Jump to content

Digitale interlink

Jamai_lover222
 Share

Recommended Posts

In je hoofd tel je het histogram van de dither op bij het histogram van je originele signaal. Dit is niet wat er gebeurt.

Niet in mijn hoofd iig. Ik zie alleen het histogram zoals A-U dat genereert.

Afijn speel er zelf eerst eens mee en denk even na wat wat er nou precies gebeurt. Misschien komen we dan verder.

;)

<Edit>

Net even een testje gedaan en dither helemaal uitgezet. Werner heeft denk ik gelijk. De hoge naalden verdwijnen maar er blijven dan nog wel wat low-level artefacten te zien beneden de 90 dB maar dat is minder dan een paar procent ;)

Procenten? De amplitude as loopt logaritmisch.

Uhm, bekijk dat histogram eens goed :rolleyes:

Wat voor bewerking voer je uit? Dither is gemiddeld nul dus het histogram kan niet veranderen, behalve als je window korter is dan de 3sigma tijd van de dither

Nog steeds niet zelf mee gespeeld zie ik <_<

Bekijk jij de amplitude (= x-) as ook eens en kijk eens wat daar staat aangegeven voor eenheid.

Die heb ik al bekeken en wat staat er vertikaal langs de y-as als resultaat? Pfffffffffffffffffffffff....... :rolleyes:

No good deed goes unpunished. Succes ermee verder.

Lekker goedkoop zeg, aan jou heb je ook niet veel dat is nu wel duidelijk.

B.t.w. dat succes al wel lukken :)

Jij presenteert je bewering dat digitale componenten met veel jitter een uitmuntende performance geven als vaststaand feit.

Jij roept maar van alles en wij moeten het tegendeel bewijzen. Lekker manier van redeneren houd jij er op na.

Nee hoor, ik zeg er steeds bij dat het MIJN intrepetatie is.

Laten we het hier maar bij houden want dit schiet niet op..

• 4 months later...
  • 4 years later...

Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear...

Maar nu heb ik wel geaarzeld deze op te diepen. Er wordt m.i. namelijk nogal veel gekeken naar en gesteggeld over jitter, terwijl het voor mij overduidelijk is dat het hier gaat om structuurinformatie. Daar heb ik ook al aardig wat van gehoord.

reMC heeft naar mijn gevoel het beste punt, namelijk luisteren.

Ook Thingman komt aardig uit de hoek.

Het is natuurlijk een kabeltopic ook. Maar niet w

Mij valt tegenwoordig veel op dat verband heeft met structuurinformatie, een fenomeen waar men Hear nog niet zo mee vertrouwd is.

Begin eens met uitleggen wat je (binnen audio?) nu precies bedoeld met struktuurinformatie. Misschien ken ik het fenomeen wel, maar de kreet alleen zegt me niks...

Als je wat rond Googled Henrie kom je wel e.e.a. er over te weten :rolleyes:

Wat ik daaruit begrijp is dat dat de moderne variant is van het alom aanwezige.

In vroeger dagen werd dat God genoemd, tegenwoordig is dat een beetje uit de mode maar men kan niet zonder. In oude tijden, en tegenwoordig in sommige kringen nog, verklaarde men onbegrepen dingen als zijnde "De hand van God", de zonsverduistering b.v. of epidemie

Mij valt tegenwoordig veel op dat verband heeft met structuurinformatie, een fenomeen waar men Hear nog niet zo mee vertrouwd is.

Begin eens met uitleggen wat je (binnen audio?) nu precies bedoeld met struktuurinformatie. Misschien ken ik het fenomeen wel, maar de kreet alleen zegt me niks...

Henrie, kijk eens hier

Je kunt het horen.

@Pjotr: jij ook.

M :ph34r: rc

@Pjotr: jij ook.

Nog een keer? Maar de ratio achter het geheel van meneer Gehakt is toch niet anders dan wat ik hierboven opschreef?

;)

Nog een keer?

Heb jij het al gehoord dan?

M.i. is er geen ratio, is het allemaal puur op proberen en luisteren gebaseerd. En is er een naampje voor bedacht. Wat wil een audiofiel nog meer? Mensen als jij, en ik, hebben graag ook een theorie, een ratio erachter. D

Het is allemaal niet zo moeilijk Marc. Wat jij bij Gehakt hoorde ken ik wel, ook zonder een magisch verhaal er omheen. Daarvoor hoef ik niet per se bij hem te gaan luisteren. Als ik de luister verslagen lees op het groene forum dan zijn dat hele lappen tekst maar er staat eigenlijk helemaal niets in, behalve dan dat het goed klonk. Over het hoe of wat........ helemaal niets, niente, nada, alleen mystificaties.

De tragiek van van de Heide is dat hij een goed en kundig technicus was. Die een aantal ontwerpfouten (layout fouten b.v.) in studio apparatuur terecht signaleerde en nog wat ander nonchalances. Had ie het daarbij gelaten en zich niet verloren in onbegrijpelijke mystificaties dan was hij veel verder gekomen bij de wat minder zweverige (technische) mensheid. Toen hij ook de mengtafels van het NOB onder handen wilde gaan nemen met een onbegrijpelijke motivatie vond men het welletjes en vloog ie er uit. Management kan n.l. niets met geesten van muzikanten die door kabels reizen :rolleyes:

;)

Henrie, kijk eens hier

Je kunt het horen.

Vind je het erg als ik met dat verhaal niks kan?

Ach het is wel opmerkelijk als uit een paar relatief kleine LS (was het geen DM5?) een orkest op volle sterkte en dynamiek lijkt te klinken of een orgel.

Mij lukt dat niet eens met 130 kilo MDF en 550 watt per kanaal.

Maar t blijft een raar verhaal allemaal.

Ach het is wel opmerkelijk als uit een paar relatief kleine LS (was het geen DM5?) een orkest op volle sterkte en dynamiek lijkt te klinken of een orgel.

Mij lukt dat niet eens met 130 kilo MDF en 550 watt per kanaal.

Daarom kan ik er ook niet veel mee...

Dit was overigens geen negatief bedoelde opmerking. Ik heb het niet gehoord dus kan niet oordelen over de beleving.

Welke verklaring bestaat voor het gebeuren is weer iets anders.

Dit was overigens geen negatief bedoelde opmerking. Ik heb het niet gehoord dus kan niet oordelen over de beleving.

Welke verklaring bestaat voor het gebeuren is weer iets anders.

Inderdaad, iemand die dit niet gehoord heeft kan niet inschatten wat er van waar is. Uiteraard ben ik volkomen oprecht geweest in mijn beschrijving. Degenen die het kennen herkennen de beschrijving.

Overigens is het niet zo exclusief als het lijkt. Iemand die een metaalfolie weerstand vervangt door een koolstof-exemplaar en dan opgetogen constateert dat het mooier klinkt, zit op hetzelfde spoor. Iemand die zijn LP goed schoonmaakt en dan verbaasd constateert dat de bas is toegenomen, ook.

Ik weet meer voorbeelden Hear. Het stikt ervan.

Ga gewoon eens luisteren bij zo'n set, zou ik zeggen. Dat groene forum zit er vol mee.