hybride Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Zo gaat dat als er een gebrek aan argumenten is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Zo gaat dat als er een gebrek aan argumenten is. Jaaaaaaaaaa en het loopt nog zomaar vrij over straat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Moet je nagaan. Er zijn ook mensen die zweren bij de klank van WBT terminals. Die lopen ook vrij over straat rond....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Moet je nagaan. Er zijn ook mensen die zweren bij de klank van WBT terminals. Die lopen ook vrij over straat rond....... Bijvoorkeur Nextgeneration. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Het voordeel van dipool is dat het geluid aan ruimtelijkheid wint omdat zowel naar voor als naar achter wordt afgestraald. Het mooie aan mijn sokken is, is dat als ik de telefoon opneem, dat dan de zon buiten gaat schijnen. wordt jij nooit moe van je zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Het voordeel van dipool is dat het geluid aan ruimtelijkheid wint omdat zowel naar voor als naar achter wordt afgestraald. Het mooie aan mijn sokken is, is dat als ik de telefoon opneem, dat dan de zon buiten gaat schijnen. wordt jij nooit moe van je zelf? Nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Moet je nagaan. Er zijn ook mensen die zweren bij de klank van WBT terminals. Die lopen ook vrij over straat rond....... Leg eens uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Moet je nagaan. Er zijn ook mensen die zweren bij de klank van WBT terminals. Die lopen ook vrij over straat rond....... Leg eens uit? Zekere mensen (audiofielen) verbinden zaken die niets met elkaar te maken hebben. Ik heb hier een paar posts terug ook een poging toe gedaan, maar zo goed als andere gebruikers kan ik het niet. Mensen spreken over klank van stekkers/netsnoeren. Dan kan ik spreken over de smaak van een computermonitor. Allebei even gestoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 De 'klank' van een stekker of WBT-verbinding is vrij gemakkelijk te verklaren. Elk materiaal geleidt anders. Bovendien slaat elke hoeveelheid materiaal een bepaalde hoeveelheid energie (muziek) op. Is het dan zo gek dat het het geluid verandert? Natuurlijk heeft een WBT-stekker geen echte 'klank' maar het tast het signaal wel aan, om diezelfde redenen klinken RCA-stekkers van verschillende merken ook anders. De bullet-plug klinkt beter dan de meeste...kijk maar eens hoe die is opgebouwd....er zit amper materiaal in, dus weinig capaciteit en in dit geval hoor je dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 De 'klank' van een stekker of WBT-verbinding is vrij gemakkelijk te verklaren. Elk materiaal geleidt anders. Bovendien slaat elke hoeveelheid materiaal een bepaalde hoeveelheid energie (muziek) op. Is het dan zo gek dat het het geluid verandert? Natuurlijk heeft een WBT-stekker geen echte 'klank' maar het tast het signaal wel aan, om diezelfde redenen klinken RCA-stekkers van verschillende merken ook anders. De bullet-plug klinkt beter dan de meeste...kijk maar eens hoe die is opgebouwd....er zit amper materiaal in, dus weinig capaciteit en in dit geval hoor je dat. Dat is een hypothese maar geen verklaring. Bovendien wat mij betreft wel erg ver gezocht. Maar ja wat je ver haalt is lekker zeggen ze wel eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Enig verstand van electronica is ook ver te zoeken. Een wbt plug die een zekere mate van muziek opslaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ik weet zeker dat jullie beide wel eens van het verschijnsel 'capaciteit' hebben gehoord? Waarom zou dat hier niet op gaan? Ik zoek ook maar naar een verklaring, ik weet echter voor mijzelf dat pluggen, aansluitklemmen, stekkers etc. allemaal verschillend kunnen 'klinken'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Denken jullie dat het niets uitmaakt of je veel of weinig 'metaal' in de plug hebt zitten? Zie plaatjes hieronder, de onderste is duidelijk gebouwd vanuit een andere filosofie dan de bovenste. Maakt het allemaal gewoon niks uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Geen exacte getallen maar de verhouding zal ongeveer wel kloppen. Capaciteit kabel 100pF WBT 10pF Bullit 7pF Totale capaciteit: 120pF WBT 114pF Bullit Als dat verschil iets uitmaakt voor de klank dan cd speler of de voortrap dan deze vervangen door fatsoenlijk ontworpen apparatuur. PS Op het eerste gezicht lijkt de bullit een lagere capaciteit te hebben bij gebrek aan metalen afscherming rond de middenpen. Maar je vergeet nog twee plugjes in de keten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Er zijn goede stekers en er zijn slechte. Dan gaat het vooral om de mechanica/deugdelijkheid/stevigheid van die dingen. Voor de rest is het cult wmb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Heb je het wel eens geprobeerd, Frank? Bij mij maakt het enorm veel verschil. Met de bullet-plug voornamelijk meer micro-dynamiek en resolutie, je hoort gewoon meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ik wil hier ook nog even een duit in het zakje doen ELK component in een analoge omgeving verandert het orginele signaal onder invloed van capacitaire en inductieve invloeden. Het is dan ook m.i. zeer wel mogelijk dat mensen waarnemen dat verschillende interlinks of connectors enz de weergave beinvloeden. Dat niet iedereen dat in dezelfde mate hoort wil nog niet zeggen dat het als onzinnig kan worden afgedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Heb je het wel eens geprobeerd, Frank? Bij mij maakt het enorm veel verschil. Met de bullet-plug voornamelijk meer micro-dynamiek en resolutie, je hoort gewoon meer. Met een beetje 'geluk' sloopt zo'n bullet plug je rca chassisdeeltjes ook nog Eigenlijk zou je ook de rca chassisdelen moeten aanpassen, want bij sommige standaardmodellen (in bijv. een cdspeler) blijft de bullet plug vast zitten en trek je een gedeelte van het binnenwerk krom. Ze zijn niet allemaal geschikt voor veel contactdruk op een plek. Of dat beetje minder capaciteit 'goed' is betwijfel ik, want door het ontbreken van afscherming introduceer je weer andere problemen. De bullet plug laat je geluid misschien anders klinken, maar beter Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Anders is inderdaad niet altijd beter. Maar in mijn set is dat wel het geval met de Bullet-plug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Heb je het wel eens geprobeerd, Frank? Bij mij maakt het enorm veel verschil. Met de bullet-plug voornamelijk meer micro-dynamiek en resolutie, je hoort gewoon meer. Als het een 'enorm' verschil maakt dan zou ik de aansturende apparaten niet meer vertrouwen. Het verschil in capaciteit ***zal*** in het audiobereik geen verschil uitmaken. Eventuele verschillen zal je moeten zoeken in iets anders dan capaciteits verschillen tussen de pluggen. Een matige verbinding tussen de middenpen van de steker en het chassisdeel is meestal de oorzaak van een slecht kontakt. Zelfs als de uitgangs impedantie van het aansturende apparaat absurd hoog is (>1000 Ohm) dan is effect ver boven het audiobereik. (>1Mhz hoogaf filter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Heb je het wel eens geprobeerd, Frank? Bij mij maakt het enorm veel verschil. Met de bullet-plug voornamelijk meer micro-dynamiek en resolutie, je hoort gewoon meer. Als het een 'enorm' verschil maakt dan zou ik de aansturende apparaten niet meer vertrouwen. Het verschil in capaciteit ***zal*** in het audiobereik geen verschil uitmaken. Eventuele verschillen zal je moeten zoeken in iets anders dan capaciteits verschillen tussen de pluggen. Een matige verbinding tussen de middenpen van de steker en het chassisdeel is meestal de oorzaak van een slecht kontakt. Zelfs als de uitgangs impedantie van het aansturende apparaat absurd hoog is (>1000 Ohm) dan is effect ver boven het audiobereik. (>1Mhz hoogaf filter) Ik heb gemerkt dat in de audio ALLES uitmaakt. Ik heb jou nu al meermalen zien zeggen dat ik bepaalde veranderingen maar aan mijn slechte apparatuur zou moeten toeschrijven, dat vind ik jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Probeer eens een cursusje electronica te volgen. Mischien dat je dan zinnige zaken die een invloed kunnen hebben en audiofiele onzin en overdrijvingen uit elkaar kan houden. Nogmaals het beetje capaciteits verschil tussen de twee beinvloed het kantelpunt van het hoogaf filter dat gevormd word door de uitgangs impedantie van de aansturende trap en de kabel capaciteit en inductie. Als jij denkt dat je het verschil tussen een 1,4Mhz en een 1,6Mhz kantelpunt kunt horen dan ben je hard aan die cursus toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Probeer eens een cursusje electronica te volgen. Mischien dat je dan zinnige zaken die een invloed kunnen hebben en audiofiele onzin en overdrijvingen uit elkaar kan houden. Nogmaals het beetje capaciteits verschil tussen de twee beinvloed het kantelpunt van het hoogaf filter dat gevormd word door de uitgangs impedantie van de aansturende trap en de kabel capaciteit en inductie. Als jij denkt dat je het verschil tussen een 1,4Mhz en een 1,6Mhz kantelpunt kunt horen dan ben je hard aan die cursus toe. Jammer dat je het persoonlijk gaat spelen. Dat je argumenten aandraagt waarom het volgens jou niet zo werken, ok, niets mis mee. Maar nu zeg je gewoon dat het onzin wat ik verkondig, nogmaals: heb je het wel eens gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 10 pf verschil komt ongeveer overeen met 15 cm lengteverschil van een interlink. Kun je net zo goed je interlink 15 cm inkorten voor hetzelfde effect. Is de zelfinductie ook nog eens een paar nH lager. Tuurlijk, dat is een dramatisch verschil en wie dat niet wil horen... nou ja laat maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Het wel of niet hebben van enige elekctonica kennis is nou eenmaal persoongebonden. Ik geef aan dat capaciteit niet de oorzaak kan zijn voor eventuele klankverschillen die jij gehoord zou hebben. Als je niet kunt begrijpen waarom dat is is dat echt jouw tekortkoming van de juiste kennis. 'Enorme' verschillen tussen verschillende soorten pluggen heb ik nooit waargenomen. Voor bullitpluggen zal dat niet anders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts