensteuntje was voor nadat de kabel was ingespeeld, ervoor maakt het niet uit hoe je hem aansluit.

Volgens mij is dat juist niet goed dat inspelen in 1 richting. Daar worden de elektonen maar gemakzuchtig van: Gaat het lui van klinken. Juist iedere week de kabel omdraaien houdt ze scherp. Volgens mij zit daarom die pijl er op.

;)

Misschien ook af en toe een knoopje in de kabel, moeten ze ook nog eens zoeken naar de juiste weg :huh:

Kabel fabrikanten die hun kabels invriezen bij produktie geven hun electronen dus eigenlijk een cryostatiche behandeling. :unsure: Misschien moeten wij dat ook doen als we ze niet gebruiken, blijven ze langer jong.

Trouwens is niemand ooit op het idee gekomen om een supergeleider kabel, wel koel houden natuurlijk maar er zijn vast 'gekken' die er dit voor over hebben. Sterker misschien moeten we de hele stereo voorzien van supergeleiding. Wel toegeven bij de luidspreker zelf wordt het moeilijker. En ook de cd speler kan problemen geven.

Interlink 1

Ontzettend veel details. Laag blijft achter maar is wel zuiver. Het geluid is fris maar niet onaangenaam scherp. Niet warm. Nauwelijks body/druk in het laag.

Interlink 2

Minder details. Prachtige, enigszins warme klank. Gitaren en stemmen zijn fantastisch. Zet het groepje mooi neer (soundstage). Lage tonen goed aanwezig maar helaas vaak wat wollig.

Interlink 3

Lelijke klank. Het lijkt af en toe wel of de tweeters kapot zijn. Kil en koud. Vreemd genoeg (en misschien wel daardoor) valt het laag des te meer op. Dat lijkt strakker dan van de andere 2 (hoewel de klank hiervan net zo lelijk is als hoog en midden).

Interlink 4 en 5

Dropveters. Klinken wel beter dan #3 maar verder minder verfijnd, minder details, minder hoog enz.

De set en alle interlinks zijn ingespeeld.

Als een kabel ''zoveel invloed'' heeft op bijvoorbeeld het laag, dan is er denk ik eerder wat mis met je luidsprekers dan met de kabels. :lol:

Dergelijke vragen wijzen erop dat de vrager in kwestie zich nog steeds op het zoekende pad bevindt, op zoek naar die ene Steen der Wijzen, de Ene die alles kan op eenvoudig verzoek.

Dat wordt dus niks.

Op een gegeven moment, na x aantal weken van testen en slapeloze nachten en vele malen migraine, ga je beseffen dat je niet almachtig bent, en dat er ook niemand anders almachtig is.

Op een gegeven moment zul je wel moeten accepteren dat je nooit die ene Steen zult vinden, dat het ideaal niet bestaat, of op zijn minst onmogelijk veraf is, zelfs voor mensen die de Loterij gewonnen hebben. Je zult dan moeten aanvaarden dat je menselijk bent, en de wereld rondom jou ook, en dus per definitie alles wel enkele gebreken bevat.

Je zult voelen dat het moment der keuze is aangebroken, en dat je zult moeten beslissen om te kiezen voor iets dat niet volmaakt is. Dat is nu eenmaal inherent aan het leven op deze aarde.

Leer dat in te zien, en leer de belangrijkheid van je zorgen in te kaderen in het geheel der dingen, en besef hoe onbelangrijk de keuze van de correcte interlink wel is. Accepteer de gebreken van je keuze en wees gelukkig en blij met de interlink van jouw keuze want hij zal zeker v

Trouwens is niemand ooit op het idee gekomen om een supergeleider kabel, wel koel houden natuurlijk maar er zijn vast 'gekken' die er dit voor over hebben. Sterker misschien moeten we de hele stereo voorzien van supergeleiding. Wel toegeven bij de luidspreker zelf wordt het moeilijker. En ook de cd speler kan problemen geven.

Wel ja, jij maakt het helemaal mooi. CD's in de vriezer is nog te doen, maar je hele set :confused:

En jij zelf dan? Waar ga je zitten dan? Afijn als je van Berenburg houdt komt het wel goed uit :rolleyes:

Overigens kan ik het kabeltje vanavond gaan halen. Dan blijkt (na inspelen, zucht) of het inderdaad een slimme zet was :( .

Oh ja, inspelen......

Over drie weken weet je meer ;)

Als het goed is, weet je het direct. ;):)

CJ, die van Medevoort gebruiken ze bij van Medevoort zelf ook. Dus die zal toch wel neutraal zijn? Als je 2 apparaten hebt van 1 merk en de fabriek raadt een kabel aan die ze zelf ook gebruiken, waarom zou ik daar dan aan twijfelen? Vind ik juiste een strakke actie van mezelf, het bellen van de fabriek!

Ik heb touwens nog nooit een antwoord gehad op mijn vraag of het kan dat mijn combinatie veel gevoeliger is voor kabels dan andere. Zelfs een ander luidsprekerkabeltje hoor ik onmiddellijk.

Ja, dat is logisch. Bij van Medevoort zullen ze zeker geen kabels van Seec of Siltech gebruiken <_< Ze zullen ook zeker altijd hun eigen merk aan de man willen brengen. <_<:)

Zit dat pijltje dan aan de binnenkant?

Dan zie hem toch niet? Je moet hem wel zelf steeds omdraaien, dus om de week de pijl de andere kant op. Toch :confused:

Maar als ik het pijltje zie, zien de radicale electronen de pijl niet.

Nee dat klopt, die zien zoiezo niets. Daarom moet jij het omdraaien voor ze doen.

Btw het zijn geen electronen dacht ik maar elektonen 487.gif

;)

;)

:huh::D

Heb je dan ook laag, mid en hoog elektonen?, die dan door het filter in de weergever de weg worden gewezen? :unsure:

Volgens mij moet iedereen die problemen heeft met interlinks tussen 2 apparaten van 1 fabriek gewoon naar de fabriek bellen.

Zou je denken?

Je denkt toch niet dat ik voor mijn Tag set 250 EURO PER KABEL ga betalen voor zo'n stom stukje koperdraad als verbindingsstukje tussen mijn vv en ev en mij cd-speler en vv!

En al helemaal geen 350 EURO voor een speakerkabel van 1,5 meter...

Echt niet. Ik koop gewoon simpele, degelijke interlinks en dan is het meer dan uitstekend.

Echte winst haal ik wel met de akoestiek en betere apparatuur, dat gefr

;)

:huh::D

Heb je dan ook laag, mid en hoog elektonen?, die dan door het filter in de weergever de weg worden gewezen? :unsure:

Jazeker! Elektonen voor het hoog bewegen harder heen en weer dan elektonen voor het laag ;)

Volgens mij moet iedereen die problemen heeft met interlinks tussen 2 apparaten van 1 fabriek gewoon naar de fabriek bellen.

Zou je denken?

Je denkt toch niet dat ik voor mijn Tag set 250 EURO PER KABEL ga betalen voor zo'n stom stukje koperdraad als verbindingsstukje tussen mijn vv en ev en mij cd-speler en vv!

En al helemaal geen 350 EURO voor een speakerkabel van 1,5 meter...

Echt niet. Ik koop gewoon simpele, degelijke interlinks en dan is het meer dan uitstekend.

Echte winst haal ik wel met de akoestiek en betere apparatuur, dat gefr

Waarom zou iemand in hemelsnaam 'consequent' moeten zijn? Dat begrip is uitsluitend uitgevonden om andermans gedrag te beinvloeden als je er eigenlijk geen goede argumenten voor hebt.

Ik doel dus op dat 'betalen voor een merknaam' <_<

Andr