Joboton Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Zou hij alleen maar een bevestiging zoeken voor zijn keuze voor Van Medevoort? Het gemak waarmee hij de bovengenoemde reactie voor zoete koek aanneemt zegt eigenlijk alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Wat mij betreft is de discussie nu wel klaar. Ik geloof een fabriek, de bedenker van het spul, eerder dan andere ervaringsdeskundigen of meet-weters. Zeker als het verhaal klopt met mijn eigen bevindingen. Dat is natuurlijk je goed recht. Alleen komt dan wel de vraag in me op waarom je hier een vraag stelt, maar dat zul je wel begrijpen.. En dan te weten dat Huub vandaag al weer een nieuw topic heeft aangekondigd! Geen zorgen dit weekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Ik was er, nog niet zo lang geleden, ook van overtuigd dat kabeltjes niets uitmaakten. Toen ik vragen ging stellen kreeg ik overwegend lief-begrijpende maar in essentie afkeurende reacties. Dit bevestigde mijn mening. Maar ik constateerde wat anders. Mijn toenemende wanhoop werd dan ook voornamelijk veroorzaakt door die reacties (ook bij hififorum). Het lijkt wel of bij dit soort discussies degenen die weten dat een kabeltje wel veel kan uitmaken, zich snel uit de voeten maken omdat ze weten hoe de discussie gaat verlopen. Als ik had geweten wat ik nu weet had ik van Medevoort eerder gebeld. Maar dan had ik ze misschien niet geloofd. Kip-ei weet je wel? Ik heb er wel veel van geleerd. Het heeft me ook wel wat geld gekost. Prijs je gelukkig als je een set hebt waarbij het geen bal uitmaakt wat je ertussen hangt. Maar inmiddels vind ik het wel heel erg simpel als mensen gewoon ontkennen dat een kabel je set gewoon af kan maken. Met als motto: als ik geen problemen heb dan heeft niemand ze. Of: ik meet het niet dus bestaat het niet. (Ik zou dat liever stellen als: ik meet het niet dus ik weet het niet). Al die opmerkingen gaven mij af en toe het gevoel dat ik eigenlijk door aan paar mensen word gezien als een ordinaire leugenaar. Wat af en toe tot wat irritatie leidde, mes excuses. De mannen die denken dat ik nu blij ben met mijn setje hebben ongelijk. Ik ben nog steeds aan het klooien. Alleen aan de interlink doe ik niets meer, anders word ik gek (en anders dit forum wel). Een nieuw luidsprekerkabeltje zal er echter wel komen. Maar pas over een paar weken, als de interlink is ingespeeld. Maar ik ben wel benieuwd wat mijn nieuwe 220-groepje met afgeschermde kabel zal doen. Mijn water zegt me dat ik daar verschillen mee ga horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Opgewekt bedankt . Trouwens, CQM, dat met die amp werd ook veroorzaakt door die kabels. Want pas toen ik met mijn kabeltjes-manie begon werd het geluid om aan te horen. Denk niet dat ik geen verschillen erken tussen kabels, alleen dit hele gebeuren kan een soort ellende worden waar je niet meer uitkomt. De ideale kabel bestaat niet, en biedt ook geen oplossing voor grote problemen. Zelf ben ik ook een tijd met bouwen van kabels en zo bezig geweest. Nu ben ik daar mee gestopt, ben tevreden zoals het klinkt, ook al zou het waarschijnlijk beter kunnen. Okee, klnkt wat minder audiofiel, best, maar ik luister heerlijk naar muziek nu.. Okee, klnkt wat minder audiofiel, best, maar ik luister heerlijk naar muziek nu.. Maar wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Als de impedantie van die meuk een beetje gelijk is heb je niet zo veel gedonder met die kabels. Of vergis ik mij nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Maar wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 [ En Hema worst is l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 [ En Hema worst is l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 [ En Hema worst is l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 [ En Hema worst is l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 ff zoeken naar de as...... nu weer terug naar diana.....wat kan muziek toch heerlijk zijn Ook met een dropveter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Jij bent toch die kerel met audioquest emerald/viper, ixos 300, MIT MH750biwi, MIT MH750 HE en audioquest type2? Dat zijn wel behoorlijk dikke dropveters! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Maar daar luister ik nu niet op.... Ben net verhuist en doe ik het even met een denon midi setje met b&w 601 speakers (mijn oude slaapkamer set). Met ja ja gewone dropveter luidspreker kabels...ter compensatie speel ik wel met een audioquest diamond interlink Wil niet meteen ruzie met mijn buren, laat ze even rustig wennen. Mijn broer mag nu even tijdelijk van mij andere set genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Dus ome henk, ik heb nu even mazzel, als je begrijpt wat ik bedoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Jij bent toch die kerel met audioquest emerald/viper, ixos 300, MIT MH750biwi, MIT MH750 HE en audioquest type2? Dat zijn wel behoorlijk dikke dropveters! Trouwens die audiquest type 2 zijn niet zo dik Ok genoeg gecomputer...ff weer tijd voor de muziek daar draait het toch om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Jij bent toch die kerel met audioquest emerald/viper, ixos 300, MIT MH750biwi, MIT MH750 HE en audioquest type2? Dat zijn wel behoorlijk dikke dropveters! Dat zijn geen dropveters maar rookworsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Dus ome henk, ik heb nu even mazzel, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wel Ik behelp me nu even via m'n Stax op m'n 2e setje Al zou ik dat geen midi noemen..... Heb je die creative surround versterketje nog ergens op aangesloten (behalve op het bijgeleverde setje boxen natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Los van de concrete vraag van Huub en de goede hint van Seoman (maar nog iets te abstract om echt wat mee te kunnen voor de gemiddelde eindgebruiker). Kent iemand nog goede onafahankelijk informatieve sites mbt kabelmaterie. Met name waarmee je ook een voorspelling kunt doen over de toepasbaarheid van een bepaalde kabel in een bepaalde situatie. Met wat snel googelen vind ik alleen leverancier sites, wat audiobeliever sites, maar vrij weinig concreets onafhankelijks (ja, ik weet het Breem ) Dit is wel aardig, maar nog te weinig concreet (heb nog niet alles gelezen overigens) http://www.audioholics.com/techtips/audiop...ples/cables.htm Overigens selecteer ik totnu toe kabels op de gok (te veel gedoe om langdurig te gaan vergelijken). Moet niet te duur (max 150 euro), maar ook geen klaarblijkelijke goedkope rommel (onder het mom van onder een snelle auto stop je ook geen low budget banden). Maar hoe voorpel je een "potentiele "mismatch"? Zijn er vuistregels te geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Je zou toch kunnen kijken naar de technische aspecten? Hoe minder capaciteit, hoe beter in principe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 De tering, ik let even niet op en een simpel cable topic heeft er zo 10 pagina's met slap geouwehoer er bij. Ik wou het gaan lezen maar er valt niet door heen te komen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 De tering, ik let even niet op en een simpel cable topic heeft er zo 10 pagina's met slap geouwehoer er bij. Geeft niet hoor als je wel opgelet had wat het net zulk slap geouwehoer geworden. Kabeltopics gaan altijd zo, dat hoort zo. Er valt gewoon niet veel meer zinnigs over kabels te zeggen dan: Je vindt ze mooi of je vind ze niet mooi. In de industrie is het een ander verhaal. Daar moeten ze aan nauwkeurig omschreven eisen voldoen zoals, isolatiewaarde, stroomcapaciteit, levensduur etc. Hoe ze klinken zal iedereen verder een worst zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Maar ik ben wel benieuwd wat mijn nieuwe 220-groepje met afgeschermde kabel zal doen. Mijn water zegt me dat ik daar verschillen mee ga horen. Beste Huub, Heb jij pratend water dan Bovendien, als jij je water laat meewegen in je meningsvorming zul je het niet alleen horen maar ook voelen. Kijk je wel uit Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 5 februari 2005 Author Report Share Posted 5 februari 2005 Heb jij pratend water dan Bovendien, als jij je water laat meewegen in je meningsvorming zul je het niet alleen horen maar ook voelen. Kijk je wel uit Muziek is emotie, en dan speelt het onderlichaam een belangrijke rol! Overigens begint mijn setje door een, voor wetenschappers nog onontgonnen, mengeling van inspelen en psyche eindelijk een beetje naar mijn zin te klinken. Ik heb de speakers 1 meter van de muur moeten zetten omdat er veel te veel laag uitkwam. Een wonder omdat mijn mooie nieuwe versterker een maand geleden nog alleen zeer hoog, extreem veel details en prachtig midden te horen gaf. En nauwelijks laag. Omdat ze wat verder van de muur staan begint de set te leven. Stereobeeld en plaatsing, waar ik de afgelopen tijd wat minder op heb gelet, zijn nu ook veel beter. Een interlink van 150 euro, samen met een onbekend luidsprekerkabeltje van 2,5 mm, gebi-wired en zo kort mogelijk, hebben toch het klankbeeld volkomen veranderd. Mijn bassen zijn nog nooit zo mooi geweest. Strakker en dieper dan ooit. Afgezien van de inspeel-discussie bewijst dat in ieder geval dat kabels mega-veel kunnen uitmaken. Het begint me nu ook op te vallen dat de luidspreker-kabels, die ik de afgelopen dagen al een keer of 4 gewisseld heb, na wisseling even de tijd nodig hebben om weer op klank te komen. Maar dat zal wel tussen m'n oren zitten. Of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Het begint me nu ook op te vallen dat de luidspreker-kabels, die ik de afgelopen dagen al een keer of 4 gewisseld heb, na wisseling even de tijd nodig hebben om weer op klank te komen. Maar dat zal wel tussen m'n oren zitten. Of niet? Een bekend fenomeen. Vraagt om een flatulente aanpak. Wel de ramen open zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts