Jump to content

versterker

Gerard
 Share

Recommended Posts

ik heb met beide ervaring.

alleen luisteren op je eigen boxen en in je eigen luisterruimte kan jouw oren vertellen,waar jij het meest mee uit de voeten kunt. De Harman is een typisch amerikaans klinkende versterker,wat vetter in het laag, maar of jij dat prettig vindt??

smile.gif

beste berry, bedankt voor je reactie,ik zou je toch nog willen vragen aan welke geef jij

de voorkeur, de SONY OF DE HARMAN.Ik heb nl.

in het verleden de SONY 940R BELUISTERD en

die was niet zo goed in het middengebied

en de bas(dus vandaar)nou kan het zijn dat

de 740R anders klinkt in die "gebieden"

dan de 940R.Ook heb ik vele winkels bezocht

voor die twee versterkers maar NIET EEN win-

kel had de 740 of 650.Ik kon ze alleen maar bestellen en dat risico kan ik natuurlijk

niet nemen,begrijp je want bestellen is ook kopen en dat kan ik niet doen.Graag een reactie van jou.

Groeten, GERARD

ik vind sony scherp en soms iets te agresief klinken maar daarin tegen ik het een goede versterker. de hk vind ik veel rustiger en soms iets aan de donkere kant klinken maar hij is wel warm in geluid, ik vind persoonlijk nad beter maar dat is mijn mening.

smile.gif

HANS BEDANKT VOOR JE BRIEF EN JE UITLEG ,DUS JIJ GEEFT DE VOORKEUR AAN DE HK OOK AL VIND JE HEM AAN DE "DONKERE"

KANT.IK MAG AANNEMEN DAT JE MET

DONKER, DE BAS BEDOELT, EN DUS IETS TE ZWAAR KLINKT.WAT BETREFT 'DE NAD' DIE VINDT IK TE DUUR EN TE WEINIG OPTIES

HEBBEN.WAT BETREFT DE SONY,WAT BEDOEL

JE MET AGRESSIEF KLINKEN,GRAAG EEN VER-

KLARING DAARVOOR.

GROETEN, GERARD

Originally posted by hans:

met scherp bedoel ik te veel hoog en te weinig laag, en donker geluid is soms!! te veel bas en te weinig hoog. hk is een goede keuze, succes met kopen

smile.gif

bedankt voor het antwoord dat je hebt gegeven

op mijn vraag.Mijn vermoedens waren toch juist,wat betreft 'scherp en donker'.Ik ga toch eens kijken of ik de HK650 nog ergens kan vinden en beluisteren,en dan als ik geluk

heb voor niet veel geld kan aanschaffen.

groeten, GERARD

Gerard,

Het toeval wil dat ik zelf mijn HK690 te koop wil aanbieden. Ik beaam de ietwat donkere klank, maar bij gebruik van goede speakerkabels, zo is mijn ervaring, kan hij ook heel sprankelend zijn. De klank is erg relaxed, beetje 'rond'. Je gaat hem meer waarderen naarmate je er langer naar luistert. Is trouwens het grote broertje van de HK650 (zelfs 1 en dezelfde gebruiksaanwijzing voor beide apparaten). In nieuwstaat de jouwe voor 800 piek. Incl. garantiebewijs, boekjes, doos. Interesse? Mailto: larsvleeshouwers_carrera@hotmail.com

M.vr.gr. - Lars

Originally posted by Lars:

Gerard,

Het toeval wil dat ik zelf mijn HK690 te koop wil aanbieden. Ik beaam de ietwat donkere klank, maar bij gebruik van goede speakerkabels, zo is mijn ervaring, kan hij ook heel sprankelend zijn. De klank is erg relaxed, beetje 'rond'. Je gaat hem meer waarderen naarmate je er langer naar luistert. Is trouwens het grote broertje van de HK650 (zelfs 1 en dezelfde gebruiksaanwijzing voor beide apparaten). In nieuwstaat de jouwe voor 800 piek. Incl. garantiebewijs, boekjes, doos. Interesse? Mailto: larsvleeshouwers_carrera@hotmail.com

M.vr.gr. - Lars

smile.gif

beste lars,ik heb je brief gelezen maar bedankt voor het aanbod van de HK.Waarom doe je trouwens die HK weg als hij relaxed klinkt?.Misschien een paar andere kabels,kan je natuurlijk proberen,maar of het wat uit zal maken dat weet ik niet helemaal zeker.De

HK is niet meer mijn voorkeur,ik denk nu aan

MARANTZ PM 4000,misschien is dat nog wat.

groeten,GERARD

Originally posted by berry:

denk dan aan de marantz pm 6010OSE, die is maar iets duurder, maar klinkt veel beter!

berry

biggrin.gif Bedankt voor de ingeving van de6010ose,de marantz klinkt inderdaad niet slecht,maar ik

heb nu toch eindelijk besloten om de PIONEER

A-509 te kopen,klinkt ook wel aardig en niet

zo duur,slechts fl.599.- .Nou dat was het weer voor vandaag,bedankt voor jullie commen-taar en succces met evt. aankopen.

groeten,GERARD