beunky Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Niet als je doof bent. Des te verbazingwekkender dat hij toch zo'n schitterende symfonie schreef... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Dit zei Beethoven:Muziek heeft de macht je regelrecht binnen te voeren in de geestesgesteldheid van de componist. De luisteraar heeft verder geen keus, hij wordt gehypnotiseerd. Toen waren er nog geen kabeldiscussies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Niet als je doof bent. Des te verbazingwekkender dat hij toch zo'n schitterende symfonie schreef... Wat wordt trouwens je volgende cd-speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Iedereen vrij vandaag? Moet je eens zien wat een boel reacties al vanochtend. Zelden vertoond. Je kunt wel zien dat het weekend wordt: sommigen zijn er hard aan toe als ik de teksten lees, anderen hebben het relativerend vermogen al weer helemaal terug. Of zijn het nooit kwijtgeraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Wat wordt trouwens je volgende cd-speler? Gokje... : kwot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Wat je wat het is? We missen hier gewoon olifanten in het wild en moeten het daarom met muggen doen ... en zelfs die zijn schaars in de winter Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 (...)De Negende klinkt ALTIJD grandioos... Nou...., ik heb hem onlangs beluisterd met o.a. een paar Oehlbachinterlinks maar dat klonk toch beduidend minder En dan bedoel ik minder dan met mijn eigen MIT's. Toch gek. Weet iemand een verklaring? Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 (...)De Negende klinkt ALTIJD grandioos... Nou...., ik heb hem onlangs beluisterd met o.a. een paar Oehlbachinterlinks maar dat klonk toch beduidend minder En dan bedoel ik minder dan met mijn eigen MIT's. Toch gek. Weet iemand een verklaring? Met opgewekte groet, Je moet die interlinks ook niet in je oren stoppen, Dick! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Niet als je doof bent. Des te verbazingwekkender dat hij toch zo'n schitterende symfonie schreef... Wat wordt trouwens je volgende cd-speler? Waarom zou ik een andere cd-speler nodig hebben? Waarom speel jij op de persoon? Het zal me worst wezen wat mijn volgende cd-speler wordt en hoe lang dat duurt, ik ben niet op zoek naar een andere maar als ik toevallig tegen een veel betere aanloop dan de Tag dan is het prima als het zo uitkomt. Maar ik betwijfel of er voor mijn budget een betere te vinden is... Ik geniet van muziek en niet iedereen doet dat hier. Jammer voor die personen, maar ik kan er niet mee zitten. Ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Niet als je doof bent. Des te verbazingwekkender dat hij toch zo'n schitterende symfonie schreef... Wat wordt trouwens je volgende cd-speler? Waarom zou ik een andere cd-speler nodig hebben? Waarom speel jij op de persoon? Het zal me worst wezen wat mijn volgende cd-speler wordt en hoe lang dat duurt, ik ben niet op zoek naar een andere maar als ik toevallig tegen een veel betere aanloop dan de Tag dan is het prima als het zo uitkomt. Maar ik betwijfel of er voor mijn budget een betere te vinden is... Ik geniet van muziek en niet iedereen doet dat hier. Jammer voor die personen, maar ik kan er niet mee zitten. Ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Heren, heren: gaan we zo het weekend in? Persoonlijke vetes graag via PM's: ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 De rest is audiofiel gelul. Ik hou wel van een beetje duidelijkheid. Maar heb je het voornoemde gelul ook gelezen? Vanzelfsprekend. Vandaar mijn kwalificatie "audiofiel gelul". Als je van duidelijkheid houdt weet je nu wat je te doen staat. Meten! Helaas schijn je dat niet te willen beseffen. Ik ga nu werken. Meten. Tot vanavond. En wat we dan gaan meten? Maakt ook niet uit, in audioland kom je altijd uit op ergens tussen 1x de helft en 3x de helft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Heren, heren: gaan we zo het weekend in? Persoonlijke vetes graag via PM's: ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Sorry dat je het zo opvat. Er is geen sprake van een persoonlijke vete, Van mijn kant in elk geval niet. En agressief? Ik ben me van geen kwaad bewust. Een beetje plagen moet zo af en toe kunnen, dunkt me. Dat mensen met lange tenen, die zelf van alles met grote stelligheid beweren, daar niet goed tegen kunnen, vind ik juist leuk. Edoch, om de tere zieltjes hier niet al te veel voor het hoofd te stoten, stop ik dan maar met mijn stekeligheden. Prettig weekend IEDEREEN! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik heb een vermakelijke ochtend gehad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik heb een vermakelijke ochtend gehad... En anders ik wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Heren, heren: gaan we zo het weekend in? Persoonlijke vetes graag via PM's: ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Sorry dat je het zo opvat. Er is geen sprake van een persoonlijke vete, Van mijn kant in elk geval niet. En agressief? Ik ben me van geen kwaad bewust. Een beetje plagen moet zo af en toe kunnen, dunkt me. Dat mensen met lange tenen, die zelf van alles met grote stelligheid beweren, daar niet goed tegen kunnen, vind ik juist leuk. Edoch, om de tere zieltjes hier niet al te veel voor het hoofd te stoten, stop ik dan maar met mijn stekeligheden. Prettig weekend IEDEREEN! Jij probeert mijn persoon te ridiculiseren en dat is niet de bedoeling. Op die manier probeer jij mijn mening te ondermijnen en dat is evenmin de bedoeling. Als jij dat plagen noemt dan snap jij blijkbaar nog niet helemaal waar je mee bezig bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Leuk, dan kunnen we weer verder discussieren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Heren, heren: gaan we zo het weekend in? Persoonlijke vetes graag via PM's: ik heb geen zin om steeds met dat agressieve gedoe geconfronteerd te worden. En velen met mij. Sorry dat je het zo opvat. Er is geen sprake van een persoonlijke vete, Van mijn kant in elk geval niet. En agressief? Ik ben me van geen kwaad bewust. Een beetje plagen moet zo af en toe kunnen, dunkt me. Dat mensen met lange tenen, die zelf van alles met grote stelligheid beweren, daar niet goed tegen kunnen, vind ik juist leuk. Edoch, om de tere zieltjes hier niet al te veel voor het hoofd te stoten, stop ik dan maar met mijn stekeligheden. Prettig weekend IEDEREEN! Jij probeert mijn persoon te ridiculiseren en dat is niet de bedoeling. Op die manier probeer jij mijn mening te ondermijnen en dat is evenmin de bedoeling. Als jij dat plagen noemt dan snap jij blijkbaar nog niet helemaal waar je mee bezig bent Voor alle duidelijkheid, ook al bepaal ik in mijn eigen schrijfsels zelf wel wat mijn bedoeling is: * Ik probeer niet je persoon te ridiculiseren, daar heb ik ook geen reden toe (mocht ik dat willen dan zou ik heel andere termen gebruiken) * Ik probeer niet je mening te ondermijnen (idem) * Ik probeer wel te plagen, te prikkelen en weet donders goed waar ik mee bezig ben. Maar goed, dat zal wel aan dovemansoren gericht zijn, jij bent klaarblijkelijk een andere mening toegedaan. Dat mag, dat houdt een forum leuk, vind ik. Evengoed, een prettig weekend hoor (niet plagerig bedoeld). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Misschien moeten we eens een algemene kabel verbranding organiseren Want die kabels lijken een kwade krachten in zich te hebben. Ik wil hier wel een paar dropveters voor bij dragen Wie is ooit op de gedachte gekomen om speciale kabels uit te vinden. Waarom konden we niet gewoon ijzerdraad blijven gebruiken. Of de speaker direct op de bron plaatsten zoals de eerste gramaphoon. Trouwens worden er in de PA ook van die dikke dure kabels gebruikt, ik neem aan dat die mensen ook liever geld wegooien aan dure onzinnige kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Leuk, dan kunnen we weer verder discussieren! Wij hebben onderling toch geen vete? Nee natuurlijk niet. Ik vind het alleen maar leuk. Bovendien heb ik er al heel veel van geleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Trouwens worden er in de PA ook van die dikke dure kabels gebruikt, ik neem aan dat die mensen ook liever geld wegooien aan dure onzinnige kabels jaa ook in de PA worden zeer hoogwaardige kabels gebruikt alleen betalen ze daar hooguit een paar Euro de meter marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Ook interessant is: ik heb net van Medevoort gebeld om te vragen of versterker MA240 misschien extra gevoelig is voor kabels. Gelukkig had ik weer iemand aan de lijn die er wat van af wist. Let wel: ik heb hem verteld dat de versterker en de interlink al gekocht zijn. Er was dus geen enkele aanleiding voor hem om een commercieel verhaal te houden. Welnu: Van de versterker is niet bekend dat hij extra gevoelig is. Wel is het zo dat hij extreem gedetailleerd is (dat klopt). En in die detaillering zit het hem omdat je daardoor sneller verschillen tussen kabels hoort. Dit kan ook, meer gehoormatig dan technisch, het laag beinvloeden. Mijn klacht dat ik zo veel verschillen tussen kabels hoorde bevestigde hij hiermee dus. Het kan best zijn dat omschrijvingen die ik zelf heb gebruikt voor deze verschillen, gekleurd zijn door processen die bij mij tussen de oren zitten. Dan de kabel, de SC4S. Natuurlijk wilde ik even weten of ie moest inspelen (ze maken hem zelf, ze gebruiken hem zelf, hij moet dat weten). Zijn antwoord: het eerste half uur klinkt ie zowiezo niet. Daarna moet de kabel nog een paar weken inspelen. In die periode wijzigen de eigenschappen nog slechts subtiel, vooral in de details. Wat dus indirect ook andere eigenschappen van het totale klankbeeld wijzigt. Wat mij betreft is de discussie nu wel klaar. Ik geloof een fabriek, de bedenker van het spul, eerder dan andere ervaringsdeskundigen of meet-weters. Zeker als het verhaal klopt met mijn eigen bevindingen. Dat is geen diskwalificatie, hoor! Want het is maar net wat voor setjes je in je leven gehoord hebt. En als je de mazzel hebt gehad dat je nooit hard tegen de kabel-muur bent aangelopen (zoals ik) dan geloof je het ook niet. Ten slotte: Ik ben geen aanhanger van het, veel gehoorde, argument dat wij als consumenten collectief worden belazerd. Er is geen kabel-maffia. Ik vind dat een van de slapste argumenten die ik tot nu toe heb gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Trouwens worden er in de PA ook van die dikke dure kabels gebruikt, ik neem aan dat die mensen ook liever geld wegooien aan dure onzinnige kabels jaa ook in de PA worden zeer hoogwaardige kabels gebruikt alleen betalen ze daar hooguit een paar Euro de meter marcel Ben ik toch afgezet toen ik ooit eens een PA interlinkie (mono, 30cm) kwijtraakte en ze me daar 100 gulden voor lieten neertellen En dat is toch al gauw 10 jaar geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Trouwens worden er in de PA ook van die dikke dure kabels gebruikt, ik neem aan dat die mensen ook liever geld wegooien aan dure onzinnige kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Wat mij betreft is de discussie nu wel klaar. Ik geloof een fabriek, de bedenker van het spul, eerder dan andere ervaringsdeskundigen of meet-weters. Zeker als het verhaal klopt met mijn eigen bevindingen. Dat is natuurlijk je goed recht. Alleen komt dan wel de vraag in me op waarom je hier een vraag stelt, maar dat zul je wel begrijpen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts