vibuthi Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Dat valt erg mee! Ik denk dat ik met verpakkingsmateriaal en doos net onder de 30 kg blijf, als ik m daar laat repareren lijkt versturen mij een prima optie. Bedankt voor de tip! Groeten, vIbuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Tja, ik weet niet of het een BEUN is, ik heb uitvoerig gezocht op de forums en met google. Voor zover ik kan vinden is het gewoon een gerespecteerd bedrijf, en als ik een zoekopdracht geef in dit forum word er regelmatig naar ze verwezen, heb er echt nog niks negatiefs over kunnen vinden.Ik wacht nog even met namen noemen, ik ga er vooralsnog vanuit dat het netjes opgelost word, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg vreemd vind dat een bedrijf wat al 10tallen jaren bestaat, vertrouwt op een technische dienst die dit soort fouten maakt. Ook het feit dat mij direct werd verteld dat het de voorversterker was die "plofte" stemt mij niet gerust. Maar nogmaals, het "plofje" was in de winkel veel zachter, ik heb het wel meteen nagevraagd, en toen ik vervolgens controleerde door de sony een paar keer aan en uit te zetten bleef het weg. Verder vind ik het gewoon heel erg vervelend dat ik nu zo lang zonder muziek zit, en mijn kennissen 2x moet gaan lastigvallen voor een lange rit door het halve land. Gezien de overduidelijke blunder (laten we het daar gewoon even op houden), van hun technische dienst, lijkt het me niet meer normaal dat ik hiervoor gecompenseerd ga worden. Ik snap dat als je een apparaat van ver haalt, dat je zelf het risico neemt om terug te moeten gaan als er iets misgaat, maar ik vind DIT ronduit belachelijk, hier heeft iemand op zijn zachts gezegd "een behoorlijk steekje laten vallen". Groeten, Vibuthi je geeft zelf al aan dat je het niet helemaal vertrouwd dus retour dat ding. je hoeft voor mij geen namen te noemen, maar ik denk dat ze dat ding ingeruild hebben met in het achterhoofd dat het euvel te repareren was en dat dit tegen viel, Sony kennende zal het wel enorm duur zijn. Er zijn genoeg bedrijven met een goede naam die het niks intereseerd om even zo`n tegen valler op iemand af te schuiven ( in dit geval JIJ dus ) marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Hoi, Net contact gehad met de winkel: De man vond het ook erg vervelend en heeft zijn excuses aangeboden. Ik stuur hem maandag per post op (krijg de kosten vergoed) en verwacht 'm eind volgende week weer terug , als het langer gaat duren stuurt ie me tijdelijk een leenversterker. De ruil terugdraaien was ook een optie, maar dat zou ik wel erg jammer vinden, dan heb ik wel erg veel moeite moeten doen om mijn eigen versterker te houden, en de geluidskwaliteit van de ta-N90es bevalt me erg goed. Bedankt voor de adviezen iig, duim maar voor me dat ik 'm snel weer terug heb. Groeten, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Nog even dit: Ik herrinnerde me dat iik als het goed is nog ergens een antieke marantz had liggen, na een korte speurtocht door mijn woning heb ik deze onder het bed kunnen localiseren. En wat blijkt: de zeker 30 jaar oude marantz 2216 klinkt nog bijzonder goed, er kraken wat knopjes, maar niets wat een flinke scheut contactspray niet (tijdelijk) oplost. Ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht van zo'n oud beestje, het klinkt alleszins acceptabel, gewoon goed eigenlijk en hij heeft geen enkel probleem met de 4 ohms bealsting van de 802's. Ik zit dus iig niet zonder muziek. Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 4 februari 2005 Author Report Share Posted 4 februari 2005 Ik had al op 't net gevonden dat ie maar 2x 16 watt is, maar ik kan er toch gewoon lekker naar luisteren, ik zal er geen feestje mee geven, maar normaal lekker luisterniveau is goed te doen. Heb er net even wat contactspray ingespoten, en de knopjes zijn weer kraakvrij, als dat een weekje of 1.5 a 2 zo blijft dan ben ik een gelukkig man. Ik ben echt bijzonder aangenaam verrast door de geluidskwaliteit, ik kocht 'm 15 jaar geleden voor 50 gulden, heb er zeker 2 a 3 jaar mee gedraaid en daarna is ie , onder het bed verdwenen. Ik had niet eens gedacht dat ie 't nog zou doen, maar het klinkt gewoon superlekker! Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Ik had niet eens gedacht dat ie 't nog zou doen, maar het klinkt gewoon superlekker! Wacht maar tot ie ingespeeld is. In ieder geval mooi dat het gelukt is met de dealer. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 februari 2005 Report Share Posted 4 februari 2005 Mooi te horen dat je er uit gekomen bent met de winkel Er bestaan gelukkig nog eerlijke zakenlui Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 5 februari 2005 Report Share Posted 5 februari 2005 Ik heb geen tan 90 maar 2 keer de tan 80 . Het probleem lijkt me duidelijk de versterker staat niet goed ingesteld. Waarschijnlijk staat er DC op de uitgang wat de plof veroorzaakt. De DC off set wordt geregeld aan de ingang van de versterker en dient als het even kan zo laag mogelijk te zijn. Ik denk dat de off set spanning bij deze versterker zelfs veel te hoog is wat kan duiden op een defect van bijvoorbeeld een elco of een verlopen weerstand(heb ik zelf gehad met de tan 80) Wat bij de tan 80 ook een probleem was was de instabiele bias instelling . Zowieso is de opbouw zo dat deze nooit echt stabiel kan blijven maar erger was dat weerstanden in waarde gingen verlopen wat als gevolg had dat de verstreker steeds heter werd want de ruststroom werd steeds hoger. Gaat een techneut nu alleen maar opnieuw instellen dan is er eigenlijk niets verholpen want een dergelijke schakeling verloopt dus echt niet zo maar al zijn er uiteraard uitzonderingen. Ga er maar van uit dat je te maken hebt met verlopen onderdelen en dat deze onderdelen gewoon vervangen moeten worden om een stabiele versterker te krijgen.(zelf ga ik wederom elco,s vervangen nu Black gate,s ) Bij mij was dit de enige optie alle elco,s in de spanning versterker vervangen en alle weerstanden door metal film weerstanden vervangen. Dat de versterker geen probleem heeft wanneer deze warm is geeft duidelijk aan dat er een component verlopen of zelfs lek is zoals een elco. Onderzoek dit een reparatie aan de eindbak indien volledig defect is duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts