Jump to content

Interlink-ellende

Huub Franssen
 Share

Recommended Posts

Zou je denken?

Je denkt toch niet dat ik voor mijn Tag set 250 EURO PER KABEL ga betalen voor zo'n stom stukje koperdraad als verbindingsstukje tussen mijn vv en ev en mij cd-speler en vv!

En al helemaal geen 350 EURO voor een speakerkabel van 1,5 meter...

Echt niet. Ik koop gewoon simpele, degelijke interlinks en dan is het meer dan uitstekend.

Echte winst haal ik wel met de akoestiek en betere apparatuur, dat gefr

Er zit dus nu 2m tussen beide speakers en de versterker... Ik kan weinig/geen verschil merken. Ook niet in het laag, dat theoretisch strakker zou moeten worden door de verbeterde dempingsfactor... :rolleyes:

Ik heb 2 m rechts en 4 m links, hoor ook geen verschil. Ik denk dat je het pas hoort als je er je druk over gaat maken.. :D

Ik heb 2 keer duidelijke verschillen waar genomen mbt interlinks tussen cd speler en versterker. En met duidelijke verschillen bedoel ik de verwisselen en echt heel duidelijk een veranering van het beeld etc waarnemen. De een keer was met een interlink van 30 euro t.o.v. een dropveter. De andere keer was het verschil tussen een Audioquest Ruby en Henno Appel's XTC link. Verder heb ik best wat veranderd en geprobeerd maar waren de verschillen nooit echt zeer duidelijk. Misschien dat in een geijkte high-end set die je van voor tot achter goed kent je de verschillen duidelijk kunt aanwijzen. Ik heb het idee dat de verschillen duidelijk zijn tussen een dropveter en link van 30 euro, tussen 30-100, 100-450, 450-2500 en 2500-15.000. Maar dat zou ik dan wel eerst eens willen horen.

Inderdaad, je ziet eigenlijk nooit 2e hands dropveters te koop. De een vindt ze waarschijnlijk zo slecht dat hij ze niet durft te verkopen (er zijn grenzen wat je je mede-hobbyist kunt aandoen) terwijl de ander ze zo goed vindt dat hij ze niet wil verkopen. Gek produkt eigenlijk.

Inderdaad, je ziet eigenlijk nooit 2e hands dropveters te koop. De een vindt ze waarschijnlijk zo slecht dat hij ze niet durft te verkopen (er zijn grenzen wat je je mede-hobbyist kunt aandoen) terwijl de ander ze zo goed vindt dat hij ze niet wil verkopen. Gek produkt eigenlijk.

Wellicht speelt ook nog enigszins mee dat je ze kunt opeten als ze niet bevallen? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Er zit dus nu 2m tussen beide speakers en de versterker... Ik kan weinig/geen verschil merken. Ook niet in het laag, dat theoretisch strakker zou moeten worden door de verbeterde dempingsfactor... :rolleyes:

Ik heb 2 m rechts en 4 m links, hoor ook geen verschil. Ik denk dat je het pas hoort als je er je druk over gaat maken.. :D

Ik heb ze vooral ingekort, omdat ik zo'n enorme berg kabelspaghetti naast (vooral m'n rechter) speaker(s) had liggen. En baadt het niet, dan schaadt het niet...

Ps. Kabels die ineens het geluid radicaal veranderen, vind ik verdacht. MIT (heb ik nooit gehoord trouwens) bijvoorbeeld. Die stoppen een spoel in hun kabels en ja, dat het dan anders klinkt, is niet zo vreemd: low pass-filter...

Ik heb 2 keer duidelijke verschillen waar genomen mbt interlinks tussen cd speler en versterker. En met duidelijke verschillen bedoel ik de verwisselen en echt heel duidelijk een veranering van het beeld etc waarnemen. De een keer was met een interlink van 30 euro t.o.v. een dropveter. De andere keer was het verschil tussen een Audioquest Ruby en Henno Appel's XTC link. Verder heb ik best wat veranderd en geprobeerd maar waren de verschillen nooit echt zeer duidelijk. Misschien dat in een geijkte high-end set die je van voor tot achter goed kent je de verschillen duidelijk kunt aanwijzen. Ik heb het idee dat de verschillen duidelijk zijn tussen een dropveter en link van 30 euro, tussen 30-100, 100-450, 450-2500 en 2500-15.000. Maar dat zou ik dan wel eerst eens willen horen.

Bedoel je dat je het verschil duidelijk kunt horen tussen een interlink van

Dat heb ik nou weer. Mijn nieuwe van Medevoort-interlinkje van 150 euro (viel 18 euro mee) klonk haarzuiver maar weer te hoog. Terwijl ik de luidsprekerkabels er aan had hangen die bij een ander kabeltje wat warmer klonken.

Maar ik begin er handigheid in te krijgen.

Ik heb de luidsprekerkabels er weer aangehangen die ik vervangen had omdat ik ze te koud vond klinken.

En in deze combinatie klinken ze weer warm.

De totale combinatie klinkt nu beter dan ik de afgelopen weken heb gehoord. Het laag is nu bijvoorbeeld veel beter; niet wollig. Nu maar inspelen en aan het geluid wennen. Eindelijk ben ik geestelijk zo ver.

In mijn installatie zit gewoon een vreemd effect. Ik heb geen idee waaraan het ligt want ik ben geen techneut. Ik kan alleen maar luisteren (zucht). De verschillen zouden al die boyz die nooit verschilllen tussen kabeltjes horen ook niet ontgaan zijn, hoor! Heeft niemand anders dat ooit dat gehad? Ik denk dat in mijn installatie een of andere electrische mismatch zit.

Volgens mij moet iedereen die problemen heeft met interlinks tussen 2 apparaten van 1 fabriek gewoon naar de fabriek bellen.

Zou je denken?

Je denkt toch niet dat ik voor mijn Tag set 250 EURO PER KABEL ga betalen voor zo'n stom stukje koperdraad als verbindingsstukje tussen mijn vv en ev en mij cd-speler en vv!

Echt niet. Ik koop gewoon simpele, degelijke interlinks en dan is het meer dan uitstekend.

Volgens mij moet iedereen die problemen heeft met interlinks tussen 2 apparaten van 1 fabriek gewoon naar de fabriek bellen.

Zou je denken?

Ik heb iig nog nooit een koelkastfiel gezien ;)

Die zitten ook allemaal achter slot en grendel :o

Misschien moet ik mijn audiofiel netsnoer er inderdaad eens aan hangen...oops die heb ik niet, :P

Betreffende de topicstarter, niet te veel achtereen mee bezig zijn, het kan ook tussen de oren gaan zitten :blink:

Als er al verschillen zijn hoor je die bij te veel wisselen toch niet, ik neem trouwens aan dat je ze niet zelf wisselt maar een soort blindt test doet? Dat is nl de enige objectieve manier om het verschil vast te stellen, zo heb ik hetzelf ook gedaan.

Als ik dit zo lees, worden de kabels niet gebruikt als een soort equalizer? Om zeg maar set/kamer eigenschappen te compenseren. Nou zijn equalizers bij de meeste audiofielen uit den boze maar misschien zou het toch een oplossing kunnen zijn, kan je teveel hoog en te weinig laag zo bijstellen. Misschien moet ik die van mij even uit het stof halen, kost me dan wel weer helaas 2 setjes goede interlinks :D

Zou je denken?

Zeg Beunky, zag ik het goed dat het woord 'dom' voorkwam in een stuk tekst waar ook mijn naam in voorkomt? Weet je wat ik dom vind? Dat je altijd zo stereotiep reageert alleen maar omdat jij met je Tag McLaren geen problemen hebt. Wij sukkels die kennelijk wat minder geld te besteden hebben moeten het in andere dingen zoeken dan dure apparatuur.

Voorlopig heb ik met een interlink van 150 euro voorkomen dat ik de onvermijdelijke B&W 703's ging kopen voor meer laag. Ok, en 2 andere interlinks van 20 euro. En een luidsprekerkabel van 64 euro. Maar ik weet zeker dat ik die in de toekomst nog wel eens nodig heb. :unsure:

Dat heb ik nou weer. Mijn nieuwe van Medevoort-interlinkje van 150 euro (viel 18 euro mee) klonk haarzuiver maar weer te hoog. Terwijl ik de luidsprekerkabels er aan had hangen die bij een ander kabeltje wat warmer klonken.

Maar het ding moet toch wel even tijd krijgen om op stem te komen???

:blink:

Geef dat kabeltje nou even tijd om krediet op te bouwen ;)

Het went snel als je vaak luistert...

Toine.