tommy1105 Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik ben op zoek naar zeer kleine speakers die ook goed geluid geven zonder subwoofer Ik begrijp dat deze nooit het laag evenaren als grote speakers, maar vanwege ruimte gebrek ben op zoek gegaan naar kleine speakers nou die zijn er zat maar wat zijn nou goeie? Smaken verschillen waar ik van hou is warm/vol maar ook helder geluid vanwege ook het bekijken van films .mijn kamer is 5 bij 4 en ik heb geen gordijnen en op de vloer plavuizen ,versterker is een denon avr-1802. Nu heb ik zelf al wat gespit en gevonden: Wharfedale diamond 9.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 tweede hands?? een setje nieuwe luidsprekers voor 500 euro en ook nog enige kwaliteits eisen lijkt mij iets te veel gevraagd, al weet ik niet wat je gewend bent. bij studio 107 in Den Haag hebben ze kleine Linn speakers staan, tweede hands, minder dan 500 euro, zeker op de tweede hands markt moet je kunnen slagen om enige kwalitteit in een kleine box binnen te halen succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy1105 Posted 6 februari 2005 Author Report Share Posted 6 februari 2005 tweede hands??een setje nieuwe luidsprekers voor 500 euro en ook nog enige kwaliteits eisen lijkt mij iets te veel gevraagd, al weet ik niet wat je gewend bent. bij studio 107 in Den Haag hebben ze kleine Linn speakers staan, tweede hands, minder dan 500 euro, zeker op de tweede hands markt moet je kunnen slagen om enige kwalitteit in een kleine box binnen te halen succes! Ik hoef geen top kwaliteit maar gewoon een zeer redelijk geluid, Tweede hands liever ook niet wat ik gewend ben zijn visonik david (dit vond ik nou echt niks!) ik heb vroeger al eens eerder wharfedale gehad ik vond ze toen niet slecht klinken ,ik ben nu in het bezit van mb quart floorstanding ik vindt ze saai en vlak mijn vader heeft simpele magnat speaker klinken wel aardig , Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy1105 Posted 6 februari 2005 Author Report Share Posted 6 februari 2005 Ik zal nog even uitleggen waarom ik kleinere speakers wil ,ten eerste om ruimte te winnen en ik heb meestal mijn set nooit hard staan dan vindt ik mijn grote speakers niet tot hun recht komen en ik wil het stereo beeld verbreden ,mijn huidige speakers staan ongeveer 1 meter uit elkaar dat kan niet anders vanwege bepaalde meubels, dus voor mij zou het mooiste zijn als ik zo mooi mogelijk geluid kan krijgen uit zo klein mogelijke speakers, deze komen dan tegen de muur te hangen in beide hoeken 4 meter uit elkaar zo dat ik beter van het stereo kan genieten ik hoop dat juli nu beter mijn situatie begrijpen. Groetjes Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Je zou de Epos ELS3 kunnen gaan beluisteren. Heb er veel goeds over gehoord, vooral in combinatie met de prijs (+- 300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Hoi Raymond, Momenteel heb ik een week lang een set Castle Richmond 3i op proef. Ik vind ze groots klinken voor het formaat. Ik vind ze v Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy1105 Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Hoi Raymond, Momenteel heb ik een week lang een set Castle Richmond 3i op proef. Ik heb nog nooit van dit merk gehoord , maar ik heb even op hun site gekeken , wat ik zag was zeker de moeite waard , wat zien deze speakers er mooi uit, ik ben hier zeker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
saroes Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik heb de Tannoy sensys dc1 een geweldige speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 ...mijn huidige speakers staan ongeveer 1 meter uit elkaar......deze komen dan tegen de muur te hangen in beide hoeken 4 meter uit elkaar zo dat ik beter van het stereo kan genieten... Als ik jou was zou ik toch even an de opstelling sleutelen. Speakers in de hoeken versterkt meestal het laag wat onnatuurlijk en een tussenruimte van vier meter is heel behoorlijk, zeker als de afstand beperkt is loop je het risico dat je een gat in het middengebied krijgt. Een optimale opstelling is meestal een gelijkbenige driehoek waarvan de afstand tussen de luidsprekers iets kleiner of gelijk is aan de afstand van luidsprekers tot luisterplaats. Maar als het woekeren is met de ruimte moet je natuurlijk het beste compromis zoeken. Probeer ze trouwens eerst thuis voor je ze koopt, een speaker meet lekker veel laag in de winkel zou in een hoekopstelling of hangend aan de wand wel eens wat teveel van het goede kunnen zijn. Een mager klinkende speaker zou weer prima kunnen voldoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik heb de Tannoy sensys dc1 een geweldige speaker. niet mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Hoi Raymond, Momenteel heb ik een week lang een set Castle Richmond 3i op proef. Ik heb nog nooit van dit merk gehoord , maar ik heb even op hun site gekeken , wat ik zag was zeker de moeite waard , wat zien deze speakers er mooi uit, ik ben hier zeker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Denk eens aan de kleine Quadspeakers. Bijzonder fraai afgewerkt en mooi geluid voor het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Ik heb ervaren dat de kleine Quadjes inderdaad erg de moeite waard zijn. De 11L is, gezien z'n prijs, een heel plezierige speaker met veel detail, redelijk weinig kleuring en een fraaie ruimtelijke weergave, Er moet dan wel een stevige versterker aan komen te hangen. Met een zwak exemplaar loopt het geluid snel "dicht". Maar... ze zijn best kritisch qua plaatsing, en ik denk niet dat ze tot hun recht kunnen komen als ze tegen de muur moeten staan, zoals bij Raymond. Met vriendelijke groet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy1105 Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 Ik ga toch verder kijken voor het Link to comment Share on other sites More sharing options...
saroes Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 Ik ben zeer tevreden met de Tannoy dc1. Uiteraard ligt het natuurlijk ook een beetje aan de omgeving waar je deze luidspreker plaatst. In mijn opstelling voldoen ze prima. Het heeft wel weken geduurd voordat ik ze op de juiste plaats had,afstand van de muur,hoever de stands gevuld moeten zijn,aansluiting denk aan de bruggen die zeker verwijderd moeten worden daarvoor in de plaats een goede speakerkabel . groetjes Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 10 februari 2005 Report Share Posted 10 februari 2005 op marktplaats staan momenteel de Epos ES14 te koop, vraagprijs 425 eu. afmetingen zijn hxbxd 50x23x29 cm. ik weet niet hoe groot ze maximaal mogen zijn voor jou, en ja ze zijn 2e hands, maar voor deze prijs zal je niet snel een gelijkwaardige kwaliteit in nieuwgekochte speakers vinden denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy1105 Posted 12 februari 2005 Author Report Share Posted 12 februari 2005 op marktplaats staan momenteel de Epos ES14 te koop, vraagprijs 425 eu.afmetingen zijn hxbxd 50x23x29 cm. ik weet niet hoe groot ze maximaal mogen zijn voor jou, zo klein mogelijk, 50 hoog is voor boven in de hoeken te hangen echt te groot, ik zat net te kijken naar de jbl control xtreme ,dat is nou net een mooi maatje voor mij , ik zit nu toch een beetje aan dit type te denken zeker omdat ze zo lekker klein zijn , maar toch 2.4 kilo wegen ik heb deze ook onlangs beluisterd klinken voor hun formaat en prijs zeker niet slecht, (maar toch blijf ik maar twijfelen) groetjes raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts