vibuthi Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi, Ik heb vandaag mijn nieuwe (2ehands) versterker opgehaald. Het is een Sony ta-N90es, een versterker die ik al lang wil hebben. Nu hoor ik echter bij het inschakelen een vrij luide "knal" uit de rechterluidspreker, tegelijk met het klikken van het inschakelrelais. Wat me verder opvalt, is dat er op elk koellichaam (L/R) een ledje zit, wat nog een tijdje blijft branden na het uitschakelen, het valt me echter op dat aan de rechterkant (waar ook de "plof" zit) hetledje wel 2 minuten aanblijft na het uitzetten, terwijl aan de andere kant het ledje na 10 a 20 sec dooft, kan dit er misschien iets mee te maken hebben? Weet iemand van jullie misschien wat er mis zou kunnen zijn? Kan het kwaad om hem gewoon te gebruiken? (Ik vind het een vrij luide "knal" niet zomaar een plofje of tikje.) Zou dit een dure reparatie zijn? Ik heb er nog wel garantie op, maar de winkel waar ie vandaan komt is 1.5 uur rijden en ik heb zelf geen auto, ik zal dus weer een hoop moeten regelen, en betalen, en ruim 6 uur in de auto moeten zitten om 'm weg te brengen en op te halen. Als het nu een kleinigheidje is, dan breng ik m liever naar een locale reparateur, dan ben ik waarschijnlijk een stuk goedkoper/ makkelijker/sneller klaar. En ten slotte: weet iemand van jullie een goed reparatie adres bij mij in de buurt (Uden NB), als het ff kan iemand die het meteen (of iig snel) repareert, en die niet te duur is. Vast bedankt, Groeten, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Heb je die 'knal' in de winkel niet gehoord Ik had hem niet eerder meegenomen dan dat dit opgelost was .... Dat grote verschil tussen links en rechts met de uitdovende ledjes lijkt mij niet goed, de 'knal' (dc spanning?) kan schadelijk zijn voor je speakers! Ondanks dat het niet de makkelijkste weg is, zou ik toch de leverancier aanspreken op dit probleem, hij wist dit waarschijnlijk en heeft het je niet verteld .... Het lijkt op een sterk verlopen offset van een kanaal, wellicht is een onderdeeltje warmte gevoelig (geworden) .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi, In de winkel heb ik de plof ook gehoord, echter maar 1 keer en veel zachter, en dat leek de voorversterker te zijn (de verkoper zei dit trouwens ook), die plofte toen ik hem uit/aan zette, ik heb de eindversterker toen meteen een paar keer uit/aan gezet en hoorde het niet meer. Maar nu blijkt het dus wel degelijk de sony te zijn, hij ploft echter alleen als ie een paar minuten uit heeft gestaan. Ik zou hem ook zeker het liefste naar de winkel terugbrengen, maar dit is wel een hele onderneming voor mij, en ook een nogal prijzige: ik moet benzine betalen en zal de "chauffeur"ook iets extras moeten toestoppen. Mijn vriendin zal ook wel willen rijden, maar dan moet ze daar wel 2 vrije dagen voor opofferen, en ik denk dat ik dan liever wat bijbetaal en hem hier in de buurt wegbreng. (mits het geen 100en euros gaat kosten) Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 hoi vibuthi, Ik heb zelf de ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi, Ik ga morgen meteen bellen, en idd vragen of we het niet op zo'n deal kunnen gooien. Ik denk echter dat dit niet zal doorgaan, omdat ze een eigen technische dienst hebben, dat zal voor hun een stuk goedkoper zijn. Een bijkomend probleem is, dat de versterker een "kleine reparatie" heeft ondergaan.(ik heb er 2 a 3 weken op moeten wachten, en was daarom juist extra op mijn hoede bij de aankoop) Nu vind ik het dus behoorlijk verdacht dat een dergelijk probleem onopgemerkt is gebleven bij die reparatie, en ik moet zeggen dat ik hierdoor weinig vertrouwen meer heb in hun technische dienst. Ik heb de versterker trouwens niet gekocht, maar geruild tegen mijn sphinx p12's en ik moet zeggen, dat alhoewel ik de sony een stuk beter vind klinken, ik toch ernstig overweeg om de boel terug te draaien. En Elson, als jij eens goed in je versterker zou willen turen naar die ledjes, zou ik je erg dankbaar zijn! Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Ik hen een keer een tweedehands AVM amp voor een reparatie (fluit toontje) bij een dealer gebracht. Hij is toen uiteindelijk gerepareerd in de AVM fabriek. Bij terugkomst de 1e week gaf aan/uit schakelen ook een flinke boem (woesh). Echter na een tijdje verdween dat weer. Heb nooit helemaal begrepen hoe en waarom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Ik heb op dit moment alleen een 770ES (moet m'n site nog aanpassen), die heeft vier rode ledjes: twee aan de rechterkant (voor en achter), en twee in het midden (voor en achter) en die blijven allevier continu branden...... De relais-klik is normaal bij de Sony's. Ik weet niet of je Infinity's nog hebt, maar ik zou uitkijken met die plop op die dure units. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi immortal, Als je de amp uitzet, gaan de ledjes dan tegelijkertijd uit? Bij mij zit daar dus echt mistens 30 sec. verschil tussen. Iik draai inmiddels met B&W's maar de plof is dus echt zo hard dat ik het hele spul eigenlijk niet durf te gebruiken. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 hoi vibuthi, zo hard ploffen is niet normaal,het enige wat ik hoor,met mijn oor tegen de speaker is het gaan "ruisen"van het systeem .Ik heb nog niet gekeken naar de leds,zit de hele tijd op het net en de "wife" is naar de tv. aan het kijken naar een reuze interessant kookiets groet ,ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Alle ledjes doven langzaam uit, tegelijkertijd. Duurt zo'n 20 seconden. Ik denk dat het voortrap l/r en eindtrap l/r is. Bij jou dus alleen de eindtrap l/r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi, Ik heb vandaag mijn nieuwe (2ehands) versterker opgehaald. Het is een Sony ta-N90es, een versterker die ik al lang wil hebben. Nu hoor ik echter bij het inschakelen een vrij luide "knal" uit de rechterluidspreker, tegelijk met het klikken van het inschakelrelais. Wat me verder opvalt, is dat er op elk koellichaam (L/R) een ledje zit, wat nog een tijdje blijft branden na het uitschakelen, het valt me echter op dat aan de rechterkant (waar ook de "plof" zit) hetledje wel 2 minuten aanblijft na het uitzetten, terwijl aan de andere kant het ledje na 10 a 20 sec dooft, kan dit er misschien iets mee te maken hebben? Weet iemand van jullie misschien wat er mis zou kunnen zijn? Kan het kwaad om hem gewoon te gebruiken? (Ik vind het een vrij luide "knal" niet zomaar een plofje of tikje.) Zou dit een dure reparatie zijn? Ik heb er nog wel garantie op, maar de winkel waar ie vandaan komt is 1.5 uur rijden en ik heb zelf geen auto, ik zal dus weer een hoop moeten regelen, en betalen, en ruim 6 uur in de auto moeten zitten om 'm weg te brengen en op te halen. Als het nu een kleinigheidje is, dan breng ik m liever naar een locale reparateur, dan ben ik waarschijnlijk een stuk goedkoper/ makkelijker/sneller klaar. En ten slotte: weet iemand van jullie een goed reparatie adres bij mij in de buurt (Uden NB), als het ff kan iemand die het meteen (of iig snel) repareert, en die niet te duur is. Vast bedankt, Groeten, Vibuthi Niet langer gebruiken en terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt! Voor het zelfde komt er een gelijkspanning of er is een condensator die staat te rotzooien en dan is het bey bey met je luidspreker(s). Groet, Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Tja, de consequenties beginnen nu pas tot me door te dringen, ik kan de eerst komende 10 dagen zeker geen vervoer regelen, dat word dus een hele lange week zonder muziek, ik baal er echt heel erg van. Snap ook niet dat een technische dienst een dergelijk mankement over het hoofd heeft gezien. (je gaat er toch van uit dat zo'n apparaat uitvoerig getest en doorgemeten word na een reparatie) En naar deze zelfde technische dienst zou ik 'm dus terug moeten brengen om 'm te laten maken................. Ik begin steeds meer te overwegen om de ruil maar gewoon terug te draaien, nu moet dat nog geen probleem zijn, maar het zou natuurlijk goed kunnen dat tegen de tijd dat de sony gerepareerd is, de p12's inmiddels verkocht zijn. Maar ja, als ik nu de boel terugruil dan heb ik wel heel veel moeite gedaan om mijn eigen versterker te houden......... Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Je kan ook bij je locale bedrijf de onderzoeks kosten betalen om te kijken wat er mee mis is, en als het iets kleins is het zelf laten repareren. Is het iets groots, dan kan je direct aantonen dat hij niet goed is bij het bedrijf waar je hem hebt gekocht. Scheelt je weer 6 uur autorijden, wat aan benzine wel meer kost dan wat onderzoekskosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi jeepfh, Daar zat ik ook aan te denken, 't probleem is echter dat ik geen goed adres hiervoor weet bij mij in de directe omgeving. Ik weet wel wat reparateurs, maar als ik m daar naartoe breng ben ik 'm zowiezo 2 a 3 weken kwijt voor dat ik weet wat er mee aan de hand is, en al die tijd zonder muziek dat is geen optie. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Ik weet niet bijwat voor BEUN je hem gekocht hebt maar volgens mij kan het hem niet zo veel schelen of zijn naam er onder lijdt. Ik zou namelijk zelf zo`n apparaat nooit aan iemand meegeven, alleen al om gezeur te voorkomen Ik zou hem zo snel mogelijk retour doen en vooral NIET bij iemand anders laten repareren zou het namelijk dan niet over zijn of niet te reparen, loop je kans dat die BEUN zijn handen er van af trekt dan ben je verder van huis. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Tja, ik weet niet of het een BEUN is, ik heb uitvoerig gezocht op de forums en met google. Voor zover ik kan vinden is het gewoon een gerespecteerd bedrijf, en als ik een zoekopdracht geef in dit forum word er regelmatig naar ze verwezen, heb er echt nog niks negatiefs over kunnen vinden. Ik wacht nog even met namen noemen, ik ga er vooralsnog vanuit dat het netjes opgelost word, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg vreemd vind dat een bedrijf wat al 10tallen jaren bestaat, vertrouwt op een technische dienst die dit soort fouten maakt. Ook het feit dat mij direct werd verteld dat het de voorversterker was die "plofte" stemt mij niet gerust. Maar nogmaals, het "plofje" was in de winkel veel zachter, ik heb het wel meteen nagevraagd, en toen ik vervolgens controleerde door de sony een paar keer aan en uit te zetten bleef het weg. Verder vind ik het gewoon heel erg vervelend dat ik nu zo lang zonder muziek zit, en mijn kennissen 2x moet gaan lastigvallen voor een lange rit door het halve land. Gezien de overduidelijke blunder (laten we het daar gewoon even op houden), van hun technische dienst, lijkt het me niet meer normaal dat ik hiervoor gecompenseerd ga worden. Ik snap dat als je een apparaat van ver haalt, dat je zelf het risico neemt om terug te moeten gaan als er iets misgaat, maar ik vind DIT ronduit belachelijk, hier heeft iemand op zijn zachts gezegd "een behoorlijk steekje laten vallen". Groeten, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Zou het h Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 In welke omgeving woon je? Misschien zijn er forum leden die je kunnen helpen met het vinden van een technische dienst En in welke omgeving heb je hem gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 3 februari 2005 Author Report Share Posted 3 februari 2005 Hoi, Ik zit zelf in Uden, heb hem in de Regio A-dam gekocht. Nogmaals: ik heb nog geen contact gehad met de winkel, was net iets te laat thuis, en ik zou het erg vervelend vinden als het morgen gewoon netjes blijkt te worden opgelost en ik zou hier al gericht met modder hebben staan gooien. Dus voorlopig laat ik liever even in het midden waar ik hem gekocht heb. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 februari 2005 Report Share Posted 3 februari 2005 Maar als je garantie hebt, dan kun je de versterker toch ook via TPG naar het bedrijf opsturen. Dan hoef je niet met de auto en evt vrij te nemen. Je brengt hem dan stevig verpakt naar het postkantoor, en die sturen hem op. En het bedrijf stuurt hem, als ie weer klaar is weer terug naar jouw huis. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Hoi, Ik had eigenlijk wel graag mijn p12's tijdelijk terug gehad, anders zit ik alsnog weken zonder muziek, bovendien weegt die sony bijna 30 kg, dus dat zal ook zeker niet goedkoop worden. Maar ik zou 't eens kunnen overleggen morgen, misschien dat ze ook wel bereid zouden zijn om de p12's mijn kant op te sturen. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Hoi,Ik had eigenlijk wel graag mijn p12's tijdelijk terug gehad, anders zit ik alsnog weken zonder muziek, bovendien weegt die sony bijna 30 kg, dus dat zal ook zeker niet goedkoop worden. Maar ik zou 't eens kunnen overleggen morgen, misschien dat ze ook wel bereid zouden zijn om de p12's mijn kant op te sturen. Groeten, vibuthi Ja je kunt het altijd proberen. In principe is het zo, dat de dealer waar je de versterker gekocht hebt, verantwoordelijk is voor het apparaat als hij stuk is {net na aankoop}. Bot gezegd komt het er gewoon op neer, dat ze het apparaat maar moeten repareren. Het is in feite hun probleem, die ze maar op te lossen hebben.. En anders besteden ze de reparatie maar uit aan een ander bedrijf, dat wel "kundig" is. En daarom dacht ik bij gebrek aan vervoer, dat je het apparaat beter op kunt sturen. Wel even van tevoren bellen met het bedrijf.. tenminste, zo zou ik het dan doen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 En anders kan Sebastiaan waarschijnlijk het apparaat wel repareren. Misschien kun je met hem overleggen. http://www.soundevolution.nl/ Maar ik zou het zeker eerst met de dealer proberen te regelen. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 bovendien weegt die sony bijna 30 kg, dus dat zal ook zeker niet goedkoop worden. Hier heb je de prijzen. Je zit wel aan het maximum gewicht met 30 Kilo. Het had niet hoger moeten zijn. http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_verst...n_nederland.jsp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts