Jump to content

Mijn gehoor test

mordante
 Share

Recommended Posts

gehoor_test.JPG

En zoals ik al dacht mijn rechteroor is slechter dan links, Dit komt vanwege diverse oorontstekingen waardoor mijn trommelflies permanent is beschadligd (littekens en een klein gaatje)

(van wie) Heb je dit meegekregen :unsure:

Ik heb op werk een gehoortest laten doen. In een doos zitten met koptelefoon op, knopje indrukken als je het piepje hoort.

Daar tekenen ze een grafiek van en uit die grafiek heb ik de punten genomen en in een tabel gezet. Hellaas kan ik de grafiek niet inscanne, ik heb geen scanner.

gehoor_test.JPG

En zoals ik al dacht mijn rechteroor is slechter dan links, Dit komt vanwege diverse oorontstekingen waardoor mijn trommelflies permanent is beschadligd (littekens en een klein gaatje)

Wat betekenen die getallen nou precies. Geeft het aantal dB het minimum weer waarbij je wat hoort?

gehoor_test.JPG

Wat betekenen die getallen nou precies. Geeft het aantal dB het minimum weer waarbij je wat hoort?

van wat er van had begrepen wel ja, ze laten je een piep horen die telkens harder gaat en zodra je de piep hoort druk je een knop in. Dan noteren ze bij hoveel DB je de piep hoort.

Wanner je slechter dan 60Db scoort heb je een serieus probleem, alles boven de 20 is prima voor volwassenen. Maar ik weet hier niet veel van

gehoor_test.JPG

van wat er van had begrepen wel ja, ze laten je een piep horen die telkens harder gaat en zodra je de piep hoort druk je een knop in. Dan noteren ze bij hoveel DB je de piep hoort.

Wanner je slechter dan 60Db scoort heb je een serieus probleem, alles boven de 20 is prima voor volwassenen. Maar ik weet hier niet veel van

dit ziet er niet best uit :D

gehoor_test.JPG

dit ziet er niet best uit :D

Ik heb wel eens veeeeeele malen erger gezien. Bij iemand van (volgens mij) 24... :(

leuk detail dat je links en rechts hebt omgewisseld:)

bb ;-)

volgens mij niet. Het geluid begint zacht en je moet drukken zodra je iets hoort. Rechts is dan duidelijk minder omdat de toon harder is toen gedrukt werd.

gehoor_test.JPG

Luister je met deze resultaten in het achterhoofd nu ook anders naar je muziek? Ik bedoel, voel je nu de behoefte met zulke verschillen om iets aan toonregeling dan wel equalizen te gaan doen? Ik zou me daar tenminste wel iets bij kunnen voorstellen.

Ik ben 53 en heb de idee nog steeds goed te horen. Laatst weer eens interlinks met elkaar vergeleken en dat hoor ik bijvoorbeeld onmiddellijk. Tegen de tijd dat ik geen verschillen meer hoor kan ik me altijd nog aansluiten bij de actiegroep Breem. Voorlopig amuseer ik me nog wel met deze hobby en zeker met muziek.

Carl

Het zou toch mogelijk moeten zijn direct via internet zo'n test te doen?! Of zou er al zoiets bestaan?

Probleem is hoogstens de kwaliteit van de geluidkaart in de computer en wellicht de speakers....Je zou minimumspecs kunnen afgegeven waaraan jouw computer en speakers/hoofdtelefoon moeten voldoen. Lijkt me een mooie service op deze site?!

gehoor_test.JPG

Luister je met deze resultaten in het achterhoofd nu ook anders naar je muziek? Ik bedoel, voel je nu de behoefte met zulke verschillen om iets aan toonregeling dan wel equalizen te gaan doen? Ik zou me daar tenminste wel iets bij kunnen voorstellen.

Mordante luistert waarschijnlijk altijd met zijn achterhoofd. Dat verklaart het verwisselen van links en rechts ;) Anyway, is het plaatje van de vleermuis nog wel gepast of heeft dit meer met de muzikale voorkeur van Mordante te maken?

BTW, er bestaan verschillende gehoortesten op internet: Gehoortest Gehoortest

(ik scoor ook niet geweldig...)

Ik denk dat de vleermuis meer met mijn smaak heeft te maken :D

Deze test is moeilijk via internet te doen want je moet in een ruimte zitten waar je weinig andere geluiden kunnen doordringen. en je moet een goed koptelefoon hebben

Zelf hebv ik wel een inet test gedaan de meer met echetrgrond lawaai had te maken en daar kwam ik goed uit.

gehoor_test.JPG

Mordante luistert waarschijnlijk altijd met zijn achterhoofd. Dat verklaart het verwisselen van links en rechts ;) Anyway, is het plaatje van de vleermuis nog wel gepast of heeft dit meer met de muzikale voorkeur van Mordante te maken?

BTW, er bestaan verschillende gehoortesten op internet: Gehoortest Gehoortest

(ik scoor ook niet geweldig...)

Even die twee tests gedaan. Alles (zoals ik wel had verwacht) was dik in orde.

gehoor_test.JPG

Ook al het slachtoffer van div oorontstekingen lees ik.

Tja vroeger was het heel normaal een naald in dat oor door het trommelvlies heen en de ontsteking doorprikken heel pijnlijk allemaal.

Ook ik heb vele oorontstekingen gehad ook in het rechteroor en hoor daar beduidend minder maar je leert er mee leven.

Het trommelvlies en nog meer aan die kant is nog eens erger beschadigd tgv een hoge druk luchtspuitbus die mijn trommelvlies finaal aan flarden spoot.

Mijn zoontje wilde mijn oor schoon maken.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat het aardig is hersteld alleen het oor is beduidend minder gevoelig er moeten heel wat extra db,s aan te pas komen wil dat oor hetzelfde horen als het linker.

Zowieso hoor ik bijvoorbeeld de bekende fluittoon in TV,s al lang niet meer en dat is lastig als een tv met een dergelijke klacht binnen komt.

Nu ben ik extra voorzichtig met mijn gehoor dus ook met oud en nieuw om maar wat te noemen.

Ik doe regelmatig een gehoortest, en die is tot nu toe nog boven het gemiddelde.

Aangezien ik op veel festivals en concerten bezoek (meestal met backstage pas B)

Ben ik heel zuinig op de oortjes, ik draag dan ook altijd op maat gemaakte oordoppen die je kan naar wens in kan stellen qua demping.

Ik heb gisteren de perskaarten van het Roskide festival in Denemarken binnengekregen, daar zat ook een zogenaamde soundpolicy bij wat voor PA systemen er op de vershillende podia gebruikt worden.

En op de Mainstage worden pieken bereikt van 140 dBA :o

En dan zie je daar kids 4 dagen lang zonder gehoorbescherming op dat veld staan

Dat is de doelgroep voor m'n zwager,die een bedrijfje runt met gehoorapparatuur :rolleyes:

Ooit zal het bij mij ook minder worden, dat hou je gewoon niet tegen.

Gr. Henk

Zowieso hoor ik bijvoorbeeld de bekende fluittoon in TV,s al lang niet meer  en dat is lastig als een tv met een dergelijke klacht binnen komt.

Beste Don,

Ik dacht dat ik al 'n beetje gek aan het worden was. Hoorde ook altijd TV's fluiten.

Vroeger, toen ik nog in diverse bruin/witgoed zaken werkte, hoorde ik ook altijd tv's fluiten als de zaak werd afgesloten. Het video signaal was dan dood, dus de tv's lieten een zwart beeld zien.

Daarna werden alle tv's uitgezet. En soms werden er 1 of 2 vergeten. Als ik dan zei dat er voorin de zaak nog wat tv's aan stonden, omdat ik dat hoorde, verklaarden ze me voor gek.

Gelukkig blijkt dat (voor het fluiten dan...) niet het geval te zijn.

Bedankt voor je geruststellende opmerking.

p.s.: Wat is dat nou; die fluittoon?

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Weet iemand waar je oordopjes kan laten maken. Ik heb ze ooit wel gehad maar die ben ik verloren. Ook tijdens het motorrijden zijn oordoppen sterk aante raden en in de zomere ij ik graag motor. De winter zijn mijn audio maanden de zomer de motor maanden.

Weet iemand waar je oordopjes kan laten maken. Ik heb ze ooit wel gehad maar die ben ik verloren. Ook tijdens het motorrijden zijn oordoppen sterk aante raden en in de zomere ij ik graag motor. De winter zijn mijn audio maanden de zomer de motor maanden.

Jij woont toch in Leiden? Ga naar de audicien op de Zeemanlaan of de Breestraat. Daar kun je je oordoppen op maat laten maken.