marjellak Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Beste Mensen, Ik hoor steeds vaker goede dingen over Thiel speakers! Ik hoor ook dat ze goed weg kunnen met METAL! Is dat zo? Wie heeft deze CS 2.4 en wat zijn de grootte voor en nadelen van deze speaker??? Hoe zit het bv. met de hoeveelheid bas, en hoe groot moet de luisterkamer zijn voor speakers van dit caliber. Is een kamer van 4 bij 4 genoeg of krijg ik dan een bas probleem!? Groetjes M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Zelf luister ik ook veel naar metal, naar ik ben wel van mening dat een luistspreker alle muziek goed moet kunnen weergeven. Maar ook wat voor metal dan van Funaral Doom tot Industrial? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 In een vierkante kamer zullen bepaalde room modes extra heftig aanwezig zijn. In jouw geval voor 4*4 is dat circa 43 Hz, 86 Hz en natuurlijk hoger. Een speaker die al flink wat afvalt bij 43 Hz is dus dan wel prettig. Maar je moet dan natuurlijk niet in een knoop gaan zitten luisteren Aardig Java applet om dit inzichtelijk te maken vind je http://www.hunecke.de/english/calculator/r...eigenmodes.html Met Thiel iha en dus ook met deze heb ik geen ervaring. Geloof dat ze graag een goede stroomleverende versterker (dus goede voeding) zien. Overigens op dezelfde site kun je ook nog met plaatsing van speakers experimenteren (en effect van demping), o.a. ook je Thiel. In een bepaalde opstelling en luisterpositie zie je een piek van +20 db bij 43 Hz en een dal van -30 db bij ongeveer 60 Hz. Met de cursor toetsen kun je de positie van speakers en luisterplek instellen. Leuk speelgoed hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 In een kamer van 4 bij 4 kan ik je eerder de CS1.6 aanraden. Heb ze hier staan in een vergelijkbare kamer. Klinkt onwijs!!! De 1.6 zijn een stuk versterker-vriendelijker dan de 2.4 Ze hebben een gevoeligheid van 90db. Alleen de impedantie kan af en toe tot beneden de 4ohm gaan. Min 3.2 ohm om precies te zijn. Hang er wel een beetje een stabiele versterker, want je hoort onmiddelijk als er iets in je set niet klopt. Ze straffen elke zwakke schakel in je systeem genadeloos af. Maar als je systeem goed op elkaar is afgesteld.... dan maak je echt een uniek stukje muziekweergave mee. Ook qua plaatsing moet je rekening houden met een paar dingen. Zo moet je minimaal 2 meter van de speakers afzitten om de fase-coherentie tot zijn recht te laten komen. Maar ja, staat allemaal in de manual Ik doe ze nooit meer weg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik ben het met davidh eens, dat je mischien beter de cs1.6 kan proberen op 16m2. Ik denk dat je met de 2.4 problemen krijgt met het laag. Maar mischien lukt het door middel van akoestische aanpassingen wel met de 2.4 Succes! Gr. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 In een kamer van 4 bij 4 kan ik je eerder de CS1.6 aanraden.Heb ze hier staan in een vergelijkbare kamer. Klinkt onwijs!!! De 1.6 zijn een stuk versterker-vriendelijker dan de 2.4 Ze hebben een gevoeligheid van 90db. Alleen de impedantie kan af en toe tot beneden de 4ohm gaan. Min 3.2 ohm om precies te zijn. Hang er wel een beetje een stabiele versterker, want je hoort onmiddelijk als er iets in je set niet klopt. Ze straffen elke zwakke schakel in je systeem genadeloos af. Maar als je systeem goed op elkaar is afgesteld.... dan maak je echt een uniek stukje muziekweergave mee. Ook qua plaatsing moet je rekening houden met een paar dingen. Zo moet je minimaal 2 meter van de speakers afzitten om de fase-coherentie tot zijn recht te laten komen. Maar ja, staat allemaal in de manual Ik doe ze nooit meer weg! dat zei ik 3 jaar geleden ook van mijn a.p. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts