Jump to content

Parijs

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allemaal,

Volgende week zit ik (we) een weekje in Parijs (Monmartre). Iemand suggesties waar vinyl te vinden is en hoe de prijzen daar zijn? Er zullen vast wel interessante markten zijn. Andere audio suggesties zijn welkom. Ik kom wel een middag van de ketting los.

Carl

Ik ben lang niet in Frankrijk geweest, maar Franse vrouwen vond ik wel mooi en stijlvol. De helft mag dus wel blijven zitten!

Overigens is Elipson duidelijk een merk met historie. Ik vraag me af of het nog iets is. Je leest er nooit over ook niet in de buitenlandse bladen. Die meneer die ik een paar jaar geleden gesproken heb moet ook wel de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Overigens is de 1303 in wit lak de mooiste luidspreker die ik ooit heb gezien, de mooist klinkende weet ik niet want dat is toch wel weer lang gelden.

Carl

Ik ben lang niet in Frankrijk geweest, maar Franse vrouwen vond ik wel mooi en stijlvol. De helft mag dus wel blijven zitten!

Overigens is Elipson duidelijk een merk met historie. Ik vraag me af of het nog iets is. Je leest er nooit over ook niet in de buitenlandse bladen. Die meneer die ik een paar jaar geleden gesproken heb moet ook wel de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Overigens is de 1303 in wit lak de mooiste luidspreker die ik ooit heb gezien, de mooist klinkende weet ik niet want dat is toch wel weer lang gelden.

Carl

Nou Carl,

het is inderdaad qua publiciteit niet een merk dat veel aan de weg timmert en dat geldt ook voor de Nederlandse importeur Dik Vaas, maar beide zijn gezond en wel. Elipson brengt nog steeds nieuwe modellen uit die ook vaak zeer eigenwijs en onderscheidend zijn. De 1303 en Futura (het grotere broertje) worden ook nog steeds gefabriceerd. En juist deze maand zijn ze verhuist naar een compleet nieuw complex. De website ondergaat nu ook een vernieuwing.klik hier

Och de mooist klinkende: blijft een smaakkwestie. Maar dat ik al vanaf '79 vrijwel voortdurend 1303's heb gehad zegt wel iets. Want wat is leuker dan naar een goede luidspreker luisteren die er ook nog eens stijlvol uitziet? Het lijkt wel een vrouw..... ;)