M Pekel Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Beste, Een Nothingham Analoog Horizon 990,00 met element......................... Ook een Clear Audio Emotion zit in deze prijsklasse 875,00 met element BlueNote Piccolo is met 999,00 ook in de race...................................... MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 Ik heb zoiets voor een rega P25 met ortofon MC2 element betaald ze waren bijde nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 6 februari 2005 Author Report Share Posted 6 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Beste, Een Nothingham Analoog Horizon 990,00 met element......................... Ook een Clear Audio Emotion zit in deze prijsklasse 875,00 met element BlueNote Piccolo is met 999,00 ook in de race...................................... MvG, HAudio maar wat voor kwaliteit elementen zitten daar standaard in, ik vind namelijk veel van de standaard meegeleeverde elementen erg tegen vallen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 6 februari 2005 Report Share Posted 6 februari 2005 ik zelf heb ook in die prijsklasse gezocht voor een platenspeler en element. ik heb na het beluisteren van een Pro-ject RPM 6 en een Clearaudio Emotion beide met een Denon DL160 element, gekozen voor een Clearaudio emotion. Hoewel de Pro-ject zeker een goede platenspeler voor het geld, heb ik toch gekozen voor een Clearaudio Emotion, en daar heb ik nog steeds geen spijt van. vergeleken met de RPM 6 maakt de Emotion gewoon meer muziek. totaal was ik voor de Emotion en de Denon Dl160 element wat meer dan E 900 kwijt, iets boven jouw budget dus, maar zijn geld absoluut waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 6 februari 2005 Author Report Share Posted 6 februari 2005 ik zelf heb ook in die prijsklasse gezocht voor een platenspeler en element.ik heb na het beluisteren van een Pro-ject RPM 6 en een Clearaudio Emotion beide met een Denon DL160 element, gekozen voor een Clearaudio emotion. Hoewel de Pro-ject zeker een goede platenspeler voor het geld, heb ik toch gekozen voor een Clearaudio Emotion, en daar heb ik nog steeds geen spijt van. vergeleken met de RPM 6 maakt de Emotion gewoon meer muziek. totaal was ik voor de Emotion en de Denon Dl160 element wat meer dan E 900 kwijt, iets boven jouw budget dus, maar zijn geld absoluut waard het budget kun je zien als ONGEVEER het komt niet op 100 euro aan . Ik zou ook liever even iets langer sparen en dan kopen wat ik echt goed vind dan 100 euro besparen en dan spijt krijgen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik zou niet gelukkig worden van alle voorgestelde draaitafels. Wil je nieuw, dan moet je echt in de buidel tasten, wil je tweedehands dan kun je een heel erg mooie tafel met een fantastisch nieuw element kopen en eventueel nog wat platen of een opwaardering voor je phonotrap. Voor een budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik denk dat ook de Acoustic Solid Classic Wood of Transparant in aanmerking komt. Met element respectievelijk: 895 en 865 euro Clearaudio Solution Nottingham Analogue Horizon Nog even met plaatjes. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik zou niet gelukkig worden van alle voorgestelde draaitafels. Wil je nieuw, dan moet je echt in de buidel tasten, wil je tweedehands dan kun je een heel erg mooie tafel met een fantastisch nieuw element kopen en eventueel nog wat platen of een opwaardering voor je phonotrap. Voor een budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Je hebt toch je eigen speakers gebouwd ? Waarom niet een platenspeler ? lenco 75/87 plmin 50 euro hout 30 decca arm 60 element 100 Klaar ! trefwoorden: Strak en diep laag, ritmisch en warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Waarom zou je niet gelukkig worden van een Horizon? Ik heb h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Hoi, Zeker heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Ieder heeft ook een eigen buidel en ik ben van mening dat her en der mensen zichzelf voor de gek houden. Ik speel met een 1 Xpression van Pro-ject met een Grado prestige Green element, totaal: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Beste, We zouden een draadje kunnen openen over gebruikte draaitafels, maar als je goed leest staat er , mijn oude draaitafel vervangen voor een nieuwe. Ook staan de prijzen erbij, wat wil je nog meer. Iets hoger budget, dan komt ook een Roksan in aanmerking , de Radius. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Dat is mij wel duidelijk Haudio, echter jij daarom mag je iemand toch nog wel attent maken op andere mogelijkheden. Ik kan ook klakkeloos alle draaitafels tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik vind het wel mooie draaitafels. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Hoi allemaal bedankt voor het mee denken Zelf bouwen is ontzettend leuk en kan erg goede resultaten leveren, maar dit ben ik niet meer van plan Hoe vinden jullie een Thorens TD295mk3 en de Rega P3 of een Project 2.9 Wood , die zijn allen rond de 700 euro. Zit er veel verschil in deze tafels? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Misschien zou je nog eens moeten uitleggen hoe je aan die verdeling van 700/200 komt voor draaitafel en element. Ik heb het idee dat daar niet zoveel filosofie aan ten grondslag ligt anders dan dat je met een marge van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 De door Haudio genoemde Nottigham Anoloque is volgens mij een hele mooie suggestie, die je ten eerste meteen "op de weg zet" en ten tweede ook nog de mogelijkheid voor upgrading open laat. Ik moet zeggen dat ik de Nottingham van de genoemde nieuwen ook de meeste potentie vind hebben. Alleen was ik niet zo kapot van de motor maar hiervoor schijnt een SE versie op de markt te zijn, ik weet niet wat deze kost. Wellicht kan iemand meer vertellen over de verschillen. Ook de arm ben ik niet wild van maar deze is in ieder geval niet heel slecht. En een arm valt ook buiten de potentie van het loopwerk natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Misschien zou je nog eens moeten uitleggen hoe je aan die verdeling van 700/200 komt voor draaitafel en element.Ik heb het idee dat daar niet zoveel filosofie aan ten grondslag ligt anders dan dat je met een marge van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik moet zeggen dat ik de Nottingham van de genoemde nieuwen ook de meeste potentie vind hebben. Alleen was ik niet zo kapot van de motor maar hiervoor schijnt een SE versie op de markt te zijn Als ik me niet vergis hebben de Horizon en de Horizon SE dezelfde motor, en tevens dezelfde motor als de duurdere NA modellen. Het enige verschil tussen de Horizon en de SE is dat de motor bij de SE-versie los staat in die balk. (maakt dus geen contact met de behuizing) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Die arm van de NA Horizon kun je naderhand vervangen door een andere arm van NA. Je kunt gewoon met dit standaard pakket beginnen en dan koop j eens een duurder element en een andere keer een duurdere arm. Hoef je niet meteen het hele spaarvarken aan diggelen te slaan. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Of je zou ook een RB250 met betere interne/externe bekabeling erbij kunnen kopen. Die is nu van 495,- euri te koop voor maar 250,- euri bij Multifoon in R'dam. (in dit geval met Clearaudio Quint kabel) Ook kun je een RB250 of RB300 laten voorzien van Incognito bekabeling bij bijvoorbeeld Rik Stoet in Den Haag. Allemaal betaalbare alternatieven, die je kunt (laten) uitvoeren 'when funds allow'. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Het zit hem niet in de bekabeling Alco, eerder in de lagering en het contragewicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Je trekt toch dezelfde conclusie als iedereen, nl de grote invloed van het element. Je kunt een zgn "package" kopen zoals de Emotion (duurder maar wel heel fraai vind ik de nieuwe marantz) en dan eens aan iemand die er verstand van heeft - iemand als Haudio ziet het beste op welk deel van het package de fabrikant heeft bezuinigd- vragen wat gelijk bij de aanschaf een zinnige upgrade zou zijn, bijv een nog beter element. Dat is veel voordeliger dan achteraf gaan zoeken naar een nieuw element of zelfs een arm. Zo'n package is vaak een heel goeie deal en na eventueel wat naar smaak aanpassen bij aankoop kun je zonder verdere kopzorgen daar jarenlang mee blijven draaien op hoog niveau. Ga je voor bijv. de Nottingham/ de Champion o.i.d. dan zet je gewoon een eerste stap en kies je in principe voor verdere uitbouw. Die tafels worden ook wel vaak als "package"(ik weet zo gauw geen ander woord) aangeboden maar daar is de verhouding tussen loopwerk en arm/element veel schever. Eigenlijk is vaak zeker de arm en meestal ook het element meteen aan vervanging toe. Ook als je voor een tweedehands tafel kiest moet je bedenken welke kant fe op wilt: zorgeloos draaien of sleutelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Haha, dus je koopt een package en die ga je upgraden, of je koopt een package en die ga je upgraden.... Sorry Kraus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts