SpeedyAndr Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Goh, wat een interessante 'discussie' weer hear Dat de 1,8m niet voor niets is heeft o.a. Chris van Liempd beaamd, je mag wel zeggen dat hij er op zijn minst een beetje verstand van heeft als mede ontwerper van de Array apparatuur. Ook hij had het over gsm instraling op kabels en de bijbehorende golflengte hiervan. Overigens zie ik hier steeds 'afscherming' voorbij komen, Henno heeft echter ook xtc netsnoeren zonder afscherming geleverd, die minimaal 1,8m lang waren. Ik ben betrokken geweest bij het ontwerp van het xtc netsnoer en niet alleen bij xtc zie je een minimale lengte van 1,8m, ook Monster, NBS, XLO, Cardas en andere merken hanteren die lengte. Ze zijn allemaal gek natuurlijk, incl. Henno en ik, maar daar maak ik me echt niet druk over Tenslotte zijn het allemaal deskundigen die met een sterke onderbouwing hebben aangetoond dat je gerust netsnoeren van 1,5m kunt maken zonder aan de eigenschappen van een netsnoer iets te veranderen. Henno en ik gebruikten destijds ook onze oortjes om het resultaat te beoordelen, maar ja, dat telt hear niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trunks Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 jaja...zo lul je een banaan nog recht... BTW MUZIEKFREAK IS DIT Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 jaja...zo lul je een banaan nog recht... BTW MUZIEKFREAK IS DIT Verrek, ik had hier een kromme banaan liggen toen ik bovenstaande reply intikte en raad eens hoe hij er nu uit ziet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 De stap van een standaard soer naar een goede afgeschermde kabel geeft best wat verbetering , maar om nou aan een CDspeler bijv een kabel van 4of5 cm diameter te hangen dat is tochvan de zotte Marcel Bij 'dikke' netkabels worden niet gewoon dikkere koperkabeltjes met wat afscherming gebruikt. Een statment van NBS gebruikt b.v. per strekkende meter netsnoer, 60 meter koperkabel! Ja nou en? ook al zat er 60KM koperdraad per meter in verwerkt voor bijvoorbeeld een CD speler is echt niet zo`n dikke koper kern nodig, de meeste CD spelers trekken toch echt niet meer dan 25W. En alle meters in de muur is gewoon 2.5 quadraat van ettelijke meters lengte dus dat laatste stukje maakt niet zoveel verschil alleen Ferrietringen en Netfilters geven daadwerkelijk demping tegen hoogfrequent storingen, en mischien is die 1.80m wel Economisch bepaalt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 mischien is die 1.80m wel Economisch bepaalt zeker weten En dan als die XTC dan zo goed moet zijn met zijn 1.8 mtr waarom is die er dan niet meer !!!! werd vast niet verkocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 mischien is die 1.80m wel Economisch bepaalt zeker weten En dan als die XTC dan zo goed moet zijn met zijn 1.8 mtr waarom is die er dan niet meer !!!! werd vast niet verkocht Pfff, het lijkt wel De dag van de Onzin Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Pfff, het lijkt wel De dag van de Onzin Is de dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 de mens ik ook gemiddeld 1,80 meter. vandaar .... in china verkopen ze XTC netsnoeren van 1,60 meter... maar daar hebben ze geloof ik 110 volt , oh nee, das in amerika , moeten de snoeren dan twee keer zo lang zijn of twee keer zo kort... wie het raad krijgt van mij een dropveter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 de mens ik ook gemiddeld 1,80 meter. vandaar .... in china verkopen ze XTC netsnoeren van 1,60 meter... maar daar hebben ze geloof ik 110 volt , oh nee, das in amerika , moeten de snoeren dan twee keer zo lang zijn of twee keer zo kort... wie het raad krijgt van mij een dropveter. jonge jonge, wat kan jij ouwehoeren zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 de mens ik ook gemiddeld 1,80 meter. vandaar .... in china verkopen ze XTC netsnoeren van 1,60 meter... maar daar hebben ze geloof ik 110 volt , oh nee, das in amerika , moeten de snoeren dan twee keer zo lang zijn of twee keer zo kort... wie het raad krijgt van mij een dropveter. In amerika moeten ze iig 2x zo dik, want ze hebben de helft van de spanning die wij hebben (110V idd, tegen 220/230V bij ons), maar de apparatuur verbruikt natuurlijk wel evenveel vermogen. Dus de stroom is er 2x zo hoog en dus moeten de aders 2x zo dik, want anders fikken ze door. Kun je nagaan wat voor enorme kabels je daar hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Eindelijk...... eindelijk weer een "ouderwets" topic...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 februari 2005 Report Share Posted 9 februari 2005 de mens ik ook gemiddeld 1,80 meter. vandaar .... in china verkopen ze XTC netsnoeren van 1,60 meter... maar daar hebben ze geloof ik 110 volt , oh nee, das in amerika , moeten de snoeren dan twee keer zo lang zijn of twee keer zo kort... wie het raad krijgt van mij een dropveter. jonge jonge, wat kan jij ouwehoeren zeg! Daar modificeren ze kabels met ketcup en kipnuggets op de eindbakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts